Welke heb jij besteld?

Wasmachineman

Forumguru
Het lijkt wel een 4x4 zoals hij in de modder staat :grin: !
Buitenkant is in elk geval mooi maar de binnenkant ? Hoe is het met het leer gegaan ?
Fotootje van de binnenkant erbij ?

Superb Greenline Business line

Mocca Brown metallic (inderdaad zeer mooi)
Chroom strip in ondergrille
Chroom strip kofferdeksel
Columbus Navi bluetooth (werkt geweldig)
Geen typeaanduiding (maar altijd te herkennen aan die lelijke plakspoiler op kofferdeksel)

En in vier weken reeds 8K op de teller en het blijkt....een heerlijke reiswagen te zijn. Heerlijk! Daar kan mijn vorige wagen Avensis D4D niet tegenop. En betreft de magere 105pk? Ach, ik rij veel relaxed, dus vindt het prima zo.

MinT

Lid
Superb Ambition 2.0 CR 170PK DSG

Rosso Brunello
4-spaaks multifunctioneel stuurwiel en MMI en schuifdak.

Verwacht : medio januari 2010.
Zit nog te dubben welke carkit ik wil inbouwen (Fiscon, Parrot MKI9200, Bury 9060)

Mr_McPhisto

Actief lid
Mooie wagen!!

Mooie wagen die je hebt uitgezocht! Niet meer wachten tot de combi komt? Succes deze maandjes dat je nog even je 'oude' auto mag rijden!
Zelf ben ik er uitermate tevreden mee!
Laat je de motor ook nog chippen?
Ow nee, ik zie dat je dsg hebt, daar zullen ze niet veel meer koppel op zetten dan die 350 nm, tenzij je echt in de buidel wilt tasten...

MinT

Lid
vandaag slecht nieuws van de lease-mij gehad. Schuifdak icm verzekering (inbraak) maakt de auto buiten budget.
Dan maar zonder schuifdak besteld. (zijwindschermen voor achteraf wordt het dan als b-keus)

Kombi vind ik veels te groot. Sterke punt van de Superb is de binnenruimte en die heb ik het hardst nodig met 3 volwassenen en 2 tieners.

Chippen : ik heb de 170pk alleen in Duitsland nodig op de heuvels en mooie wegen daar. En op de vakantietrip. In Nederland zou ik denk ik genoeg hebben aan 140pk.

Wasmachineman

Forumguru
ik heb twee keer in een Ford gereden met 20 velgen (een Focus en een S-max). Conclusie in beide gevallen: het suckt. Je bent extreem gevoelig voor spoorvorming, op topsnelheid rijden is echt link. Bij een beetje vocht op het wegdek heb je bij minste of geringste aquaplanning en het bonkt en stuitert extreem. Plus dat het optisch imo een beetje te veel van het goede is. Meer velg dan auto zeg maar.

Mijn advies als je puur kijkt naar rij-eigenschappen: niet doen! Volgens mij kun je de Superb beter met 18 inch velgen zetten en wat verlagen. Ziet er ook strak uit.

Dit ging over Skoda20inch met hele grote 20" velgen, benieuwd of ze nu onder de auto zijn gemonteerd ? Zal eens een PM sturen !

MennoW

Forumguru
Superb II Greenline Buissines, pearl black magic, chromen strip voorbumper, alarm,
met de standaard Amundsen, en 16" spectrum velgen, tja buget was al op.
29-10-09 besteld, zal begin januari geleverd worden ( maar wat duurt dat lang!!!! )

Skody

Actief lid
Als ik dat zo zie lijkt het haast of hij hoger staat dan normaal. Ik heb al veel Superb gezien, maar nog niet 1 die zo hoog staat! Lijkt mij niet helemaal ge kloppen. Zoek ook maar foto's op op internet. Daar staat hij vaak met 18" velgen en dan staat de auto een heel stuk lager.

