Wie heeft een S2 Greenline besteld

Pjetter

Nieuw lid
S2 Greenline

Beste mensen,

Eindelijk kan ik mij ook mengen op dit forum.

Na lang wikken en wegen ben ik dan nu toch voor de bijl gegaan. Morgen voor de laatste keer een proefrit maken en dan weet ik of het een 2.0 TDI Ambition Business of Greenline (met alle denkbare opties) gaat worden.

Ik wil graag de greenline mits het mogelijk is om deze te laten chippen naar bijvoorbeeld 135 pk /320 nm. En als het dan ook nog mogelijk is om de columbus achteraf te laten inbouwen ben ik helemaal verkocht.

Inmiddels heb ik al 3 keer proefgereden met de SII. 2 maal in een 2.0TDI. En 1 keer in een greenline. De ervaringen in de 2.0 TDI/140 waren overweldigend. Maar vanwege financiele overwegingen toch ook nog maar de greenline goed aan de tand voelen.

Iemand al ervaringen met de achteraf inbouw van de columbus en het chiptunen van de motoren?
 

WillemJan

Forumguru
(...)Iemand al ervaringen met de achteraf inbouw van de columbus (...)
Hoi Pjetter,

Ik heb deze vraag ook aan de dealer gesteld. Technisch gezien zou het denk ik wel mogelijk moeten zijn, maar het is natuurlijk lang zo mooi niet. De Columbus wordt in de fabriek ingebouwd, vastgezet en daarna gaat het dashboard eroverheen. Als je het naderhand laat doen, moet eerst het dashboard eraf, met de kans op beschadigingen.

De dealar zei tegen mij ook dat de Columbus een af-fabriek optie is.

Wordt het een leasebak?

Groetjes... Willem-Jan
 

mothergoose

Actief lid
Beste mensen,

Eindelijk kan ik mij ook mengen op dit forum.

Na lang wikken en wegen ben ik dan nu toch voor de bijl gegaan. Morgen voor de laatste keer een proefrit maken en dan weet ik of het een 2.0 TDI Ambition Business of Greenline (met alle denkbare opties) gaat worden.

Ik wil graag de greenline mits het mogelijk is om deze te laten chippen naar bijvoorbeeld 135 pk /320 nm. En als het dan ook nog mogelijk is om de columbus achteraf te laten inbouwen ben ik helemaal verkocht.

Inmiddels heb ik al 3 keer proefgereden met de SII. 2 maal in een 2.0TDI. En 1 keer in een greenline. De ervaringen in de 2.0 TDI/140 waren overweldigend. Maar vanwege financiele overwegingen toch ook nog maar de greenline goed aan de tand voelen.

Iemand al ervaringen met de achteraf inbouw van de columbus en het chiptunen van de motoren?
Volgens mij is chippen van een greenline dag zeggen aan je 1400 euro BPM voordeel. Als je een greenline overweegt, kun je beter naar een 1.9 TDI ambition kijken. Die is qua uitrusting nagenoeg gelijk aan de greenline, mist alleen sportonderstel en dat is naar mijn idee precies wat er gemist kan worden. De netto prijs is dan bijna gelijk aan de greenline (leasetechnisch gezien)
 

sitechris

Donateur
Beste mensen,

Eindelijk kan ik mij ook mengen op dit forum.

Na lang wikken en wegen ben ik dan nu toch voor de bijl gegaan. Morgen voor de laatste keer een proefrit maken en dan weet ik of het een 2.0 TDI Ambition Business of Greenline (met alle denkbare opties) gaat worden.

Is de ambition business niet al voorzien van zo goed als alle opties? Welke opties wil je dan nog extra op je Greenline?
 

Bakkertje

Forumguru
Hoi Pjetter,

De Columbus wordt in de fabriek ingebouwd, vastgezet en daarna gaat het dashboard eroverheen. Als je het naderhand laat doen, moet eerst het dashboard eraf, met de kans op beschadigingen.

Ik weet niet hoe het dashboard van een S2 precies in elkaar zit, maar bij de O2, zit er een raam om de columbus die er uit geklikt kan worden.
Op de bijgevoegde foto kun je zien hoe zit nadat het dievengilde langs is geweest in een O2..
Bij een Passat zit het ook op een vergelijkbare manier gemonteerd, dus ik gok bij de S2 ook.
 

Bijlagen

  • DSCF1436.JPG
    DSCF1436.JPG
    95,4 KB · Weergaven: 45
Volgens mij is chippen van een greenline dag zeggen aan je 1400 euro BPM voordeel. Als je een greenline overweegt, kun je beter naar een 1.9 TDI ambition kijken. Die is qua uitrusting nagenoeg gelijk aan de greenline, mist alleen sportonderstel en dat is naar mijn idee precies wat er gemist kan worden. De netto prijs is dan bijna gelijk aan de greenline (leasetechnisch gezien)


Waarom zou je het BPM voordeel kwijtraken ?! Je krijgt een type goedkeuring voor de greenline en die raak je door tuning echt niet kwijt !
 

mothergoose

Actief lid
Waarom zou je het BPM voordeel kwijtraken ?! Je krijgt een type goedkeuring voor de greenline en die raak je door tuning echt niet kwijt !
Zelf een verandering van velg betekend je A label kwijt omdat de banden dan niet van het type lage rolweerstand zijn.

