Welke heb jij besteld?

Een combi was wel het idee, maar die viel buiten mijn leasebudget ... zo houden we wat te wensen voor weer een volgende ...:grin:

De combi buiten je budget? Vreemd, ik kreeg de combi voor minder aangeboden dan de sedan! Restwaarde van de combi ligt naar ieders verwachting hoger en dan is de 1500 euro extra in de aanschaf snel terugverdiend voor de leasmij...
 

Wasmachineman

Forumguru
Zopas een Superb Combi besteld, redelijk full option :smirk: :

Levering is midden maart, maar mijn lease loopt pas af in mei dus tot dan staat ie bij de dealer:(.
Is mijn eerste Skoda, dus ben wel benieuwd (kwaliteit)...

PS great forum hier met nuttige info!

Mis alleen nog een trekhaak ! Verder de hele optielijst aangevinkt zie ik !
 
Tsja, een beetje luxe gedurende de 4 jaren dat ik er mee ga rijden kan geen kwaad ;) En ben mijn eigen baas, dus dat hielp ook mee om het budget te bepalen.
 

Wasmachineman

Forumguru
Je hebt helemaal gelijk, Raycat ! Nu alleen nog even wachten....wat is je huidige auto nu ? En wist je anderhalf jaar terug al dat de volgende een Skoda moest worden ? Dat is pas lang wachten !
 
Mijn huidige auto is een Volvo V50, koffer en achterbank belachelijk klein in verhouding met de afmetingen van de auto. Nu vele "premium" merken zijn in dat bedje ziek, A4, 3-serie, C-klasse. Ik heb ze allemaal bekeken/gereden en als je dan naar Skoda gaat kijken vind je natuurlijk niets beters meer ;) Je moet al een klasse upgraden (5-serie, A6, E-klasse) om dezelfde ruimte te hebben bij hun. Maar als je dezelfde opties wilt dan zit je al vlug 10-15K duurder + het onderhoud is ook schandalig duur. Dan maogen die auto's na 4 jaar wel ene hogere restwaarde hebben, je hebt er immers 4 jaar serieus voor meer betaald...
Ik ben niet iemand die ana een merk/status is gebonden dus Skoda was voor mij een logische keuze...
Toen de nieuwe superb uitkwam had ik al zin om mijn lease te verbreken, maar de achterkant vond ik echt niet mooi, nu met de combi is dat laatste struikelblok weg. Dus ik ben in blijde verwachting.
Ik heb gereden met de 140PK manueel en de 170PK DSG, die laatset was zalig, maar de hoge BIV (belasting in verkeerstelling) is hier in belgië veel te duur) zeker ook een struikelblok als je hem nadien wilt verkopen. Dus de 140PK DSG is het geworden qua geluid vond ik het sowiezo al niet veel schelen.
 
De combi buiten je budget? Vreemd, ik kreeg de combi voor minder aangeboden dan de sedan! Restwaarde van de combi ligt naar ieders verwachting hoger en dan is de 1500 euro extra in de aanschaf snel terugverdiend voor de leasmij...

De combi businessline start met de 2.0TDI. ik krijg nu een 1.9TDI sedan/hatchback prijsverschil (zonder opties) is 38.050 minus 33.800 = 4.250. Dat is in de lease ongeveer 60 euries verschil in de maand.

Maar om een goede vergelijking te maken moeten we natuurlijk wel dezelfde motor nemen in beide carrosserie varianten.
Het klopt dat het leaseprijs verschil in de maand tussen een 2.0TDI combi en een 2.0TDI sedan/hatchback in het voordeel is van de combi (ongeveer 15 euries goedkoper) ... maar deze motor valt helaas, als ik er lak en een trekhaak bij configureer buiten mijn budget.
 

pierken

Nieuw lid
eerste met Superb Combi 140 PK 2.0TDI CR bestelling?

