Welke bumper laadbescherming heb jij op je O3

Welke heb of wil jij?

• Origineel Skoda gemonteed

Stemmen: 23 25,3%
  • Aftermarked type gemonteerd van kunststof

Stemmen: 12 13,2%
  • Aftermarked type gemonteerd van RVS

Stemmen: 9 9,9%
  • Ik heb (nog) geen bumperstrip gemonteerd

Stemmen: 35 38,5%
  • Ik wil helemaal geen bumperstrip want ik beschadig nooit iets

Stemmen: 12 13,2%

• Totaal aantal stemmers
    91
Zo zwarte glans strip bevestigd, erg makkelijk. Zaten malletjes bij maar snapte niet echt wat ze daarmee wilde bereiken, gewoon goed houden en aan 1 kant beginnen met plakken en zo naar de andere kant.

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    181 KB · Weergaven: 130
  • image.jpeg
    image.jpeg
    866,7 KB · Weergaven: 124

DannyG

Forumguru
Na een drietal weken de bumperbescherming er op te hebben zitten (de origineel zwart glanzende) staan er al verschillende krassen op :cry:. Heb eigenlijk niet echt gesnapt waarom het glanzend moet zijn ... is maar gewoon wachten totdat er krassen op de bescherming zit in plaats van op de bumper.

Mjah ... we zullen we zien wat we er mee aanvangen. Zo'n RVS exemplaar zal beter z'n werk doen, denk ik ... maar past minder bij wit.

Na een drietal weken de bumperbescherming er op te hebben zitten (de origineel zwart glanzende) staan er al verschillende krassen op :cry:. Heb eigenlijk niet echt gesnapt waarom het glanzend moet zijn ... is maar gewoon wachten totdat er krassen op de bescherming zit in plaats van op de bumper.

Mjah ... we zullen we zien wat we er mee aanvangen. Zo'n RVS exemplaar zal beter z'n werk doen, denk ik ... maar past minder bij wit.
Ik zag er ook al 1, maar goed beter dan op de bumper zelf.

DannyG

Forumguru
Ik zag er ook al 1, maar goed beter dan op de bumper zelf.

Dat snap je toch niet, hé ... dan heb ik het idee dat het eerder voor het uitzicht te doen is dan voor het praktische nut. Als ik bij de bestelling geweten had dat ie glanzend was, dan had ik wel verder gekeken :(.

Maar ja ... misschien dat we het wel gewend geraken of anders hem er proberen vanaf te halen en te vervangen door een matte (of een zwart RVS als die bestaat).

Veel geluk met de jouwe in ieder geval :thumbsup:@Martinusz

probleem is met rvs dat lak daar ook zal beschadigen en dat je dan hget blanke staal/rvs zal zien...
denk dat de beste zwarte toch die van marnitek is; de goedkoopste ABS plastic. Zwart abs plastic krast evengoed en deze krassen zullen dan donkergrijs zichtbaar zijn. Ik twijfel nog steeds. Zolang er geen actie komt bij superskoda heb ik nog even ;)

micky

Forumguru
Ik vind ze allemaal lelijk, als je gewoon goed oplet beschadigt er niets, als ik ooit al iets zou plaatsen dan is het doorzichtige folie net als wat op de achterschermen zit bij sommige auto's tegen steenslag

Dennis78

Forumguru
Persoonlijk vind ik het vaak ook niet geweldig staan. Zou idd ook voor een doorzichtige gaan, daar er geen rode bestaan. Heb straks wel zwart accenten en weet niet of een zwarte (glans) mooi zou staan??

haggard

Senior Member
Ik heb deze bij Zentimex via Ebay besteld: Ladekantenschutz für Skoda Octavia 3 5E Kombi 5-türer

Prijs iets van 44 euri...

kofferbak.jpg

Ik heb deze bij Zentimex via Ebay besteld: Ladekantenschutz für Skoda Octavia 3 5E Kombi 5-türer

Prijs iets van 44 euri...

Bekijk bijlage 52172
Oooohh dat is ook een mooie. Zat daar montage tape etc bij?
Denk dat dat hem hier gaat worden. Zojuist besteld :)

Edit; ja dus :)
Ladekantenschutz aus rostfreiem ultraleichtem PU Kunststoff gefertigt mit Strukturoberfläche von höchster Qualität passgenau für das im Artikeltitel angegebene Fahrzeugmodell verleiht Ihrem Auto durch die innovative Formgebung ein exklusives Aussehen.

Der Vollschutz mit 3D-Oberfläche stellt aufgrund der gegebenen Materialeigenschaften eine ideale Alternative zum herkömmlichen Schutz aus Metalllegierungen dar, zumal aufgrund des Verzichts auf Metallelemente eine mögliche Korrosionsentwicklung am Fahrzeug vermieden wird. Der Ladekantenschutz kann bei Bedarf rückstandsfrei wieder entfernt werden.

Der Ladekantenschutz bietet höchste Funktionalität für die alltäglichen Beanspruchungen und schützt die Lackierung der Ladekante und Stoßstange zuverlässig vor mechanischen Beschädigungen, Kratzern und diversen Verschmutzungen beim Be- und Entladen vom Kofferraum.

Wir garantieren Ihnen aufgrund der neuesten Laservermessung und Produktionstechnologie 100 % Passgenauigkeit. Durch die einhergehende Präzision in der Passform und Verarbeitung wird eine ästhetische Angliederung an die Fahrzeugkarosserie gewährleistet.

Der Ladekantenschutz wird gemäß der mitgelieferten Montageanleitung nach gründlicher Säuberung des Untergrunds mit einem 3M-Reinigungstuch mittels des auf der Unterseite angebrachten doppelseitigen 3M-Klebebands am Fahrzeug montiert

Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru

Ik heb deze ook. Als je de krassen weg wil moet je ze even pollieren. En dan hem beschermen. Ik heb dit nu een maand of 2 geleden gedaan en is nu nog altijd krasloos..

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Frank C

Forumguru
Ik heb de originele van Skoda in aluminium kleur en die ziet er na 14 maanden nog prima uit. (regelmatig rolstoel in en uit laden)
De kleine krasjes zijn bijna niet zichtbaar.

Hier idem na 2 jaar wekelijks golf tassen en trolleys in en uit laden ziet er nog mooi uit.

micky

Forumguru
wat zonde van de achterbumper, een handvol krassen staan beter op een gespoten bumper dan op zwart plastic, waarom zou iemand dit willen, wat wordt je er beter van als ik vragen mag en dan bedoel ik "graag uitleg". die folie trek je er zonder zichtbare schade vanaf, zoiets als dit laat langs de randen 100% schade na, dus middel erger dan de kwaal lijkt me, tevens rij je ook nog eens de hele tijd met een lelijke bumper rond en voor wie? de volgende koper van je auto?
Sorry Skoda vrienden, maar ik zie het echt niet, wie overtuigd me....

Bovenaan Onderaan