Cordoba
Forumguru
Total loss gaat niet alleen over de prijs van de reparatie en de waarde van de auto, dat is net iets té simpel. In Nederland gaat het in elk geval om het volgende:
- de waarde van de auto net voor het ongeval
- de kosten van de reparatie
- de restwaarde van het 'wrak'
Als de restwaarde van het 'wrak'(hoogste bod) opgeteld bij de reparatiekosten meer zijn dan de waarde van de auto voor het ongeval is ie total loss, is het lager dan is ie niet (economisch) total loss. Dan kunnen er nog wat factoren bij komen als: onverwachte extra kosten bij reparatie, en verminderingswaarde voor de auto na reparatie door 'schade-historie' en eventuele vergoeding voor kleurverschil na reparatie (dus verminderde waarde, door kleurverschil).
Aan de andere kant, lijkt het dat de neus van de O2 ook wat krom is (gezien de afwijkende lijn van het voorscherm, en de scheef liggende motorkap) maar dat kan gezichtsbedrog zijn, dat is op foto's niet te constateren.
- de waarde van de auto net voor het ongeval
- de kosten van de reparatie
- de restwaarde van het 'wrak'
Als de restwaarde van het 'wrak'(hoogste bod) opgeteld bij de reparatiekosten meer zijn dan de waarde van de auto voor het ongeval is ie total loss, is het lager dan is ie niet (economisch) total loss. Dan kunnen er nog wat factoren bij komen als: onverwachte extra kosten bij reparatie, en verminderingswaarde voor de auto na reparatie door 'schade-historie' en eventuele vergoeding voor kleurverschil na reparatie (dus verminderde waarde, door kleurverschil).
Aan de andere kant, lijkt het dat de neus van de O2 ook wat krom is (gezien de afwijkende lijn van het voorscherm, en de scheef liggende motorkap) maar dat kan gezichtsbedrog zijn, dat is op foto's niet te constateren.