Wie heeft een S2 Greenline besteld

Daar gaan we weer.... Ik heb vorige week met mijn O2 het plaatje van de trekhaak eraf gereden (waar de stekkerdoos op vast zit). En was ik zwaar beladen? Nee! Reed ik hard over een drempel? Nee! Het was alleen de 23ste keer dat ik de grond raakte, en iedere keer terugbuigen van het plaatje is het nu toch fataal geworden. Nu maar eens kijken wat ik hieraan kan doen... Iemand? Denk dat ik de boel gewoon maar met een tie-rip'je vast ga zetten.

Hulpveren is bijna noodzaak op de O2. Op de S2 dus ook...

Scharnier erop zodat je het plaatje naar boven weg kan draaien achter je bumper? Had ik op m`n vorige voertuig, ideaal !

sufferd

Nieuw lid
Hoi,

Ik heb op 20 December een greenline besteld, week 8 wordt hij gemaakt en week 10 geleverd. :489:

Met opties stoelverwarming parkeerassistent, bolero radio (navigatie is buitensporig duur) koplampsproeiers, verwarmbare ruitensproeikoppen, afn.trekhaak, kleur cappucino, spiegelpakket, bandenspanningsmeting.

mothergoose

Actief lid
Ik heb vandaag in een greenline van de importeur gereden. Geweldig, op één punt na. Als je comfort wilt, moet je niet het sportonderstel willen. Veel te straf en dat is jammer, want verder is het een van de meest fijne auto's die ik ken!

WillemJan

Forumguru
Ik heb vandaag in een greenline van de importeur gereden. Geweldig, op één punt na. Als je comfort wilt, moet je niet het sportonderstel willen. Veel te straf en dat is jammer, want verder is het een van de meest fijne auto's die ik ken!
Eeehmmm..... Bedankt voor deze opmerking. Ik wil - eventueel - ook de Greenline gaan bestellen. De e S2 2.0TDI vond ik al redelijk straf.
Maar was de auto oncomfortabel of is dat weer iets te kort door de bocht? En was de auto een beetje fel, of kroop je als een slak weg bij het stoplicht?

Groetjes... Willem-Jan

Paulie72

Nieuw lid
Ik rij zelf ook de Greenline en vind de auto zeker niet straf geveerd. Hij is wel sportiever geveerd dan de standaard uitvoering die ik zelf juist wat vind deinen. Maar dit is echt persoonlijk. Ik vind het lekker als een auto wat communicatiever is. Het comfort met 4 volwassenen is zeer goed. Oneffenheden worden netjes opgepakt. Alleen moet je bij verkeersdrempels en zeker die hoog en klein zijn opletten. Maar daar heb ik met elke VAG groep auto last van die verlaagd is.

Ik ben persoonlijk zeer tevreden over de vering. Ik heb ook nog 17" velgen dus daarmee moet ik nog wat comfort inleveren.
Vering vind ik super.
Hiervoor 2x een passat gehad. Bij de stoplichten hard optrekken zakt hij zo achter in de veren dat je bijna niet meer over de moterkap kan kijken. En als je remt duikt hij flink.

Nee, ik ben zeer tevreden over het veercomfort van de Greenline.!.

E

EPPI BV

Greenline besteld

Ik heb ook een greenline besteld.
Productie is week 7 en levering week 9.
Kleur is het donkerste grijs.
Met Xenon, Lichmetaal, Park distance.

Weet iemand of de chromen uitlaatjes standaard zijn?

Ik hoor ook verschillende verhalen over het chroom.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot ie geleverd wordt!:1761:

Ik heb ook een greenline besteld.
Productie is week 7 en levering week 9.
Kleur is het donkerste grijs.
Met Xenon, Lichmetaal, Park distance.

Weet iemand of de chromen uitlaatjes standaard zijn?

Ik hoor ook verschillende verhalen over het chroom.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot ie geleverd wordt!:1761:
Hoi Eppie,

Chromen uitlaatdemper is niet standaard. 50 euro of zo. Heb ik er achteraf op laten zetten.
Chromen strip rond de zijruiten is wel standaard.
Die onder op de deur moet je weer apart bestellen.
Moet je echt doen... kost maar een paar tientjes... lijkt wel af!

Hoi Eppie,

Chromen uitlaatdemper is niet standaard. 50 euro of zo. Heb ik er achteraf op laten zetten.
Chromen strip rond de zijruiten is wel standaard.
Die onder op de deur moet je weer apart bestellen.
Moet je echt doen... kost maar een paar tientjes... lijkt wel af!
Op de Ambition zijn de chroom uitlaatsukken standaard, en de chroomstrips onder de deur is standaard op de Elegance.

mothergoose

Actief lid
Hoi Willem Jan,

Ik woon in het midden des lands en heb de A28 richting Utrecht gereden tijdens de rit. Hij is mij iets te stuiterig in de zin van alle richels (die weg heeft er veeeel) voel je en daar hou ik persoonlijk niet van.

