Welke bumper laadbescherming heb jij op je O3

Welke heb of wil jij?

• Origineel Skoda gemonteed

Stemmen: 23 25,3%
  • Aftermarked type gemonteerd van kunststof

Stemmen: 12 13,2%
  • Aftermarked type gemonteerd van RVS

Stemmen: 9 9,9%
  • Ik heb (nog) geen bumperstrip gemonteerd

Stemmen: 35 38,5%
  • Ik wil helemaal geen bumperstrip want ik beschadig nooit iets

Stemmen: 12 13,2%

• Totaal aantal stemmers
    91
Ikzelf ben nog zoekende naar wat het mooiste zal staan bij mijn rode O3 combi en wat ook mooi zal blijven..
Skoda zelf heeft 2 soorten in haar assortiment. Glanzend zwart en aluminium kleur.
Beide zijn gemaakt van PMMA; Polymethylmethacrylaat.

Nadeel van deze is dat hij gespoten is. Wanneer dit dus krast zal het transparante kunststof zichtbaar worden. Voordeel is dat deze kunststof soort UV bestendig is. Ik ben benieuwd of hier gebruikers zijn met de originele strip van Skoda en wat hun ervaring hiermee is.

Dan zijn er nog andere merken waaronder Martinek van Superskoda.
De Martinek strips zijn gemaakt van ABS; Acrylonitril-butadieen-styreen.
Ze zijn gewoon zwart verkrijgbaar, glossy of ook zilver. De gewone zwarte is dus onbehandeld.
Voordeel hier is dat krassen minder snel zullen opvallen. Nadeel van ABS is dat dit niet UV bestendig is en dus zal verouderen vanwege oxidatie in het kunststof en hierdoor zal verkleuren en bros zal worden. Er kunnen UV beschermers zijn toegevoegd bij de productie maar dit staat niet beschreven. Ze zijn wel de goedkoopste.

Andere optie zijn roestvrij stalen beschermstrips. Hier kan weinig mee gebeuren afgezien van lichte krassen. Ikzelf denk dat ik voor een geborsteld exemplaar ga van Superskoda. Deze is dan enigsinds in dezelfde kleur als de dakdragers. Ze zijn zelfs iets goedkoper dan de originele PMMA strips van Skoda. Daarnaast vallen ze ook over het randje van de bumper zodat je de kopsekant niet kunt beschadigen. Er is ook een type welke verchroomd is. Wel over RVS dus roesten zal het niet. Chroom is doorgaans zeer hard dus kans op beschadiging hiervan zal niet heel groot zijn

Ben benieuwd welke jullie zouden nemen of hebben.

Origineel Skoda; in Glossy Black of aluminium kleur verkrijgbaar; 49,99
image.jpeg

Martinek onbehandeld ABS. De pasvorm is wat minder bij de hoeken; 29,99
image.jpeg

Geborsteld RVS welke met een lipje over de bumperrand valt; 46,99
image.jpeg

Verchroomd RVS; ook met lip en dus zeer shiny bling bling; 44,99
image.jpeg

Martinek behandeld ABS; deze is met een glossy lak gespoten met iets andere pasvorm; 39,99
image.jpeg

Laatst bewerkt:

Skoda-MAN

Forumguru
Ik heb de originele van Skoda in aluminium kleur en die ziet er na 14 maanden nog prima uit. (regelmatig rolstoel in en uit laden)
De kleine krasjes zijn bijna niet zichtbaar.

Rallye

Forumguru
Ik zou degene nemen die juist over de rand valt. Juist dat is het punt waarop je de bumper beschadigt: je tilt een tas of krat met boodschappen niet hoog genoeg op en ... Oeps, het is al gebeurd. Juist van de bovenrand, die door de andere strips beschermd wordt, ligt het minder voor de hand dat die beschadigt.

DannyG

Forumguru
Ik heb ook de originele glossy black op de candy witte OIII combi. Heb hem wel zelf geplaatst.

Ik vind het enkel jammer dat ie glanzend is, zeker omdat onder de bumper het zwarte kunststofgedeelte mat is. En ik vraag me ook af of je op dat glanzende oppervlak niet vlug krassen gaat zien :pieker:.

Ach ja ... je houdt de wagen niet nieuw en in het slechtste geval kunnen we er nog altijd een matzwarte folie over plakken :laugh:.

FNaRK

Actief lid
Interessant. Ben ook aan het kijken, twijfel nog wat het mooist staat op Metal Grey ...
Wil wel stukje over de rand dus dat maakt de keuze al wat eenvoudiger.

Wat zijn de verzendkosten bij SuperSkoda ?

omdat jouw auto al meer zwarte accenten heeft zou ik zwart nemen. Ben persoonlijk helemaal niet zo gecharmeerd van die beschermstrips maar goed als het dan toch moet...:pardon:

Wallieweb

Actief lid
Martinek onbehandeld ABS, ik zal er een foto van maken op mijn O3C G-tec in denim blue :jaja:
Zit er nu 5 maanden op en heb een hond die altijd in de kofferbak zit.
Zijn scherpe nagels zijn nog niet te zien op de bumber

FNaRK

Actief lid
Zo ...
de geborstelde RVS met lipje :maakmegek: is besteld.
Nog even een gok hoe het staat in combinatie met de Metal Grey, blijft lastig in te schatten

Ik wacht even tot medio augustus/september wanneer er bij Superskoda weer een actie komt met 20% korting. Er staan nog wat meer items op de wenslijst. Ik ga denk ik voor de geborstelde stalen variant.. zal denk ik niet misstaan alhoewel een mat zwarte ook mooi zal zijn.. heb nog even de tijd om te denken :)

Interessant ik wil ook een bescherming strip op mijn zwarte combi vanwege hond. Dat zal dus gewoon een zwarte strip worden.

Hoe worden deze bevestigd? Is dat eenvoudig zelf te doen? Kleeft het of moet je dat kitten?

DannyG

Forumguru
Interessant ik wil ook een bescherming strip op mijn zwarte combi vanwege hond. Dat zal dus gewoon een zwarte strip worden.

Hoe worden deze bevestigd? Is dat eenvoudig zelf te doen? Kleeft het of moet je dat kitten?

De bescherming heeft aan de achterzijde twee klevende strips. Je moet de bumper eerst goed wassen en ontvetten met bv isopropylalcohol of een ander ontvettend product. Bij de strips zitten twee malletjes die ervoor zorgen dat de beschermstrip perfect op z'n plaats komt.

Best makkelijk hoor :thumbsup:

Bovenaan Onderaan