Maar let op, achteraf zal er best vanalles mogelijk zijn idd. Bij het bestellen echter, moet je er wel rekening mee houden is mij verteld.
 
Volgens mij is chippen van een greenline dag zeggen aan je 1400 euro BPM voordeel. Als je een greenline overweegt, kun je beter naar een 1.9 TDI ambition kijken. Die is qua uitrusting nagenoeg gelijk aan de greenline, mist alleen sportonderstel en dat is naar mijn idee precies wat er gemist kan worden. De netto prijs is dan bijna gelijk aan de greenline (leasetechnisch gezien)
Je mist ook de getinte achterruiten en het klein leerpakket.
 
en de schakelindicatie :laugh: en de spoiler en dat je geen reservewiel meer hebt (beetje jammer) en de groene band in de voorruit en de.... en de.... en de.... en de... Volgens mij kan ik niet meer bedenken. Maar wat mijn punt is, is dat er best veel extra's op een greenline zit en dat een 1.9 comfort ongeveer hetzelfde kost...
 

Pjetter

Nieuw lid
Hoi Pjetter,

Ik heb deze vraag ook aan de dealer gesteld. Technisch gezien zou het denk ik wel mogelijk moeten zijn, maar het is natuurlijk lang zo mooi niet. De Columbus wordt in de fabriek ingebouwd, vastgezet en daarna gaat het dashboard eroverheen. Als je het naderhand laat doen, moet eerst het dashboard eraf, met de kans op beschadigingen.

De dealar zei tegen mij ook dat de Columbus een af-fabriek optie is.

Wordt het een leasebak?

Groetjes... Willem-Jan
Het wordt inderdaad een leasebak. Ik zit nog sterk in dubio. Netto scheelt het 100 eu per maand tussen een greenline en een ambition business. Best een boel geld. Dat gat wordt wel kleiner al naar gelang ik hem behang met opties.

Dat van die achteraf inbouw van een columbus kan ik mij haast niet voorstellen. Volgens mij is dat best goed te doen. Vooral ook omdat ze er blijkbaar ook vrij gemakkelijk weer uit te halen zijn door het dievengilde.

NU ja, om 11.00 uur rijden met de greenline. Ik laat wel horen wat het geworden is.
 

Pjetter

Nieuw lid
Hoi Pjetter,

Ik heb deze vraag ook aan de dealer gesteld. Technisch gezien zou het denk ik wel mogelijk moeten zijn, maar het is natuurlijk lang zo mooi niet. De Columbus wordt in de fabriek ingebouwd, vastgezet en daarna gaat het dashboard eroverheen. Als je het naderhand laat doen, moet eerst het dashboard eraf, met de kans op beschadigingen.

De dealar zei tegen mij ook dat de Columbus een af-fabriek optie is.

Wordt het een leasebak?

Groetjes... Willem-Jan
Het wordt inderdaad een leasebak. Ik zit nog sterk in dubio. Netto scheelt het 100 eu per maand tussen een greenline en een ambition business. Best een boel geld. Dat gat wordt wel kleiner al naar gelang ik hem behang met opties.

Dat van die achteraf inbouw van een columbus kan ik mij haast niet voorstellen. Volgens mij is dat best goed te doen. Vooral ook omdat ze er blijkbaar ook vrij gemakkelijk weer uit te halen zijn door het dievengilde.

NU ja, om 11.00 uur rijden met de greenline. Ik laat wel horen wat het geworden is.
 

Pjetter

Nieuw lid
SII Greenline

Ben trouwens gisteren nog gebeld door ziptuning.nl. Had offerte opgevraagd. Volgens hen is chippen geen enkel probleem, ook al betreft het hier een greenline. Nu maar even bij de dealer horen hoe lang het duurt voordat de huistuner het kan doen. Ben benieuwd.
 

WillemJan

Forumguru
(...) Vooral ook omdat ze er blijkbaar ook vrij gemakkelijk weer uit te halen zijn door het dievengilde.
Ik had het hier ook nog over met mijn dealer. Als het dievengilde het netjes wil doen, dan zijn ze toch wel een half uur bezig. Met het nodige sloopwerk 20 minuutjes.
Volgens mijn dealer zijn het Oost-Europese 'monteurs' zijn die het uitvoeren, want je hebt er speciaal gereedschap voor nodig. En kennis...

Groetjes... Willem-Jan
 

TL@

Forumguru
Nope, gaan kennis nodig en geen speciaal gereedschap. Enkel wat brute kracht om het raam weg te halen (voorzichtig duurt 10 seconden langer) en een torx schroevendraaier en voila, je hebt een columbus om op ebay te verkopen.
 
Bovenaan Onderaan