Hey iedereen,
dit weekend onze nieuwe Superb Combi besteld.
Elegance met trifid velgskes
Amethyst purple
en nog wat leuke optiekes maar als kers op de taart:
De eerste 140 pk common-rail TDI :super:
Sedert dit weekend zijn de bestellingen van 2.0 versies 140pk automatisch common-rail diesels! (in België)
Dit mailtje kreeg ik van Skoda Duitsland:
"As far as we are informed from the 10th week onwards the 103 kW engine will be produced with the common rail technology"
De mijne wordt geleverd eind april.
Een EURO5 motor ipv een EURO4, zuiniger en minder CO2 uitstoot.
Niks dan goeds hoop ik dan.
Wat denken jullie hiervan?
 

viperboyke

Nieuw lid
Hoi hoi,

Afgelopen week heb ik verschillende dealers bezocht voor offertes op een nieuwe superb.
Ik heb eerst offertes laten bereken op een 170 pk aangezien deze een common rail was, doch bij mijn laatste dealer bezoek afgelopen zondag zei deze mij dat vanaf afgelopen week de 140 pk versie ook een common rail motor is. Ik vind het een zeer intressante wagen om mijn huidige wagen, een mercedes E220cdi van 2006 hiervoor in te ruilen.
Nu is het nog even afwachten op een deftige overname prijs voor mijn huidige wagen. De dealer ging mij hier zo snel mogelijk over kontakteren.
Dan nog even een testrit gaan maken met zowel de 140 als de 170 pk versie. Kwestie van het verschil te weten.
Het zou een elegance versie met dsg worden, 18 inch velgen en een company pack maakt het gewoon helemaal af.
Hopelijk dat de dealer goed nieuws brengt betreffende de overname zodat de bestelling kan gebeuren.

greetz.
 
Pierken dat is heel goed nieuws!

Weet iemand wat de CO2-uitstoot is van de nieuwe CR 140PK met DSG? Op dit moment (EU4) is die 179 gr. In de online brochure/CO2 overzicht staat nog de huidige pompverstuiver.
Ik heb juist een mail naar mijn dealer gestuurd want de mijne is 2 weken geleden besteld. Ik ben eens benieuwd of ze het nog kunnen aanpassen. Want een verminderde CO2 betekent een betere fiscale aftrekbaarheid...
 

pierken

Nieuw lid
2.0TDI CR 140pk

Raycat,
Jetzt Euro-5-Norm
Dadurch erfüllt der Superb jetzt auch mit dem zweitstärksten Dieselmotor die Euro-5-Norm. Mit dem modernen Aggregat verringert sich der Schadstoffausstoß von 155 auf 143 Gramm CO2 pro Kilometer. Der Durchschnittsverbrauch sinkt von 5,9 auf 5,4 Liter pro 100 Kilometer.

Das dus voor de niet-combi versie. Ik gok erop dat we qua CO2 uitstoot met de combi op 160-12=148 gram uitkomen en voor de combi DSG: 179-12=167?
't zal wel iets in de buurt zijn ;)
bijkomend voordeel: nog stillere motor?
Ik heb begrepen dat in Belgie de jaarlijkse verkeersbelasting in de toekomst niet meer zal afhangen van de fiscale PK's maar van de ecoscore van de wagens (http://www.ecoscore.be). Details zijn afaik nog niet bekend.

Alvast veel geluk met je vraag, ik duim voor je. :473:

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Maarten_SFC. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]
 

cloink

Actief lid
Ik ben blij voor het milieu, maar blijf niet erg enthousiast over het "gevoel" van de common rails.

Zelf rij ik dus met een 140 PD en die gaf me eigenlijk meer sensatie dan de 170 CR (niettegenstaande dat de 140 weldegelijk een pak trager is). Ik vermoed dat de 140 CR nog wat minder is qua snelheidsgevoel (lees: minder brutaal). En ja, ik besef dat ik allicht een van de weinigen ben die een brutale motor apprecieer in een wagen als de Superb... :D
 
@Pierken
Ja ik hoop in ieder geval minder dan 170gr dan wordt ie 70% aftrekbaar ipv 60% :laugh: Ik vermoed dat ie minder dan 162gr gaat uitstoten want de CR 170PK combi stoot er nu 162 uit...
Ik hou je op de hoogte van wat de dealer zegt.

