Ik zei ook: meestal bij 100k.Wat @dmfow post begon bij mij al rond de 9000km. Dus...
Helaas is dat wel vaker het geval... meer omdat ze er helemaal geen kaas van hebben gegeten en/of hopen dat het zijn tijd wel uit zingt waardoor er uiteindelijk iemand buiten garantie alsnog een nieuwe koppeling in moet zetten.....Garantie is het pas als de dealer het ook herkend of erkent
Realiseer je wel dat je op een forum geen representatief beeld krijgt. De kans dat zich problemen voordoen is relatief klein. Ik rijd nu de 3e auto met dsg7 zonder problemen. Heb wel telkens de bak laten optimaliseren (wat minder snel opschakelen in D en wat sneller in S). De standaard configuratie is idd direct terug te voeren op emissie eisen. Met de aanpassing rijdt het stukken prettiger en is er minder slijtage.Ik heb nu zelf ook een O3FL besteld met een DSG 7 en als ik nu deze berichten lees beloofd het niet veel goeds.
Wat ik alleen niet begrijp,is dat ik er vanuit mag gaan dat het probleem bekent is binnen de VAG groep.
Waarom kunnen ze niet net als de tuners direct zelf de goede software installeren??
Of heeft dit weer te maken met emmissie eisen enz.?
Hoop op zegen dan maar....
Ga er vanuit dat de ingenieurs er goed over nagedacht hebben.