Dat is ook wat mij het meest steekt....waarom het bij de een wel werkt en de ander niet. Je gaat naar een expert om het te laten verhelpen en niet om geld neer te leggen en uiteindelijk te horen te krijgen we kunnen er niets mee.
Bij TVS durft men de koppeling wel te vervangen maar geen 100% garantie te geven dat het probleem weg is. Soort alles op zwart/rood situatie in het casino. Ga pas iets vervangen als ik garanties heb. Het groeit immers niet aan de boom.
Zie ook
@ZaRoK waarbij koppeling én DMF zijn vervangen en het nog steeds niet werkt. TVS software +stage2 maak ik uit zijn handtekening op, hoeveel nm? +300?
Mijn koppeling is bij lange na niet versleten, door toepassing van TVS software, maar slipt toch.....raar. Geef je hem de volle laag werkt het goed, doe je rustig aan doet het probleem zich voor.....en dat gecombineerd met soms wel soms niet...Ijskoud droog weer geen probleem, koud/vochtig weer=slip...soms zelfs wisselend op één dag, 'sochtend OK, 's middags is het weer raak...te veel parameters...ik kan je zeggen dat maakt je als leek gek/paranoïde....het is zo zonde want het geeft je een totaal verkeerd beeld van de mooie/ruime auto die ik heb, en ook een totaal verkeerd beeld ten aanzien van het merk.
Ik blijf erbij dat het te maken heeft met het soort droge koppelingen (oud/nieuw) zoals TVS aangeeft MAAR waarbij het probleem zich wel/niet voordoet bij hogere/lagere koppels in combinatie met de nieuwe generatie koppelingen en met name weersomstandigheden (luchtvochtigheid).
Punt blijft, ik heb een probleem, ik wil geholpen worden, maar iedereen geeft geen thuis....en wat dan? Neem als tuner de auto gewoon een keer een week en ga eens kijken, meten,tunen,tweaken. Misschien komt het er wel op neer dat motortuning boven een bepaald vermogen niet de beste optie is i.c.m. deze bak. De meeste goed betalende klanten gaan met een brede lach weg, dus dan kun je wat meer tijd stoppen in de uitzonderingen om tot een acceptable resultaat te komen......dat maakt je uiteindelijk de échte specialist.