De hoogte van de auto heeft niets met de velgmaat te maken. Of je er nu een 17 of 18 inch onder zet maakt niets uit. De afstand blijft gelijk, optisch toont het wellicht iets anders. Het enige dat helpt om de Superb van z'n hoge poten af te krijgen is verlagen vanaf de fabriek of achteraf.

Maak jezelf niet lekkerder dan het is want Skoda zal altijd de meest luxe versie op foto tonen, en ja.... dat is altijd met 18" inch velgen.
Een mooi advies is inderdaad om de Superb van fabriek af te verlagen (sport onderstel) en daarbij gebruik te maken van een 17" inch velg.
Je kunt de Superb ook bij de dealer laten verlagen voor een goede €400,= (achteraf dus... voor de leaserijders onder ons)
Inderdaad moet ik toegeven dat de Superb (fabriek af) een tikkie te hoog op ze'n naaldhakken staat.
Vandaar mijn keuze : Superb 2.0 TDI Ambition Business Line met 17" inch Trifid velgen en verlaagd bij dealer Rijnwoud

Voor alle mensen die dus de Skoda Superb verlaagd op 17 inch wielen wil zien staan hier de volgende link:
SKODA SUPERB VERLAAGD MET 17" INCH TRIFID VELGEN en klik op de foto's voor beeldschermvulling.....

Prachtig ! (Al zeg ik het zelf)

Ed Superb

Nieuw lid
Ik ben nieuw hier! Mijn naam is Ed en ik mag me binnenkort (tweede week februari) ook bij de club van gelukkigen aansluiten. Aangezien mijn huidige auto over een week of 6 aan de 150000 km zit mocht ik een nieuwe bestellen.

Eerst naar 20% bijtelling modellen gekeken, maar daar kwam ik niet uit. Ik wilde een grote auto, sedan (dat is dan half gelukt :grin:), snel(ler dan mijn huidige auto) en stil van binnen. Het is geworden:

Skoda Superb 1.8 TSI Comfort Businessline
Kleur zwart
Sunset
MDI
Toen zat ik qua leaseprijs aan de grens die ik mezelf had gesteld. Een aantal zaken zal ik dus zelf nog aanschaffen waaronder zeker chromen lijst achterklep en misschien ook op de deuren en op de ondergrille. Heeft iemand trouwens een idee wat dat chromen lijstje in de ondergrille zou moeten kosten incl. montage? De dealer kon het niet direct aangeven maar gaf aan dat dit prijzig was gezien de tijd die in het monteren gaat zitten.

De winterbanden laat ik op de spectrum velgen zetten die ik bij de auto geleverd krijg, voor de wisseling naar de normale banden ga ik grotere lichtmetalen velgen aanschaffen.

Ik heb al flink rond zitten kijken en lezen op dit forum, ook veel leuke velgen gezien! Ik moet dus nog een dikke 7 weken wachten op de aflevering en dat worden lange lange weken :1884:

WillemJan

Forumguru
(Voorstellen)

Hoi Ed,

Welkom op dit forum. Veel leesplezier natuurlijk. Enne... je hebt een goede keuze gemaakt. Ik heb dan de S2 1.4TSI BL en die bevalt uitstekend.
Over je overige punten: daar weet ik niets zinnigs over te zeggen. Dat laat ik liever over aan de echte techneuten.

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

Skody

Actief lid
Na 3,5 jaar zeer tevreden in de Octavia Combi 2.0 TDI (140 PK) met 160.000 km gereden te hebben, zijn we toe aan het uitkiezen van een nieuwe leaseauto. Zat al aan mijn max voor wat betreft de kilometers, maar toch voor elkaar gekregen dat ik van de leasemaatschappij langer mag doorrijden en dus de Superb Combi kan gaan bestellen. Vorige week zaterdag naar de Sneak Preview van de Superb Combi bij PON in Leusden geweest. Dit heeft voor mij de doorslag gegeven. Wat een enorme hoeveelheid auto voor een 'relatief' gunstige prijs (in vergelijking met de uitgeklede concurrentie in ieder geval...). Vandaag m'n nieuwe leaseauto besteld:

