Welke heb jij besteld?

@Pierken ik moest sowiezo toch wachten en nu is het zelfs nbeter omdat dan de auto niet zo lang bij de dealer moet staan ;)
Ik heb juist gevonden wat de CO2-uitstoot is:
Superb Combi 140 PK CR manueel= 145 gr
Superb Combi 140 PK CR DSG= 158 gr
Dat was met de PD respectievelijk 160 en 179. Nu valt de CR in een klasse hoger om 'm fiscaal in te brengen. Dus mij hoor je niet klagen...

pierken

Nieuw lid
@Raycat
als particulier kan ik die fiscale aftrekbaarheid helaas niet profiteren. Van de andere voordelen daarentegen...

Heb je je S2 (Combi) al? Zo ja welk model?

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

pierken

Nieuw lid
Nee, voorlopig rij ik nog met een oude octavia 1.9TDI 90pk uit de vorige eeuw :)
Afgelopen weekend hebben we onze nieuwe Superb Combi besteld. (140pk CR)
*Elegance met trifid velgen
*Amethyst purple
*getinte ruiten achteraan
en levering beloofd tegen eind april
't zal alvast een groot verschil in het rijden zijn.
Voor zover ik weet was de combi pas te bestellen van begin januari. Je zal er dus nog niet veel zien bollen. :winkie:

Dat is een zeer mooie kleur, ik heb 'm bij een dealer gezien, maar ik durfde het niet zelf aan ;)
Dan wordt 'm ongeveer op hetzelfde tijdstip as de mijne geleverd. Ben echt benieuwd hoe hij gaat verkopen, want toen ik bij de dealers passeerde was er toch veel belangstelling voor de combi, vooral jonge gezinnen.

Spaced

Senior Member
Mooie wagen Pierken. Van de week nog even bij de dealer geweest om in een Octavia Combi te rijden, en terloops ook nog even naar de Superb gekeken. Hele mooie auto, en wat een enorme bak ruimte. Jammer dat 'ie net buiten m'n budget viel :(

viperboyke

Nieuw lid
Gisteren besteld een superb 2.0 dsg 140 pk elegance, met 18" themisto velgen, verduisterde ruiten achter, pre installatie bluethoot, mirage afwerking en company pack.

Levering pas eind mei

Skody

Actief lid
Vandaag even langs de dealer geweest. Te horen gekregen dat m'n Superb Combi BL die ik in de laatste week van december heb besteld, deze week is geproduceerd. Verwacht wordt dat ik binnen twee weken kan gaan rijden... Kan bijna niet wachten !

wimZ

Lid
@Viperboyke: Mooi auto, wat houdt het company pack in?

[moderatorbreak]
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

Graag hierop letten; het staat op deze pagina nu al 3x vermeld!
[/moderatorbreak]

rufus1904

Nieuw lid
30/01 combi cr 140pk besteld, Elegance, mocca brown. 18" Themisto velgen, verduisterde achterruiten, panoramisch dak. volgens verkoper eerste dag dat cr beschikbaar was. levering midden mei. (belgie)
vind dusver op skoda site co2 uitstoot niet terug?

viperboyke

Nieuw lid
@wimZ: Company pack omvat: metaalkleur, tapijten, buiten en achteruitkijkspiegels met automatische dimfunctie, verwarmde voor en achterzetels, manueel bediende zonneschermen aan de zijruiten, navigatiesysteem columbus en park assistance. En het word aangeboden aan een echte spotprijs. Voor de prijs van het pakket heb je nog niet eens een columbus navigatie. Het is wel voorbehouden voor fleetklanten.

Als kleur heb ik black magic gekozen, maar de 20ste ga ik bij de invoerder een proefrit maken met de zelfde wagen dan dat ik besteld heb en misschien dat ik em daar in een andere kleur zie die mij ook wel tof lijkt, dan kan ik deze nog altijd wijzigen.

Kerbje

Nieuw lid
Mijn eerste berichtje op het forum!

Ik had eerst de vorige versie van de Octavia, nu was ik aan het kijken naar de Superb. En uiteindelijk van de werkgever ook een Superb mogen bestellen!

Skoda Superb Combi 1.9 TDI Ambiente 105pk
  • Mocca Brown Metallic
  • Pack Company Columbus Ambiente
    • Buiten- en achterkijkspiegels met automatische dimfunctie
    • Parking Distance Control achteraan
    • Cruise Control
    • Navigatiesysteem Columbus met Maxi DOT-scherm
  • 4-spakig multifunctioneel lederen stuur met radio- en telefoonfunctie
  • Bluetooth Premium voorbereiding
  • Glamour Onyx
  • Leder interieur Glamour + elektrisch regelbare voorzetels
  • Lichtmetalen velgen TRIFID
  • Verwarmbare voorzetels
  • Verwarmde voorruitsproeiers
  • Extra PDC vooraan

Ben benieuwd wat de levertermijn zal zijn :)

Superb Combi Elegance besteld

Na 3 jaar VW Passat keuze gemaakt tussen Audi en Skoda. De knoop doorgehakt en een Skoda Superb Combi Elegance Business Line besteld. 1.8TSI met DSG. In de kleur ametyst purple metalic en ivoor kleur interieur. Met als opties het open dak, electrische opener achterklep en parkeerassistent. Ben benieuwd, heb deze auto nog niet in deze kleur en uitvoering in het echt gezien.

Lordje

Actief lid
Na 17 jaar Mazda heb ik een Superb besteld.
Reden was vooral de de ruimte.
Het is een Elegance versie met wat opties en trifid verlgen.
Omdat ik te veel korte afstanden doe werd me de diesel afgeraden en werd het een 1.8TSI 4x4.
Vol op in verlangen dus tot ik hem heb, nog 7 weken :)

Pasulu

Nieuw lid
Eerste post hier, maar ben blij dat ik kan melden dat er nog een Superb Combi op de weg bij gaat komen. Na 4 jaar een Octavia 1.6 FSI hatchback zal ik morgen de leasemaatschappij bellen voor de S2C 1.8 TSI Ambition. Extraatjes: Rosso Brunello (keuze van mijn lief), Trifid velgen, iPod aansluiting, asbak/aansteker (ook door mijn lief) en telefoonvoorbereiding. Oh en een volwaardig reservewiel.

Heb erg getwijfeld tussen de 1.4 en 1.8. De proefrit was in de 1.8 DSG met sportonderstel, en die vond ik nogal lastig te doseren (ik kom van 115pk, dan is 160pk incl turbo wel een ander verhaal) en ik zou zeker geen automaat nemen. De Skoda dealer was vandaag zo sympathiek om op stel en sprong een vergelijkbare 1.4 TSI voor te zetten waarin ik kon voelen wat het moest worden. De 1.4 TSI is normaal gesproken voor NL omstandigheden absoluut voldoende en geeft dezelfde power als de Mondeo 2.0 die ik eerder reed. Omdat het budget er is en er hopelijk nog veel autoritjes naar Duitsland en Frankrijk aankomen wordt het toch de 1.8 TSI. Moet ik maar leren om in NL mijn rechtervoet te beheersen.

Nu wordt het doorspreken en bestellen. Is er een richtlijn hoe lang de levertijd op dit moment is voor de S2C?

Bovenaan Onderaan