Mijn huidige auto is een Volvo V50, koffer en achterbank belachelijk klein in verhouding met de afmetingen van de auto. Nu vele "premium" merken zijn in dat bedje ziek, A4, 3-serie, C-klasse. Ik heb ze allemaal bekeken/gereden en als je dan naar Skoda gaat kijken vind je natuurlijk niets beters meer
Je moet al een klasse upgraden (5-serie, A6, E-klasse) om dezelfde ruimte te hebben bij hun. Maar als je dezelfde opties wilt dan zit je al vlug 10-15K duurder + het onderhoud is ook schandalig duur. Dan maogen die auto's na 4 jaar wel ene hogere restwaarde hebben, je hebt er immers 4 jaar serieus voor meer betaald...
Ik ben niet iemand die ana een merk/status is gebonden dus Skoda was voor mij een logische keuze...
Toen de nieuwe superb uitkwam had ik al zin om mijn lease te verbreken, maar de achterkant vond ik echt niet mooi, nu met de combi is dat laatste struikelblok weg. Dus ik ben in blijde verwachting.
Ik heb gereden met de 140PK manueel en de 170PK DSG, die laatset was zalig, maar de hoge BIV (belasting in verkeerstelling) is hier in belgië veel te duur) zeker ook een struikelblok als je hem nadien wilt verkopen. Dus de 140PK DSG is het geworden qua geluid vond ik het sowiezo al niet veel schelen.