Wie heeft een S2 Greenline besteld

Na de proefrit in de S2 was ik meteen verkocht.
Het volgende heb ik besteld:
- S2 Greenline
- Mocca brown metallic
- Sier strip op de achterklep
- Parkeersensoren achter
- "Zonnebril bakje"

Levertijd 12 à 13 weken.

Sierstrips of niet, gefeliciteerd met deze mooie keuze. Het wachten kan beginnen !!

WillemJan

Forumguru
Ik heb zojuist een besluit genomen: ik ga de Greenline ** niet ** bestellen. Hiervoor heb ik de volgende redenen:
- Ik neem nogal wat opties en daardoor valt de fiscale waarde hoog uit.
- Dus ook een hoog leasebedrag.
- Verlaagd onderstel -> kan lastig worden bij drempels. En daar moet ik vaak overheen.

Het grote voordeel van de Greenline is diesel. Hoef je niet zo vaak naar de pomp toe.

Wat gaat het wel worden? Een O2 BL of een S2 BL, met 1.4TSI motor.

Groetjes... Willem

WillemJan

Forumguru
Wauw! Wat een mooie foto's! Van harte gefeliciteerd met je aanwinst.
De keuze O2 BL of S2 BL wordt nu heel wat moeilijker.

breef

Lid
Een erg mooie auto!
Hoe bevalt je Sound System nu?
Nog steeds zo tegenvallend?

Het ligt aan de muziek, aangezien ik een vrij brede smaak heb en altijd alles door elkaar luister, het gaat van 80s naar rap naar trance naar top40, tot metallica :super:

Ik krijg de rock en trance niet echt mooi, dus vooral muziek met diepe tonen niet. Muziek met veel hoge tonen klinkt perfect, vooral zang nummers zonder veel instrumenten... Tina turner, Alanis morissette, Heather Nova etc. klinken perfect

De beats Rank1, de gitaren van In Flames, dat is allemaal niet zo zuiver :confused:

Bartez

Lid
Het ligt aan de muziek, aangezien ik een vrij brede smaak heb en altijd alles door elkaar luister, het gaat van 80s naar rap naar trance naar top40, tot metallica :super:

Ik krijg de rock en trance niet echt mooi, dus vooral muziek met diepe tonen niet. Muziek met veel hoge tonen klinkt perfect, vooral zang nummers zonder veel instrumenten... Tina turner, Alanis morissette, Heather Nova etc. klinken perfect

De beats Rank1, de gitaren van In Flames, dat is allemaal niet zo zuiver :confused:

Wel apart, aangezien ik tijdens mij proefrit juist het idee had dat het geluid erg goed was....en dat zelfs nog het standaard systeem en niet het soundsysteem....

TL@

Forumguru
Het menselijk gehoor is heel subjectief hoor.

persoonlijk hoor ik het verschil niet eens tussen een 80kbit/s mp3 en een live concert :blush:, zolang er geen ruis en gekraak op de radio-ontvangst zit, ben ik al blij.

Ik heb zojuist een besluit genomen: ik ga de Greenline ** niet ** bestellen. Hiervoor heb ik de volgende redenen:
- Ik neem nogal wat opties en daardoor valt de fiscale waarde hoog uit.
- Dus ook een hoog leasebedrag.
- Verlaagd onderstel -> kan lastig worden bij drempels. En daar moet ik vaak overheen.

Het grote voordeel van de Greenline is diesel. Hoef je niet zo vaak naar de pomp toe.

Wat gaat het wel worden? Een O2 BL of een S2 BL, met 1.4TSI motor.

Groetjes... Willem

Bij drempels is het toch juist welkom om een sportonderstel te hebben ? Dan zakt de achterkant niet zo door bij het afrijden, en een wereld van verschil maakt die 20 mm verlaging niet uit lijkt me.

watchme

Nieuw lid
Bij drempels is het toch juist welkom om een sportonderstel te hebben ? Dan zakt de achterkant niet zo door bij het afrijden, en een wereld van verschil maakt die 20 mm verlaging niet uit lijkt me.
De Greenline is wat stugger geveerd om de verkorte veerweg (volgens mij overigens 30 en geen 20mm...) te compenseren. Verkeersdrempels zijn technisch gezien dus even goed te nemen, maar het veercomfort is wel afgenomen en eigenlijk niet on par met de luxe uitstraling van de wagen. Aan de andere kant is hij door de maatregelen wel bijzonder zuinig gezien z'n gewicht en volume: rond 4l/100km bij 100km/u is geen fabeltje! Dus wie het mileu en z'n portemonnee serieus neemt...

sufferd

Nieuw lid
De S-2 Greenline is 20 mm lager niet 30 mm, idem als de Fabia Greenline.
Hoi, Maandag 16-3 heb ik de greenline opgehaald bij de dealer. De 1e 1000 km zitten er op. Hij is wat straf afgeveerd maar om nou te zeggen dat hij het comfort verliest, nee.
Tip..als je hem besteld laat hem dan op de standaard velgen staan en niet op lichtmetaal met nog plattere bandjes. Dan neem je al het comfort weg.

De parkeerassistent werkt erg goed! Verder nog geen klachten.

watchme

Nieuw lid
Ehhhh, bij de Greenline is maar één maatje LM velg te bestellen anders vervalt het subsidie voordeel... Achteraf wat 'sportievere' velgen monteren raad ik ook af want persoonlijk vind ik de Greenline wel degelijk minder veercomcort hebben en niet on par met het luxenivo van de rest van de wagen.

Ehhhh, bij de Greenline is maar één maatje LM velg te bestellen anders vervalt het subsidie voordeel... Achteraf wat 'sportievere' velgen monteren raad ik ook af want persoonlijk vind ik de Greenline wel degelijk minder veercomcort hebben en niet on par met het luxenivo van de rest van de wagen.

Achteraf kun je alle maten laten monteren zonder verlies van de subsidie.
Groter dan 17 inch zou ik zeker niet doen. de vering is standaard al stevig zat !!

sufferd

Nieuw lid
Hulpveren?

Wie heeft er hulpveren laten plaatsen onder een Greenline?:489:
Mijn dealer zegt dat deze nog niet leverbaar zijn.

Greenline

Nieuw lid
Sorry heren maar ik ben het niet met jullie eens.

Ik heb een Greenline met 18 inch Luxon eronder.
De combinatie van verlaagd met 18 inch maakt de Superb echt af.
Qua veercomfort gaat dat prima wat mij betreft. Het zal best wat minder comfort hebben maar het oog wil ook wat toch?

Ik vindt 18 inch de enige goede maat voor deze auto. Als tie niet verlaagd is staat ie best hoog op z'n poten en lopen de wielkasten niet gelijk met de banden.
Als je de standaard 16" velgen eronder doet doet dat echt afbreuk aan het gezicht van de auto.

___JC___

Forumguru
Sorry heren maar ik ben het niet met jullie eens.

Ik heb een Greenline met 18 inch Luxon eronder.
De combinatie van verlaagd met 18 inch maakt de Superb echt af.
Qua veercomfort gaat dat prima wat mij betreft. Het zal best wat minder comfort hebben maar het oog wil ook wat toch?

Ik vindt 18 inch de enige goede maat voor deze auto. Als tie niet verlaagd is staat ie best hoog op z'n poten en lopen de wielkasten niet gelijk met de banden.
Als je de standaard 16" velgen eronder doet doet dat echt afbreuk aan het gezicht van de auto.

Juistem! *schraapt de keel*

FOTO"S !!!

Bovenaan Onderaan