Wegenbelasting op basis van ecoscore...dat zal waarschijnlijk resulteren in meer betalen onze regering kennende :smiley29:
Tenzij je met een Prius ofzo rijdt...
 

TL@

Forumguru
Prius wordt in Begie niet zo voorgetrokken dan in Nederland (gelukkig)

Bij ons is de Prius gestaag duurder geworden in de lease. Vroeger stond die qua prijs onder een O2, nu staat ie gelijk met een goed uitgeruste Passat (wie kiest dan nog een Prius hé? Bij ons in ieder geval niemand)
Dit is vooral te wijten aan het belachelijke hoge brandstof verbruik (en dan nog duurdere benzine tov de normale diesels)
 
Ik heb met de Prius 3 een testrit gedaan en ik moet zeggen dat deze auto zwaar tegenviel.
Geluidsisolatie is zeer slecht, zowel mbt rol-geluiden, windgeluiden en motor geluid.
Bijvoorbeeld als je door een plas water rijdt, hoor je het water luid "klotsen" tegen de binnenkant, hier zit volgens mijn zelfs geen isolatie (werd zelfs bevestigd op het prius-forum waar een eigenaar er daadwerkelijk ingekeken heeft).
De auto is still als je ecologisch rijd, wat wil zeggen redelijk traag naar mijn normen, als ik nog maar een beetje optrok sprong de zeer rumoerige benzine mootor aan.

Op de autosnelweg zorgden al deze factoren voor een zeer rusteloso gevoel, en dit voor een auto die dezelfde aankoopprijs heeft als de superb!

De koffer is ook zeer klein imo, want de inhoud die Toyota officieel opgeeft is inclusief de bergvakken onder de koffervloer. En tel daarbij ook nog eens de "amerikaanse' inslag waarbij je overal op de veiligheid wordt gewezen, zo is er bijvoorbeeld een veiligheidswaarschuwing op het gps scherm als je de auto aanzet.

Kortom de Prius was na de testrit snel van de shortlist afgehaald.
 

WillemJan

Forumguru
@Raycat: Goede beschrijving. Echter, de fiscale bijtelling van 14% maakt bij veel mensen veel goed. Als ik voor goedkoop zal gaan, dan zou ik voor de Prius gaan. Hoe slecht die auto dan ook is.
Maar als ik de fiscale bijtelling zal vergeten, dan zal ik nooit voor de Prius gaan.
 
@ Pierken: heb vandaag telefoon gehad van mijn dealer, dat mijn bestelde 140PK nog een pompverstuiver was...maar dat ze die konden annuleren en opnieuw bestellen als CR, alleen kwam er dan maximaal 6 weken levertermijn bij, nu dat ging nog juist ivm de teruggave van mijn huidige lease. Dus de 140PK CR is besteld. En dit kosteloos want ze kosten evenveel! Pierken ik wil je nog eens bednaken voor het posten van de nieuws van de 140PK als CR want anders had ik het niet/te laat geweten. Dus als je eens in de buurt van Hasselt bent laat iets weten dan trakteer ik u ene!
 
Ja alhoewel, ik heb met de 140 PK PD en de 170 PK CR gereden en ik moet zeggen het verschil vond ik klein. Maar dat kan ook zijn omdat er enkele maanden tussen de 2 testritten was. Maar wat ging die 170PK DSG lekker, zeg.... Nu mijn bestelde 140PK DSG zal ook al wel voldoen ;)
 

pierken

Nieuw lid
@raycat
Hey raycat dat is fantastisch!
Blij dat je dat nog kon geregeld krijgen. Die enkele weekjes extra afzien kunnen er nog wel bij zeker?
Dat wachten is al de helft van de fun :tongue:
 
Bovenaan Onderaan