Wat wordt de nieuwe auto van Joske?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Of een 1.2 TSI met DSG en tzt een chip of een 1.4 TSI handbak om qua prijs een beetje in het gareel te blijven lijken mij voor jou de beste opties, heb je veel geld over, dan uiteraard de 1.4 met chip én die overheerlijk DSG :) Allen uiteraard in Elegance uitvoering!
 

henriz

Forumguru
Van die 1.6 ga je niet blij worden. Je hebt hem nu getest zonder belading en dat was al nipt. Moet je voorstellen dat je er met het hele gezin in zit en al de vakantierommel in de koffer en een korte oprit in Duitsland moet nemen, duurt 10 minuten voordat je sneller rijdt dan de vrachtwagens :laugh::maakmegek:
Nou, nou. Tikkeltje overdreven.
Ik heb mijn Octavia met 1.6 TDI ook al eens volgeladen met 200+ kilo spullen achterin.
De auto vond dat prima. Voor zover ik al problemen had lagen die bij de bestuurder (ik), in de vorm van een lichte ongerustheid: "Oké, nou geen ongeluk krijgen..."
 
  • Leuk
Waarderingen: TL@

skodaboy

Forumguru
ik rij regelmatig met diverse VAG lease-wagens van klanten.
heb al meermaals met de 1.6 tdi gereden in diverse wagens (deze motor wordt heel veel in lease genomen)
heb ook al een paar keer met een 'geknepen' 2.0 tdi (110 pk) gereden.

persoonlijk vind ik een 1.6 tdi voor een 'lege' octavia of golf al maar juist rijden,
daar die motor toch wel wat push,reactie mist zeker in de 5e versnelling.
een 'geknepen' 2.0l tdi doet het op dat gebied wel wat beter maar ik vind het nog gene "vette"

geef mij maar een 'gewone' 2.0l tdi die voldoende vermogen (140pk of meer) en een hoog koppel heeft,
die reageert tenminste onmiddellijk en deftig (ook in zijn 6e) als je het gas intrapt.
 

EdK

Forumguru
Heb zelf de 1,4 TSI 122PK in den Yeti en is gewoon een heel fijne en vooral stille motor.
Dus als je die keuze nu maakt en dan later nog een chippie erin naar 140+ pk ach joske dan heeft ge een fijne bak zonder zorgen.

En het dieselen met zijn voordelen in het belgische heeft toch ook steeds minder voordelen ?
Heb me laten vertellen door paar vlamingen dat er steeds meer vlamingen over gaan naar de benzine uitvoeringen.
Dus zal wel net als hier gaan worden dat de prijsverschillen tussen die twee brandstoffen steeds kleiner gaat worden
 

Joske

Forumguru
Inderdaad, ik zie ook meer en meer benzine uitvoeringen verschijnen hier (bij particulieren). De 122pk is niet te verkrijgen in de O3 (in België?) @EdK
 

Joske

Forumguru
Nog eens over de "driving mode selection", het volgende staat op de website van Skoda:

Rijprofielselectie: laat u de mogelijk om de wagen op de drie vooringestelde rijprofielen 'Normal', 'Sport', 'Eco' in te stellen. Daarnaast zijn met het rijprofiel 'Individual' individuele instellingen mogelijk. De lijst met items waarvan de instellingen gewijzigd kunnen worden (wanneer aanwezig) is als volgt:
motor, Start-Stop, DSG transmissie, stuurbekrachitiging, Adaptive Cruise Assistant, Adaptive Frontlight System (AFS), Assistent Crew Protect en Climatronic.


SS, DSG ACC en ACP is al niet van toepassing op mijn eventuele samenstelling van wagen. Nu is mijn vraag, wat doet het bijvoorbeeld dan aan de motor? En hoe staat de wagen zonder deze functie? Zou toch veronderstellen dat hij dan in "sport" staat?

Lijkt me geen interessante optie, tenzij je SS en DSG zou hebben..
 

ertromp

Forumguru
Je auto staat in Normal. De toegevoegde waarde zie ik echt voor de Stuurbekrachtiging die door velen in de normale situatie als veel te licht ervaren wordt. Stel je ervaart het als te licht Joske dan kan die achteraf middels VCDS gecodeerd worden. SS zul je zeker hebben en kan achteraf ook uitgezet worden met VCDS :D
Dus als je het bekijkt en je wilt niet veel switchen tussen de instellingen dan is e.e.a. achteraf corrigeren mogelijk maar mooiste is natuurlijk als je het standaard hebt maar het kan zeker een prijsafweging zijn
 

Joske

Forumguru
het is natuurlijk "maar" 100 euro.. maar dan moet het ook iets toevoegen aan de auto me dunkt ;)

(SS heb ik toch echt wel niet hoor.. :pieker:)
 

Joske

Forumguru
@ertromp

dus begrijp ik het goed dat de stuurbekrachtiging standaard in "normaal" staat en je deze dan enkel achteraf kunt aanpassen in VCDS? Mits de selection bijbesteld wordt kan ik dit vanuit de cockpit dus.
En wat zou het dan kunnen toevoegen aan de motor? (als je toch geen DSG hebt..)
 

Jstruijk

Senior Member
Idd goede vraag. Ik kan me niet herinneren dat ik ergens een VCDS instelling voorbij heb zien komen die de karakteristiek van de motor aanpast van bv normaal naar eco of sport, zoals je met die Drive mode knop blijkbaar wel kunt doen.
Wellicht dat @Antera hier meer vanaf weet?
 

ertromp

Forumguru
Er kan zeker het e.e.a. wat middels drive mode selection geconfigureerd kan worden met knop en infotainment systeem met VCDS geconfigureerd worden. Alles zit standaard in de software van de O3 dat heb ik zelf al verschillende malen met mijn Ross Tech kabel kunnen vaststellen :D Alleen met VCDS is natuurlijk het nadeel dat wanneer je weer het e.e.a. in een andere stand wilt dat je weer aan de lap top moet.
Die karakteristiek van de motor aanpassen houdt in dat je de gasrespons kunt aanpassen.

 

Jstruijk

Senior Member
En waar is die gasresponse ergens met VCDS in te stellen als ik vragen mag? Ben het nog niet tegen gekomen.
 

Joske

Forumguru
neen, niet gezien in de optielijst.. (of standaardlijst)

wél op een greenline, NIET op een greentech
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan