Welke benzine tank jij?

ertromp

Forumguru
Moeten ze de taxi's in Rdam eens rijles geven..

Huh????? :sterretjes: Wat heeft dat met de brandstof te maken maar dat terzijde.

Ik rijdt overigens niet voor niets geen Toyota.

Nee ik rijd ook geen Toyota maar wel frappant dat zowel Toyota als de importeur van die VW busjes (goh rijden we daar ook geen afstammeling/product van????) nog niet hun goedkeuring geven op de brandstof.

Zoals aangegeven denk ik dat het met de moderne motoren en al hun slangen/leidingen/type injectoren wel zal meevallen al ben ik natuurlijk benieuwd naar de langere termijn.

piair1982

Forumguru
Kijk op mijn spritzmonitor.

Heb tijd op 98 gereden en tijd witte pomp. En nu shell 95.

verbruik scheelt niet genoeg voor het prijsverschil.

0,5 liter op 100 km. Wel merk ik dat de motor beter op shell loopt dan een witte pomp 95.

Laatst bewerkt:

Pendragon

Donateur
Ik tank RON98 voor mijn 1.4tsi bij Autoradam in Almere. Als ik niet in de buurt ben tank ik BP Ultimate.

Ronbe

Senior Member
Tank altijd in Duitsland E10 bij Shell (95RON)
In E10 zit 10% ethanol ipv 5% bij Euro95. De Duitse overheid belast E10 minder waardoor de prijs aan de pomp ongeveer 5 eurocent voordeliger is als de Euro 95. Dit in combinatie met de toch al voordeligere benzineprijzen bij onze oosterburen, maakt dat ik graag 12km omrij voor een tank benzine.

Der is idd al een ander topic voor ;), maar goed om ontopic te blijven tank ik om en om. Nu is het RON95 van de Tango, de volgende tankbeurt word weer een tank RON98 van de BP dus.

Ron_2

Senior Member
Uit eerdere topics (ze zijn er echt wel) begreep ik dat de 1.4tsi eigenlijk RON98 zou moeten hebben, maar dat volgens Europese wetgeving alle auto's geschikt moeten zijn voor RON95.
De Tsi motoren hebben hiervoor een pingelsensor die e.e.a. aanpast waardoor de motor op 95 een 10% minder presteert. Dit is voor zover ik me herinner de strekking van het verhaal.

RON98 is in mijn directe omgeving wel verkrijgbaar maar valt buiten de prijzenoorlog die hier al jaren aan de gang is, de laatste keer dat ik keek scheelde het iets van 15 cent per liter.
Ik tank dus standaard 95, hij hoeft bij mij zelden zwaar te werken en tegen de tijd dat de caravan getrokken gaat worden zit er 98 in de tank, daar begin ik een tweetal tankbeurten vooraf al mee.

Desperado

Forumguru
RON95, de goedkoopste die ik kan vinden met af en toe een blikje toevoeging erbij om de zooi schoon te maken.

reeseend

Forumguru
Hier ook euro 95. Met caravan of buitenland ga ik over op euro 98.
De E95 in het buitenland met bio ethanol die tank ik niet in de RS of in de Motorfiets.

Bovenaan Onderaan