Windgeruis SIII combi

MarsMars

Senior Member
Krijg net van de dealer te horen dat er een terugroepactie is op de raamstijlen / strips van de voordeuren.

Die gaan naar buiten staan / kunnen loslaten.

Goh.
Lijkt erop dat er een einde komt aan het om de paar weken terug slaan van de strips met een rubberen hamer :cheer:

Ben benieuwd of dat ook gevolgen heeft voor het windgeruis :jaja:

s_janssen

Actief lid
Bij mij is de bestuurdersdeur iets strakker afgesteld, dat heeft wel een beetje geholpen, maar weg is het zeker niet. Het ligt ook echt wel waar de wind vandaan komt.

Bakkertje

Forumguru
Lol, dan hebben ze weinig geleerd van hun VW broeders. Mijn Passat heeft inmiddels ook nieuwe chrome strips..

Wat me wel opviel (en ik weet niet hoe dat bij de S3 is) is dat er tussen de naad van de 2 deuren bij mijn zwager zijn Golf variant een rubber afdichting zit en bij mijn Passat niet.

Daarvoor kwam ik op altexpres onderstaande strips tegen die ik eens ga bestellen en plakken.

https://nl.aliexpress.com/item/7-5M..._8&btsid=244809e7-9e1a-4e9b-ad12-ab16d5f4e128

RefleCs

Forumguru
volgens mij liggen die strips ietwat op de deur wat volgens mij juist meer windgeruis zou veroorzaken imho

Bakkertje

Forumguru
Dat ligt eraan waar je ze plakt @RefleCs. Ik kan natuurlijk enkel voor mijn Passat spreken en weet niet hoe het bij een S3 zit (maar vermoed dat dat hetzelfde is..). Bij mijn deuren loopt het blik een stukje terug en valt de andere deur daar overheen. (beetje lastig te omschrijven helaas)
Als je de strip dan op de verdiepte rand plakt zou deze juist af moeten dichten.

Op een andere link staat wat meer info hierover. (strip is ook nog iets goedkoper..)
https://nl.aliexpress.com/item/6M-B...&tpp=1&detailNewVersion=&categoryId=200000241

Of deze:
https://nl.aliexpress.com/item/4-Me...id=7b39e67d-2a9c-4ecd-a20b-78a993bd74cc&tpp=1

Bijlagen

• Schermafbeelding 2016-11-15 om 14.49.37.png
    Schermafbeelding 2016-11-15 om 14.49.37.png
    1,3 MB · Weergaven: 73
Het windgeruis komt niet van de deurrubbers of sierstrips, maar van de raamdichting aan de binnenkant.
Dit is een dubbele dichting die niet genoeg tegen het raam drukt.
Deze dichting wordt samen met de draagarmrubbers binnenkort vervangen.
Als test heb ik een dun touw achter de dichting gelegd vanaf de spiegel tot in de andere hoek. Weg windgeruis!

willemk

Senior Member
Wat een rare klachten op een en dezelfde auto. Mijn Sub is echt heel stil geen windgeruis, geen loskomende strippen o.i.d Deze week nog collega's met me meegereden die vonden dat de auto zo stil en comfortabel was Een van hen rijd een A6 en die was ook onder de indruk!!:yeehaa:

Bakkertje

Forumguru
@LucasFPV Dank voor deze tip! Dat ga ik eens proberen.

Het klinkt ook erg logisch overigens, ik heb altijd het idee dat het raam niet goed dichtzit en dat zou heel goed te verklaren zijn met jouw oplossing/probleemomschrijving!

RusherSkoda

Actief lid
Wat een rare klachten op een en dezelfde auto. Mijn Sub is echt heel stil geen windgeruis, geen loskomende strippen o.i.d Deze week nog collega's met me meegereden die vonden dat de auto zo stil en comfortabel was Een van hen rijd een A6 en die was ook onder de indruk!!:yeehaa:

Welk bouwjaar/maand?

@LucasFPV Dank voor deze tip! Dat ga ik eens proberen.

Het klinkt ook erg logisch overigens, ik heb altijd het idee dat het raam niet goed dichtzit en dat zou heel goed te verklaren zijn met jouw oplossing/probleemomschrijving!
Graag gedaan! Dat is het doel van een forum he :)
Het probleem was ondertussen bekend bij de dealer/invoerder.
Laat even je bevindingen weten.

RusherSkoda

Actief lid
Krijg net van de dealer te horen dat er een terugroepactie is op de raamstijlen / strips van de voordeuren.

Die gaan naar buiten staan / kunnen loslaten.

Goh.
Lijkt erop dat er een einde komt aan het om de paar weken terug slaan van de strips met een rubberen hamer :cheer:

Ben benieuwd of dat ook gevolgen heeft voor het windgeruis :jaja:

Van alle Superb's III ?

MarsMars

Senior Member
Graag gedaan! Dat is het doel van een forum he :)
Het probleem was ondertussen bekend bij de dealer/invoerder.
Laat even je bevindingen weten.
Geen idee of het om alle S3's gaat. Op mijn auto (december 2015) is het een terugroepactie :jaja:

Jou omschrijving klinkt wel logischer, maar mogelijk is de planner die ik aan de lijn had niet zo goed op de hoogte wat de modificatie nu precies betekent.
Hij had het afwisselend over raamgeleiders, stijlen en strips...

Eind november gaat de auto de garage in, dus ik moet nog ff wachten op het resultaat.

Bakkertje

Forumguru
@LucasFPV Bedoel je met de raamdichting het rubber bovenaan de deur (zeg maar langs de dakrand) of die in de deurbekleding?

Dat maakt het uitproberen wat makkelijker :D

@LucasFPV Bedoel je met de raamdichting het rubber bovenaan de deur (zeg maar langs de dakrand) of die in de deurbekleding?

Dat maakt het uitproberen wat makkelijker :D
Ik bedoel bovenaan de deur. achter de bovenste 2cm van je raam. Als je het raam naar beneden doet, kan je de dichting open trekken. Zijn er trouwens 2 boven elkaar zoals je wel zal zien.

Renkie

Forumguru
Heb je ook info over de terugroepactie? Vaak is daar een nummer of code aan gekoppeld? Mijn S3 is van jan 2016 en ik merk soms ook windruis.

BadBert

Forumguru
die van mij is van begin 2016. nog geen bericht gehad over terugroepactie.
Al heb ik eenmalig de chrome strips op hun plek geduwd, en zitten ze bij mij nog steeds goed en valt het windgeruis echt wel mee.

MarsMars

Senior Member
Heb je ook info over de terugroepactie? Vaak is daar een nummer of code aan gekoppeld? Mijn S3 is van jan 2016 en ik merk soms ook windruis.
Geen idee van een code of naam.

Er stonden 3 terugroelacties op mijn auto:
  • De ruitensproeiers (bekend probleem)
  • Het panoramadak (ook bekend, laat ik niet uitvoeren)
  • En dus iets met geleiders/strips/... Van de voorportieren. Deze was voor mij totaal nieuw.
Bij mij is windgeruis een "issue".
Portieren zijn al 1 dag na aflevering strakker afgestled vanwege windgeruis, en zelf heb ik de strips bij de spiegels naar binnen gedrukt dat ook al het nodige scheelt...

Bovenaan Onderaan