Welke bumper laadbescherming heb jij op je O3

Welke heb of wil jij?

• Origineel Skoda gemonteed

Stemmen: 23 25,3%
  • Aftermarked type gemonteerd van kunststof

Stemmen: 12 13,2%
  • Aftermarked type gemonteerd van RVS

Stemmen: 9 9,9%
  • Ik heb (nog) geen bumperstrip gemonteerd

Stemmen: 35 38,5%
  • Ik wil helemaal geen bumperstrip want ik beschadig nooit iets

Stemmen: 12 13,2%

• Totaal aantal stemmers
    91

herbiek

Senior Member
Heb een zwarte O3 gekocht (occasion) waar de zwarte glossy uitvoering op zit. Geen idee wat de vorige eigenaar er allemaal wel of niet mee gedaan heeft, maar ziet er nog prima uit. Toch is het niet zo handig dat dit ding niet tot aan de rand van de bumper loopt. Voor de nieuwe hond die er gaat komen denk ik toch aan een kofferbak mat met rubber flappen die je over de rand kunt hangen.

dimi74

Banned
Aangezien ik de glossy en de alu strips niet zo mooi vind. Heb ik laatst bij Superskoda een strip besteld. Helaas door het slechte/koude weer nog niet gemonteerd.
2ceno5x.jpg

HarrieSkoda

Forumguru
Thnx @Schmart ! Die was het inderdaad.

Iemand ervaring met de transparante folie? Wordt het niet vuil? Blijft het goed plakken? Is het zo goed als 'onzichtbaar', of zie je goed dat er een folie zit?

Ik vind zo'n bescherm strip als hierboven ook wel mooi, alleen het funeste gedeelte van de bumper, het randje, wordt hier inderdaad niet mee beschermd..

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb de transparante folie er vanaf nieuw opzitten en het ziet er nog steeds behoorlijk uit. Wel hier en daar een kleine beschadiging opgelopen, maar die betreft alleen de folie en niet de lak. Geen vuiligheid of zwarte randen.
Wat mij betreft een aanrader.

HarrieSkoda

Forumguru
Top, dat overtuigd mij wel voldoende om ook zo'n transparante folie te gaan bestellen. Rest mij alleen nog de vraag; wat voor merk/soort heb je aangeschaft @Canon-Eye ?

Hier zal wellicht ook nog verschil in kwaliteit zitten.

Toevallig nog iemand die ervaring heeft met restyling/spot-repair van de achterbumper?
Sommige zeggen; dat kan. Andere zeggen weer; niet aan beginnen, aangezien het de randen betreft, hecht nooit voldoende en zie je altijd.

Overigens moet ik bekennen dat ik de folie die voor de achter spatschermen zit ook behoorlijk houdt! Niet gewend van folies of iets dergelijks.

Ja. Idd. Inmiddels is de nieuwe bezorgd. Lekker snel! Kan er alleen helaas nog niet op...
Maar nu ik de oude eraf heb vallen 2 dingen op.

1 is dat de bumper zelf ook beschadigd is, staat bol aan de bovenkant, zit een vouw in.. bah.. dat wordt een bezoekje langs het schadeherstelbedrijf...
en 2; over de bumperprotector van Zentimex.

Ik heb het even nagevraagd via ebay, wacht nog op antwoord, maar het heeft er de schijn van dat het gebruikte PU kunststof niet UV gestabiliseerd is. Daar zag je van buitenaf niks aan, maar bij het loshalen kon ik hem wel erg makkelijk dubbelvouwen en breken. Normaal bij PU is dat zo buigzaam als het maar kan en scheurt/breekt dat niet. maar nu na 4 jaar de oude bumper wel.

Je zou toch wel verwachten dat een dergelijk product tegen UV moet kunnen.

Kleine derde punt wat opviel.
Er heeft iemand links voor tegen het zijscherm aan gezeten.. zit witte lak op van een ander.. pfff.... dus mag het herstelbedrijf dat ook mee nemen..

Wever

Nieuw lid
Ik heb een Bumperbeschermer ABS - matzwart gekocht bij CarParts Expert. Was wel €80 euro maar hij valt over de rand en dat was nodig op een parkeerschade te verbloemen.

Kennelijk zijn er mensen die met een fietsendrager op de auto achteruit kunnen rijden zonder de extra lengte in acht te nemen. Resultaat een dikke kras en geen briefje of getuige.

:banghead:

Bumperbeschermer is altijd nog goedkoper dan reparatie en ik denk dat er nog wel meer krassen op komen.

Niet het mooiste aan de auto, maar gezien de functie kan ik er mee leven. Verder is het oppervlak redelijk glad en blijft er niet veel vuil achter en valt hij weg tegen de donker grijze kleur. F9221E26-4255-4A75-8FDA-4AC9093F298F.jpeg

Bijlagen

• 1151138A-D82F-4147-86E7-37BA0E433614.jpeg
    1151138A-D82F-4147-86E7-37BA0E433614.jpeg
    101,6 KB · Weergaven: 37
  • 7CEBCAD8-186C-4FF5-A42B-9E44D1ACB216.jpeg
    7CEBCAD8-186C-4FF5-A42B-9E44D1ACB216.jpeg
    429,8 KB · Weergaven: 31
  • D81B401C-B2B6-4B7A-BB5A-13C5B9C2640E.jpeg
    D81B401C-B2B6-4B7A-BB5A-13C5B9C2640E.jpeg
    491,6 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:

prosier

Forumguru
Is er niks voor de voor-FL combi 2014, die over de kant gaat, in matzwart?

Kon ff snel niks vinden...

Bovenaan Onderaan