Euh ?S alleen in de winter.
Denkt dat de S voor Sneeuw staatEuh ?
Ja die gaan nochtans hard ! Mijne maat zijne baby AMG ( c43) vertrekt oerend hard. De tractie erop is subliem.Net nog even heerlijk lopen "flipperen", kwam na het afspuiten van al het zand dat vannacht op de net gewassen Audi is gevallen een Mercedes C63s tegen in de stad (de 2e al deze maand). Paar leuke tussensprintjes gedaan en als ze dan vragen bij het volgende stoplicht of ik een sprintje wil doen sla ik dat niet af......dag snelle Taxi
Bij de ‘kleine’ AMG is dat niet se. En trouwens de c43 is 4x4Nee juist niet Philippe, tussensprints zijn wel allemaal gelijkwaardig. Maar in de eerste versnelling laat ik hem vrij makkelijk achter.
Is toch iets teveel voor de achterwielen die 700nm, je hoort ze dan gewoon naast je zoeken naar grip...heerlijk
Mijne maat heeft trouwens al tegen ne andere collega die een e63 heeft geraced en tot 70 is dat ongeveer gelijk maar dan rijdt de 63 goed weg. Als ik met mijn rs tegen de c43 optrek heb ik geen schijn van kans. Echt een enorm verschil. Terwijl op de autostrade vanaf 100 naar 200 rijdt hij niet zo wreed van mij weg.Klopt, volgens mij is de 43 altijd 4 matic en de 63 en 63s altijd achterwielaandrijving.
4 wielaandrijving is wel een groot voordeel om snel te vertrekken.
Hij is in de praktijk voor mijn gevoel lang niet zo nerveus als ik op basis van de verhalen hier op het forum had verwacht.
Inderdaad, ik wist niet hoe snel ik mijn geplande afspraak bij JD moest vervroegen. Echt niet mee te rijden deze motor met de standaard DSG software. Het is idd van de zotte. Maar ik calculeer het gewoon in bij de aanschaf. Scheelt een hoop irritatie, al blijft het natuurlijk krankjorum.Het verwondert mij dat Skoda een brommende en vibrerende auto aflevert omwille van een minimale milieuwinst.
Mijn vorige 1.2 109 g/km en de nieuwe 1.0 107 g/km.......
Doelstelling milieu is zeker belangrijk en vereist door de overheid maar ik zou wensen dat VAG op een andere manier de emissiewaarden zou verlagen in plaats van de DSG/motor zo te "knijpen".
Ik vind dat het niet optimaal rijdt voor zowel de rustige als de iets minder rustige Skoda bezitter.
Lijkt mij moeilijk om als Skoda dealer te verzwijgen aan potentiële kopers dat er een behoorlijk bedrag voor update DSG
bij de aanschafprijs gerekend moet worden.......
Leve de milieu mafia! En als het echt gewicht in de schaal zou leggen, dan wil ik er wel actief aan meewerken zelfs, maar zoals zo vaak gezegd, 1 dag in de Rotterdamse haven en je krijgt de schreeuwlach van die 2 g/km verschil waar ze de auto die je een vermogen kost, mee verpesten. Of in elk geval je rijplezier.Bij mijn dealer vertelde men overigens dat men zelf de handle altijd in S zet in dit geval.
Bij mijn dealer vertelde men overigens dat men zelf de handle altijd in S zet in dit geval.