Welke heb jij besteld?

bert

Lid
Ok, dan weet ik dat ook weer :)

Dat is een verschil in naam in Nederland.....

Ik ga in ieder geval in December de Ambition Business Line bestellen, met als extra'"s:

Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Parkeerassistent met extra parkeersensoren

Dan is ie zo ongeveer full option :)

Het wordt dan wel de 1,9TDI anders wordt hij te duur....
Ik ga deze keer voor comfort ipv snelheid.... :baby012:

Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel is vanaf nu standaard vanaf de ambition. Scheelt je weer 100 euro.

Superb II Greenline
1.9 TDI DPF 105pk - 20790
Anthracite Grey - 495
Xenon + Dot matrix display + Koplampsproeiers + adaptive light system + regensensor - 1320
Radio Swing + 4 spaaks multifunctie stuur - 600
Parkeersensoren achter - 300
Eindprijs 23505
Extra korting geen inruil 3% = 22800

Greetz,
Marciemarc

Ik heb mijn bestelling helemaal aangepast, er waren toch veel mensen op mijn werk die zeiden dat ik er verstandig aan zou doen om maar beter de 140pk uitvoering te nemen. Gelukkig kon mijn bestelling nog worden geannuleerd. Het is nu volgende wagen geworden, 8 weken levertijd:

2.0 TDI 140pk DPF Ambiente
Anthracite Grey Metallic
Bi Xenon + kopl.sproeiers
Parkeersensoren achter
MF Stuur + Bluetooth

Eindprijs 25290

en inderdaad, bij de Ambiente is de bestuurdersstoel electrisch verstelbaar met geheugenfunctie. Bovendien ook standaard is de Radio Swing en de separaat instelbare Climatronic.

Greetz,
Marciemarc

bert

Lid
Ik denk dat dit een hele goeie beslissing is. :xyxthumbs:

Ik weet zeker dat het een goede beslissing is. Heb gereden met een 1.9 TDI. Deze komt mijn inziens tekort. Ben nu een O2 140 pk gewend. Dan valt een S2 105 pk tegen. Heb zelf ook voor een S2 140 pk gekozen. Ik weet het, het is een luxe probleem. Toch verstandig dat je voor 140 pk hebt gekozen.

Hebben jullie niet de business line. Deze kost 1400 euro extra. Heb je nog meer voor weinig.

WiNaRoAm

Nieuw lid
De 2.0 kost inderdaad niet veel meer. Maar er is de veel hogere inschrijvingstaks, het meerverbruik, de hogere verzekering.
Allemaal niks als je het niet zelf moet betalen maar anders ...

Enkhuizen

Senior Member
Eindelijk besteld!

Hallo allemaal,

Na alle tests en reviews, plus deze hele site doorgespit te hebben, heb ik net de bestelling van mijn nieuwe auto de deur uitgedaan:

SKODA SUPERB 2 2.0 125 kW / 170 pk TDI DRF Elegance Businessline

- Kleur : CAPPUCCINO BEIGE METALLIC
- Interieur : Glamour zwart (zwart/zwart)
- Transmissie : 6 versn. DSG
- Verwarmde ruitensproeierkoppen
- Luxe kentekenplaten
- Geen dealerreclame
- Kledinghanger (bevestiging aan hoofdsteun)
- Schaalmodel Superb II

Oftewel full options en full power!

Ik ben gisteren bij S-Point geweest en werd daar erg netjes geholpen. Ik werk bij een grote automatiseerder en deze heeft centrale inkoopregelingen afgesloten met PON, daar was dus weinig speelruimte qua opties. Toch heeft men daar nog wel moeite voor gedaan.

Al mijn vragen zijn netjes behandeld, uitgezocht en uitgelegd. Dit was erg prettig. Zo is bijvoorbeeld de bluetooth II niet meer leverbaar, en dit wordt een BT3, bij deze werkt alles net wat beter en je hebt niet zo'n lelijke houder op je dashboard. Verder wist men me hier tenminste met zekerheid te vertellen dat het niet mogelijk is om een columbus te bestellen icm een business line. Niet zonder de volle mep te betalen.

Binnenkort hoor ik de levertijd... :2133:

Enkhuizen

Senior Member
ja, dit is de 170pk cr

Ik heb proefgereden met ongeveer een gelijkende s2 bij PON, de 170 pk is een stuk minder agressief dan mijn huidige 140pk pompverstuiver. De auto 'glijd' meer, ook de dsg leek me een stuk beschaafder dan die ik nu heb in mijn golf plus.

De vermogensafgifte gecombineerd met (gokje) nieuwe software in de bak, geeft een stuk rustiger rijgedrag. Dit zonder af te doen aan het sportieve, de versie waar ik mee heb proefgereden ging vierkant de bocht om en trok prima sprintjes. Niet suf dus, meer limo achtig.

Kan niet wachten. De dealer had het iig over een levertijd tot in het nieuwe jaar... helaas....

Kan niet wachten. De dealer had het iig over een levertijd tot in het nieuwe jaar... helaas....

Hier in België spreken ze over een levertijd van 8 weken, dat nu tijdens de drukken beginperiode en de overweldigende belangstelling wel eens tot 10 weken zou kunnen uitlopen. Maar wat maakt het uit, wie wil er nou een auto met inschrijvingsdatum in december. Of zijn er hier op dit forum alleen maar zakelijke lease-achtige klanten voor wie dat allemaal niks uitmaakt? Voor mij is dit dus een privé auto en daarom wil ik de inschrijvin pas doen op 1 januari, mag er dan toch al vanaf begin december mee rond rijden, dat is een maas in de wet blijkbaar.

