Witte dagrij verlichting voor Skoda Superb (geen led)

enkel de dagrijverlichting [...] heb de lampjes besteld op xenonwhite.de

@ Rikkie Tik: Het ziet er mooi uit! En dus geen enkel probleem met aansluiting en/of canbus?
Ik ben even op de website van xenonwhite.de aan het kijken. Om te voorkomen dat ik de foute bestel: Welk type/merk heb jij erin? Wat kostte de set inclusief verzendkosten?

Rikkie Tik

Nieuw lid
mtec-p21w-chrome-super-white.
Ze kosten 8 Euro + verzending was 10 Euro.
Opgepast ernieken: het zijn geen xenonlampen.
het zijn gewone gloeilampjes van 21 Watt maar op het glas zit een filter die het gele licht tegenhoudt.

@Deusjevo: Jij hebt de Super White tov. de (duurdere) Chrome White die in dit topic worden besproken. Heb jij wellicht ook foto's om te zien of jouw resultaten net zo goed zijn?

deusjevo

Forumguru
Ja, klopt geloof ik wel.
Mijn lampjes zijn blauw als ze niet branden.
Nog geen foto's trouwens, lampjes zijn nog onderweg vanuit GB.

Volgens het instructieboekje zitten er in een O2 PY21W lampen (verschoven pin).
Nu heb ik de lampen er nog nooit uitgehaald, dus kan het niet met zekerheid zeggen.

@ deusjevo: Weet jij of er idd PY21W of P21W lampen in zitten? De super white en chrome super white zijn namelijk niet in PY21W verkrijgbaar...

deusjevo

Forumguru
Heb zelf de lampjes nog niet binnen maar ze zouden moeten passen.
Heb ik uit een ander draadje hier maar kan dat draadje niet meer vinden.... :(

Vandaag even van buitenaf gekeken, en volgens mij zijn het idd gewoon P21W lampjes.
De pinnetjes staan recht tegenover elkaar namelijk.

Binnenkort ook maar eens een setje bestellen :)

deusjevo

Forumguru
Succes met het verwijderen van die roosters naast de lampen.
Ben er al mee bezig geweest maar is nog niet gelukt...

Oeps, zitten hier in een Superb draadje te Octavia'en... :biggthumpdown: :laugh:

Is het inmiddels al gelukt om de lampjes te vervangen?
Zoja, heb je ook een foto van het resultaat?

ajan

Lid
Van 't weekend de P21W lampjes van de dagrijverlichting vervangen door de lampen van MTEC XENON SUPER WHITE (chrome Style) NATURAL GLASS 382 P21w 12v. Het zijn dus gewone 21W gloeilampen met de pinnetjes recht tegenover elkaar. Er zit alleen een chroomkleurige film om het bolletje.

Ik vind het resultaat het goed. Ze lijken idd iets minder licht te geven (maarja je rijdt er toch overdag mee:laugh:), maar het is wel veel mooier, witter licht. Veel beter dan het gele licht van de originele peertjes.

Ik heb ze besteld op de site:
http://www.hids-direct.co.uk/mtec-m...e-style-natural-glass-382-p21w-12v-p-377.html

De lampen kosten €17,68 voor een set, incl. verzendkosten.

Zie voor het resultaat de foto's

Bijlagen

• DSC_5494.jpg
    DSC_5494.jpg
    74,2 KB · Weergaven: 243
  • DSC_5492.jpg
    DSC_5492.jpg
    80,3 KB · Weergaven: 256
  • DSC_5497.jpg
    DSC_5497.jpg
    58,7 KB · Weergaven: 227
  • DSC_5496.jpg
    DSC_5496.jpg
    69,1 KB · Weergaven: 248

deusjevo

Forumguru
Ziet er beter uit zo :24:
Heb trouwens 12 maart lampjes besteld bij hetzelfde adres http://www.hids-direct.co.uk/ waar jij ze vandaan hebt maar nooit meer iets gehoord van die knakkers.:biggthumpdown:
Natuurlijk heb ik ze al betaald per credit card....
Hoe lang heb je moeten wachten op je bestelling?

Van 't weekend de P21W lampjes van de dagrijverlichting vervangen door de lampen van MTEC XENON SUPER WHITE (chrome Style) NATURAL GLASS 382 P21w 12v.

Hey Ajan,
Ik vind die kleur wel beter dan de originele, maar wat ik me afvraag is of het nog voldoende licht geeft.

Ik heb bochtenverlichting en zou niet graag inboeten op de lichtsterkte.
Merk jij daar iets van?

ajan

Lid
Ik heb bochtenverlichting en zou niet graag inboeten op de lichtsterkte.
Merk jij daar iets van?

netdata, je haalt 2 dingen door elkaar.
Ik heb ook bochtenverlichting, of cornerlights.
Daar worden niet de dagrijlampen voor gebruikt, maar de mistlampen. Er zitten dus 2 lampen in de mistlampunit.

De dagrijverlichting brandt nooit i.c.m. dimlicht of stadslicht. De iets mindere lichtopbrengst merk je dus niks van, omdat deze alleen overdag brandt.
Vanuit de auto zie je niet of ze aan of uit staan. Zodra het donkerder wordt gaat de dagrijverlichting uit en de stads en dimlichten aan.
Bij snelheden onder de 50km/h gaan dan ook de cornerlights (mistlampen) branden als je aan het stuur draait, of je richting aangeeft.

De mistlampen heb ik ook vervangen door andere lampen. Deze geven ook veel witter, maar ook meer licht dan de originele H8 lampen.
Evt. kan ik daar ook nog wel foto's van maken als daar interesse voor is.... :)

Deze geven ook veel witter, maar ook meer licht dan de originele H8 lampen.
Evt. kan ik daar ook nog wel foto's van maken als daar interesse voor is.... :)

Ajan,

Bedankt voor de duidelijk uitleg. Dit is me duidelijk nu.
Gaag ik ik ook eens je cornerlights gezien ;)

Thanks

Wouter

809035

Nieuw lid
Laat maar komen die foto's met de nieuwe mistlichtjes erin.
De ultra witte dagrijlichten zijn in ieder geval al zeker veel mooier dan de orginele gele.

arjahoekstra

Actief lid
Wanneer je de bochtverlichting (mistlichten) gaat vervangen krijg je zeker een mindere lichtopbrengst.
Resultaat is best mooi, maar lichtopbrengst is lang niet zo groot als met de gewone gloeilampen
Mistlampen LED.jpg LED dagrijverlichting.jpg LED mistlicht en LED dagrijverlichting.jpg

Bovenaan Onderaan