- Superb Combi Elegance Business Line, Pearl Black Magic Metallic
- 2.0 TDI / 170 PK CR met DSG
- Zwart Onyx leder interieur met hout
- Stoelverwarming
- Klasse III Alarm (tegenwoordig standaard in BL)
- Columbus Navigatie (wordt geëtst door de dealer met sticker)
- Achteraf verlagen (circa 3 cm)
- Sunset
- In plaats van de bijbehorende Venus velgen, de Trifids (17 inch) genomen icm de verlaging. Tóch sportief en anders gaat t met 18 inch en 3 kids wel wat te stug worden schat ik in...

Produktieweek schijnt volgens de dealer nu week 6 te zijn, dus eind februari - begin maart wordt ie dan verwacht. Nog een tijdje geduld dus...

MinT

Lid
Ik heb een Skoda Superb 2.0TDI CR DSG besteld met alleen multifunctioneel stuur en MMI. De dealer gaf aan week 10 te verwachten. Dit is gecommuniceerd half november.
Toevallig loopt dan het leasecontract van de huidige auto op dat moment af.

Kan het zo zijn dat de dealer opdracht kan geven wanneer hij een besteld lease-auto wil ontvangen ? (ik moet nu ca. 3 maanden wachten zeg maar...)

Skody

Actief lid
Ik heb een Skoda Superb 2.0TDI CR DSG besteld met alleen multifunctioneel stuur en MMI. De dealer gaf aan week 10 te verwachten. Dit is gecommuniceerd half november.
Toevallig loopt dan het leasecontract van de huidige auto op dat moment af.

Kan het zo zijn dat de dealer opdracht kan geven wanneer hij een besteld lease-auto wil ontvangen ? (ik moet nu ca. 3 maanden wachten zeg maar...)

Ik weet dat de dealer heeft aangegeven in het systeem, zo spoedig mogelijk. Of dit überhaupt iets uitmaakt weet ik niet. Kan het niet liggen in het feit dat de leasemaatschappijen vanaf november geen auto's meer op kenteken willen laten zetten en dit over het jaaruiteinde heen tillen ? Weet ook niet of de Combi op een andere locatie of productieband wordt geproduceerd dan de sedan.

MinT

Lid
De mijne was expliciet bedoeld om het "spoedig" op te leveren.
Dus de verrassing kwam nadat ik de dealer had gebeld (bij ons gaat het via centrale inkoop of zo iets ?? Dus de dealer is iemand in NL maar ikzelf hoor het achteraf...)

Skody

Actief lid
Heb de Superb Combi Elegance BL besteld. Hierover een apart draadje aangemaakt omdat ik benieuwd ben of er nog meer leden zijn die Superb Combi gaan overwegen c.q. gaan aanschaffen.

Triatleetje66

Nieuw lid
Heb de Superb Combi Elegance BL besteld. Hierover een apart draadje aangemaakt omdat ik benieuwd ben of er nog meer leden zijn die Superb Combi gaan overwegen c.q. gaan aanschaffen.
Ik heb vorige week zaterdag een Superb Combi (Comfort, 1.8 TSI met DSG-7) besteld. Met een paar opties toegevoegd (zoals 18 inch wielen, multifunctioneel stuur, Columbus navi en zijairbags achter) een heel complete auto. Zeker als je het vergelijkt met een Passat; de offerte voor een gelijkwaardige uitrusting kwam dan toch al snel 5000 euro hoger uit. En dan hebben we het nog niet eens over de verschillen in ruimte!
's Avonds kwam ik er op dit forum nog achter dat er op zondag een presentatie van de Combi in Leusden zou zijn. Ik ben hier maar even op de bonnefooi naar toe gegaan en kon daar mijn nieuwe aankoop aanschouwen. Ik moet zeggen dat ik er geen spijt van kreeg...
Levering: hopelijk begin maart.

Bovenaan Onderaan