Welke banden liggen er onder uw pas geleverde O3?

VWim

Forumguru
Ik zou toch eens nagaan wat de ouderdom is van de banden die er nu onder liggen. Als dat banden zijn die al 8 jaar op de plank liggen zou ik bedanken voor de eer en vragen om een setje SC5 met velgrandbescherming.

Flem_nl

Forumguru
Ik zou toch eens nagaan wat de ouderdom is van de banden die er nu onder liggen. Als dat banden zijn die al 8 jaar op de plank liggen zou ik bedanken voor de eer en vragen om een setje SC5 met velgrandbescherming.
Het blijkt (heb het gisteren zelf nog bekeken) dat de SC5 wel de velgrandbescherming heeft, maar deze is smaller dan op de SC2! Dus de SC2 beschermt beter en ziet er ook mooier (voller) uit!

VWim

Forumguru
jawel hoor, dat randje dat over je velg valt is de velgrandbescherming.

Zonder die rand rubber ligt de zijkant van je velg vol in het zicht. Ik heb zitten kijken naar een foto, maar kan weinig vinden

Dit is zonder een dergelijke bescherming:

mastersteel-prosport(3).jpg

m@rc

Lid
ContiSportContact5 225/45/R17

Het is nog best warm voor de winterbandjes hoor, alhoewel het ineens naar beneden kan schieten natuurlijk. Liever een maandje later (begin november).

Helemaal mee eens m@rc, alleen heeft de LM het beleid alle nieuwe auto's vanaf oktober op winterbanden af te leveren... Aangezien ik mijn auto op 26-9 heb ontvangen staat de mijne er al op... Kom maar door met die sneeuw! :maakmegek:

Gieliovd

Forumguru
Noet er niet aan denken, nu al winterbanden. Metselen temperaturen ga je als een pak boter in een warme koekenpan over de weg! En ze slijten keihard.

m@rc

Lid
Helemaal mee eens m@rc, alleen heeft de LM het beleid alle nieuwe auto's vanaf oktober op winterbanden af te leveren... Aangezien ik mijn auto op 26-9 heb ontvangen staat de mijne er al op... Kom maar door met die sneeuw! :maakmegek:
Ja toch een afweging tussen montagekosten en slijtagekosten. Ja dat van die sneeuw mag gaan gebeuren hoor, heb ook niet voor niets nu ook een ski-luik! :D

Wesly

Senior Member
Bij mij ContiSportContact2 op mijn 18 inch klappers. En ja, je hoort de banden duidelijk vooral boven de 100 km/h

Bovenaan Onderaan