Bakkertje
Forumguru
Wellicht het verkeerde forum maar misschien dat @Monteurtje hier het antwoord op heeft. Is er ook een dergelijke terugroep actie voor de Passat (of andere MQB modellen)?
Helaas is het geluid ook vandaag en gisteren aanwezig. Vergeleken met de vorige wagen valt het op. Het is niet zo dat ik hard gillend de auto uitstap, maar voor een luxe auto.....Ja zondag had ik ook wat last van windgeruis. Ben niet met de auto weggeweest, maar toen de wind er met de dakbedekking van de (3 weken oude) veranda vandoor ging had ik er toch wel last van.... .
Voor het geruis onderweg zou ik zondag niet als graadmeter nemen @reinierh Bij echt harde wind onderweg heb ik ook wel eens gedacht dat iemand stiekem een dakkoffer overdwars op de auto had gemonteerd. Maar verder is hij eigenlijk gewoon heel stil (productie april, levering mei 2016)
Vandaag is vrouwlief met de auto op de snelweg geweest na het plaatsen van een stuk 2,5mm2 draad achter het bovenste rubber. Zij constateerde dat hij inderdaad een stuk stiller is. Ook het bellen is een stuk stiller geworden, het lijkt net of de auto stilstaat.
Ik vraag me wel af of de draad wel het beste middel is en of het nu niet te strak zit (en dat de motortjes te hard moeten werken en uiteindelijk de geest geven).. Eens kijken of ik een tochtbandje ofzo kan vinden bij de bouwmarkt. En nee ik ga er niet mee naar de dealer, ik fix het zelf wel, want ik heb geen zin om dit allemaal uit te moeten leggen en mijn auto weer voor een dag kwijt te zijn..
Ben benieuwd. Tochtstrips zijn iha toch redelijk groot, maar hebben dan wel weer een plakstrip zodat hij blijft zitten.Ik rij zo even langs de bouwmarkt. Ben het met je eens. Lekker zelf proberen. Kleine tochtstrip is ook een idee
@LucasFPV wat denk je van onderstaande? 15 mm breed is wellicht te veel, maar qua dikte zou het volgens mij goed passen..
https://nl.aliexpress.com/item/5mx1..._8&btsid=aa6c5900-34a8-4be3-8511-fad20481dab5
Is er ook in 10 mm breed..
https://nl.aliexpress.com/item/Self...id=24f1f048-cdc2-4ad6-9edc-b5417214ae04&tpp=1
En volgens mij is het van dat schuimachtig rubber wat ook een beetje meegeeft..