Ik heb een jaar in een O2 1.9 TDI DSG gereden en een jaar in een Passat 1.9 TDI en in beide auto's kwam de motor lekker kwiek over. Ik de Greenline is door de aanpassing avn de 4 en 5 de fut er totaal uit en gebeurd en niets bij het intrappen van je gaspedaal in zijn 5. Niet fijn dus, wel erg rustig

Het duiken bij het optrekken en remmen heb ik niet ervaren bij de greenline, ik ga snel een profrit plannen in de 'gewone' 1.9TDI ambition om vergelijk te hebben. Als ik dat alles dan weet, dan ga ik kijken of ik kan wachten op een station uitvoering.... ?????

Hoi Willem Jan,

Ik woon in het midden des lands en heb de A28 richting Utrecht gereden tijdens de rit. Hij is mij iets te stuiterig in de zin van alle richels (die weg heeft er veeeel) voel je en daar hou ik persoonlijk niet van.

Ik heb een jaar in een O2 1.9 TDI DSG gereden en een jaar in een Passat 1.9 TDI en in beide auto's kwam de motor lekker kwiek over. Ik de Greenline is door de aanpassing avn de 4 en 5 de fut er totaal uit en gebeurd en niets bij het intrappen van je gaspedaal in zijn 5. Niet fijn dus, wel erg rustig

Het duiken bij het optrekken en remmen heb ik niet ervaren bij de greenline, ik ga snel een profrit plannen in de 'gewone' 1.9TDI ambition om vergelijk te hebben. Als ik dat alles dan weet, dan ga ik kijken of ik kan wachten op een station uitvoering.... ?????
Duiken is juist niet het geval bij de Greenline. Dat is mijn ervaring bij de Passat 1998-2001.

WillemJan

Forumguru
(...)Ik de Greenline is door de aanpassing van de 4 en 5 de fut er totaal uit en gebeurt en niets bij het intrappen van je gaspedaal in zijn 5. Niet fijn dus, wel erg rustig(...)

Hoi Mothergoose,

Welke aanpassing heeft er dan plaats gevonden waardoor de fut er totaal uit is?
De 2.0TDI reed heerlijk!

Groetjes... Willem-Jan

mothergoose

Actief lid
Hoi Mothergoose,

Welke aanpassing heeft er dan plaats gevonden waardoor de fut er totaal uit is?
De 2.0TDI reed heerlijk!

Groetjes... Willem-Jan
Ik heb begrepen dat de 4 en 5 aangepast zijn. deze zouden langer zijn, waardoor het principe van het dieselkoppel wat altijd beschikbaar is teniet gedaan wordt. In werkelijkheid komt het er op neer dat een inhaal maneuvre op de snelweg van 120 naar harder resulteerd in terugschakelen. Dat ben ik niet gewend bij de TDI... wel bij CR

mothergoose

Actief lid
Duiken is juist niet het geval bij de Greenline. Dat is mijn ervaring bij de Passat 1998-2001.
dat is ook de reden waarom ik graag nog met de normale uitvioering wil rijden, ik ben meer van het comfrtabele namelijk. Hard de bocht om hoeft voor mij niet.

Klopt. De 4 en de 5 zijn 'langer'. Dit resulteerd in een heerlijk toerental van nog geen 3000 bij 170 kilometer per uur.
Je kan ruim 100 rijden met 2000 toeren/minuut. WAT EEN RUST.

Inderdaad, de lompe trekkracht zoals we die kenden is er niet meer. Ondanks het feit dat ik wel van pittig rijden houd valt het mij nog mee wat ik moet inleveren.
De komt echt nog wel een auto voorbij hoor...

Met zo'n slee moet je lekker cruissen.!!

Sirius

Nieuw lid
Bij vol doortrekken in z'n 4 geeft de schakelindicator pas bij 160 km/uur het advies om door te schakelen naar 5! Met de Greenline rij ik op de Nederlandse wegen dus inderdaad veel vaker in de 4e versnelling om een beetje trekkracht te houden.

Het is inderdaad even wennen met die 4 en de 5, maar ik vind hem voor een 1.9TDI niet echte langzaam. Voordat ik een proefrit maakte in de standaard 1.9TDI (geen greenline), had ik mijn bedenkingen. Ik heb nog geen 500km gereden met de auto, maar vind het een pracht ding...

Het is inderdaad even wennen met die 4 en de 5, maar ik vind hem voor een 1.9TDI niet echte langzaam. Voordat ik een proefrit maakte in de standaard 1.9TDI (geen greenline), had ik mijn bedenkingen. Ik heb nog geen 500km gereden met de auto, maar vind het een pracht ding...
Scalpitore! Helemaal mee eens.
Wij boffen maar met zo'n auto :winkie:

santo

Lid
inderdaad, toen ik vandaag met mijn 1.9 TDi van de dealer naar huis reed was ik wederom verrast door deze motor.
Na 3 maanden wachten was ik alweer helemaal vergeten hoe goed deze auto eigenlijk rijd, zelfs met de 1.9 TDi dus

Bovenaan Onderaan