Welke bumper laadbescherming heb jij op je O3

Welke heb of wil jij?

• Origineel Skoda gemonteed

Stemmen: 23 25,3%
  • Aftermarked type gemonteerd van kunststof

Stemmen: 12 13,2%
  • Aftermarked type gemonteerd van RVS

Stemmen: 9 9,9%
  • Ik heb (nog) geen bumperstrip gemonteerd

Stemmen: 35 38,5%
  • Ik wil helemaal geen bumperstrip want ik beschadig nooit iets

Stemmen: 12 13,2%

• Totaal aantal stemmers
    91
Bij mij zit ie er zojuist op.
Ik heb dus die van Zentimex van Ebay vandaan. Persoonlijk oogde die mij het mooist; strepen patroon komt overeen met dat wat al in de klep zit en de kleur is nagenoeg het zelfde van zowel dat in de klep als het zwarte gedeelte wat onder de bumper zit..

En dan de plaatjes;
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Joske

Forumguru
@Renzo4000

mooie bolide ;) staat er strak bij :thumbsup:

de bumperbescherming zegt me niet zoveel meer maar die greenline-spoiler vind ik nog zo mis niet... alleen met dat derde remlicht wordt het vast een geknoei :tegek:

DannyG

Forumguru
@Disaster-Master : die ziet er echt wel veel beter uit dan de standaard blinkend zwarte van SKODA. Als die van ons té beschadigd is, ga ik kijken of ik die er terug af kan krijgen en dan komt er zo eentje zoals jij hebt op. :thumbsup:

Ik zie in jouw onderschrift dat je een dempermat hebt geplaatst onder de kap.. Die wil ik ook plastsen, ik wacht even de korting periode af bij superskoda; maar maakt het een groot verschil? De 1.4 vind ik namelijk al een stille motor..

Frank C

Forumguru
Onderwerp is eigenlijk off-topic en er bestaat al een apart topic over. Toen auto nieuw was vond ik motor wat "rauw" klinken. Na inrijden is dit verbeterd en samen met de demping zorgt die combinatie ervoor dat de 1.4 tsi motor zeker "stil" is. Dit werd bevestigd toen ik laatst een leen Fabia met een 1.2 tsi meekreeg van de garage; een groot verschil.

Laatst bewerkt:

BlackIII

Actief lid
Ik had ervoor gekozen om niet direct de bescherming te plaatsen, maar juist pas als ik krassen zou krijgen (wist dat de kans erin zat met mn werk) dus nu is het zover, een diepe, witte kras in de zwarte lak op de bumper, precies waar de beschermstrip moet komen.
Dus van de week de RVS beschermstrip bij de dealer opgehaald, idd met het commentaar: goed ontvetten, uitmeten, plakstripjes ontdoen vd folie en plakken maar!

Echter zit er ook een boekje bij waarin aangegeven wordt dat er montage pasta gebruikt moet worden. Nadeel: verwerken in een omgeving van tussen de 18 en 30 graden... kan alleen in de zomer of verwarmde stalling...

En dit vd montagepasta had meneer bij de dealer niet aangegeven. Dus weten jullie of de plakstrips gewoon voldoen, of dat de montage pasta noodzakelijk is? Graag jullie ervaringen ;)

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Als de plakstrip van 3M is dan kun je hem wel zo plakken, maar ook voor de plakstrip is dat het nu te koud is voor goede hechting.
En ja bij de dealer binnen in garage is het natuurlijk warm genoeg dus logisch dat hij dat niet had aangegeven... denken ze niet eens bij na !
En na plakken de eerste 24 uur niet de auto wassen met hand of wasstraat.. maar dat staat ook vaak vermeld in de manuals die bijgeleverd worden...

leonpard

Actief lid
[QUOTE="Dus weten jullie of de plakstrips gewoon voldoen, of dat de montage pasta noodzakelijk is? Graag jullie ervaringen ;)[/QUOTE]

Ik heb een rvs beschermstrip met de originele plakstrips bevestigd en deze lieten na enkele weken los. Heb bij de bouwmarkt een betere kwaliteit dubbelzijdig tape gekocht
die ook vocht bestendig is. Volgens mij van Bison, ook geschikt voor boten. Zit nu een maand of 2, heb er meer vertrouwen in.

Mali

Forumguru
Ik heb tot volle tevredenheid deze plakfolie , en ik krijg vanuit mijn omgeving alleen maar complimenten hoe mooi ( en toch onopvallend) het er uit ziet. AFB600B3-2075-4FCF-A012-9BDED54BBAB7.jpeg B5797606-2037-45D3-8462-55BD9081B314.jpeg A7FE52F8-402E-461D-B219-8F313A73640F.jpeg

Mali

Forumguru
https://www.kameionline.nl/bumperbeschermers/skoda/octavia/station

Alleen de witte lettertjes op de reclame foto ontbreken in het echt ;)

Heb met alle rust de bumper eerst schoon gemaakt , daarna met water en een beetje afwasmiddel bumper goed nat gemaakt zodat ik eerst goed kon schuiven om te weten wat de juiste positie was.
Ik heb er bewust voor gekozen om 1 cm uit de hoek van de achterzijde te blijven zodat deze aan de straat kant netjes om de bocht gevouwen kon worden.
Nadat de positie naar mijn zin was met een föhn en krabber al het vocht en bubbeltjes verwijdert.

Zat geen gebruiksaanwijzing bij maar Google en ik weten samen ongelofelijk veel.

Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Ik wil na het restylen van mijn achterbumper ook zo'n transparante folie plaatsen, net als voor de achter-wielkuipen.

Ik had ergens in een topic een filmpje gezien hoe deze folie geplakt werd. Ben alleen even kwijt in welk topic dit was..?

Skotavia3

Senior Member
Ik heb een sticker in carbonkleur, nog niet geplakt, doe ik als het weer beter wordt.
was €12.40,-

Bovenaan Onderaan