Greetz,
Marciemarc

Enkhuizen

Senior Member
marciemarc; Ja ben een leaserijder maar dat is niet gezegd dat men dat minder rekening zou houden met dit soort zaken. Wellicht dat ik na de leaseperiode deze auto koop voor mijn vrouw. Dan let ik daar dus wel degelijk op.

Ik kan niet wachten en "helaas" pas volgend jaar omdat ik blij ben dat ik straks in zo'n mooie wagen kan touren. Hoe eerder hoe beter :xyxthumbs:

breef

Lid
Ik mag pas einde van het jaar bestellen, ik hoop nog steeds dat ze rond de jaarwisseling het business pakket aangepast hebben zodat de amundsen( schrijf ik dat goed?) navi erin zit, door mijn buitendienst werk kan tegenwoordig echt niet meer zonder navi, ik weet dat het een luxe probleem is ;)

Heb jaren met tomtom gewerkt maar dat was toch niet zo handig als een ingebouwd systeem zoals de laatste jaren in mn vectra, starten en gaan!

bert

Lid
Ik mag pas einde van het jaar bestellen, ik hoop nog steeds dat ze rond de jaarwisseling het business pakket aangepast hebben zodat de amundsen( schrijf ik dat goed?) navi erin zit, door mijn buitendienst werk kan tegenwoordig echt niet meer zonder navi, ik weet dat het een luxe probleem is ;)

Heb jaren met tomtom gewerkt maar dat was toch niet zo handig als een ingebouwd systeem zoals de laatste jaren in mn vectra, starten en gaan!

Zou wel een welkome aanvulling zijn. Ik laat achteraf de columbus in mijn bestelde Superb Business Line inbouwen. Ik kan de radio inruilen. Ik begreep van de dealer dat het in eerste instantie de bedoeling was om de columbus in de business line te plaatsen echter gaan ze hier tenonder aan hun eigen succes. De apparaten zijn moeilijk leverbaar.
Ben het met je eens dat een inbouw apparaat makkelijker is dan een Tom Tom. Heb er nu ook nog 1 maar neem over enkele maanden afscheid.

Zou wel een welkome aanvulling zijn. Ik laat achteraf de columbus in mijn bestelde Superb Business Line inbouwen. Ik kan de radio inruilen. Ik begreep van de dealer dat het in eerste instantie de bedoeling was om de columbus in de business line te plaatsen echter gaan ze hier tenonder aan hun eigen succes. De apparaten zijn moeilijk leverbaar.
Ben het met je eens dat een inbouw apparaat makkelijker is dan een Tom Tom. Heb er nu ook nog 1 maar neem over enkele maanden afscheid.
Ha Bert,

Dit 'eigen succes' heeft ongetwijfeld te maken met het grote aantal diefstallen van dit systeem. Kijk maar eens op het draadje 'Columbus gestolen' en lees hoe populair dit systeem is voor autodieven. Ik zou me nog eens goed beraden of je dit systeem wel wilt laten inbouwen. Het zou toch triest zijn als je nieuwe auto na een paar weken al zonder een zijraam en een duur nav/radiosysteem zou staan.

breef

Lid
Ik hoop dat amundsen minder populair zal zijn bij dieven, tevens is hij stuk goedkoper dan de columbus en ik kan perfect leven met een iets kleiner scherm en geen 30gb hd, zet mn mp3's wel op SD of CD

Superb 3

Nieuw lid
Collega,

Ik heb vandaag ook de knoopdoorgehakt en een nieuwe superb II besteld. Dit wordt mijn 3e Superb en ben zeer over de kwaliteit te spreken. Als particulier gekozen voor:

Superb 1.8 TSI Ambition
Black magic
Trifid 17 inch velgen
Parkassistent
verwarmbare ruitensproeiers
Chroom stootlijsten
Dimmende binnenspiegel

Schijnbaar is de bestuurdersstoel electrisch verstelbaar op een Ambition!

Productie in december en levering volgt in januari 2009.

bert

Lid
Ha Bert,

Dit 'eigen succes' heeft ongetwijfeld te maken met het grote aantal diefstallen van dit systeem. Kijk maar eens op het draadje 'Columbus gestolen' en lees hoe populair dit systeem is voor autodieven. Ik zou me nog eens goed beraden of je dit systeem wel wilt laten inbouwen. Het zou toch triest zijn als je nieuwe auto na een paar weken al zonder een zijraam en een duur nav/radiosysteem zou staan.

Ik heb het gezien echter laat ik me er niet door weerhouden. De markt zal toch wel een keer verzadigd zijn. Tis een mooi apparaat. We zien het wel.

Michel

Forumguru
De Ambition heeft geen elec. verstelbare bestuurdersstoel, dit is een optie die te bestellen is

In de huidige prijslijst op de Nederlandse Skoda-site staat vermeld dat een electrisch verstelbare bestuurdersstoel standaard is voor de Ambition. Men heeft tussentijds de prijslijst bijgewerkt, want in september moest je blijkens de prijslijst die toen werd getoond nog € 100,- betalen om deze optie te krijgen.

http://www.skoda.nl/media/downloads/Prijslijsten/okt08_SuperbII.pdf

Bovenaan Onderaan