Witte dagrij verlichting voor Skoda Superb (geen led)

ajan

Lid
Wanneer je de bochtverlichting (mistlichten) gaat vervangen krijg je zeker een mindere lichtopbrengst.

Dat is alleen het geval als je de mistlampen vervangt door LED lampen. Ik heb ze vervangen door andere gloeilampen die minstens evenveel licht geven en veel witter zijn. (zie foto's).
Ik gebruik gewone gloeilampen (H8), maar dat met een blauwe film.

Overigens kun je ook goed het verschil zien tussen het standaard stadslampje en het stads LEDje. Minder licht, maar veel beter van kleur i.c.m. Xenon.
Het rechter LEDje is kapot, dus daar zit weer even het originele gloeilampje in.:(

@arjahoekstra: Ik ben wel benieuwd welke LED lampen je gebruikt hebt voor de mistlampen en waar je die gekocht/besteld hebt. Ik neem aan dat het wel CAN-proof LED's zijn?

DSC_5631.jpg DSC_5632.jpg DSC_5633.jpg

ajan

Lid
Oeps. 70 Euro vind ik wel een beetje veel voor 2 lampjes...
Ik heb 14 Euro betaald voor de 2 witte gloeilampen die ook nog meer licht geven.
Daar kan ik er wel een paar van kopen voordat ik aan de 70 Euro zit.... :)

!!OPGELET!!

pas op met het vervangen van je dagrijlichten, heb dit ook gedaan met een xenon-gas gevulde lamp, deze worden heel warm en de fitting is gewoon beginnen smelten, had het net op tijd door anders was heel het systeem om zeep en nu enkel de fitting.

heeft er mischien iemand al een ledlamp gevonden zonder foutmelding?

greetz...

s-line

Forumguru
Gewoon die hele dagrijverlichting uitzetten is toch veel mooier dan van die brandende mistlampen, dat is zo....1990!
gr.michiel

SweetRevenge

Actief lid
Ik heb mijn DRL vervangen met MTEC P21W Chrome Super White lampen. Mooi resultaat.

@meyen01: hoelang had jij ze erin zitten voor je opmerkte dat ze te warm werden? Bij mij zitten ze er nu twee weken in en ik zie nog niets aan mijn fittingen.

een week of 2, kreeg ineens soms een foutmelding, dacht eerst een slecht contactje maar toen ik ging kijken was de lamp zo erg verwarmd dat ze gewoon schuin in de fitting zat.

andrehj

Forumguru
een week of 2, kreeg ineens soms een foutmelding, dacht eerst een slecht contactje maar toen ik ging kijken was de lamp zo erg verwarmd dat ze gewoon schuin in de fitting zat.
Dat kan nooit door het Xenon gas zijn gekomen, want 21 Watt blijft echt wel 21 Watt. En aangezien bij een gloeilamp zo'n 95% van het energieverbruik in warmte wordt omgezet, kan het moeilijk beroerder. Kan het niet zijn dat je vervangende lampen een veel hoger wattage hadden dan de standaard 21? Een paar posts hierboven (nr. 41) heb je het over H8. Die zijn inderdaad 35 Watt. Hebben die je fitting laten smelten? Dat zou nl. best kunnen.

SweetRevenge

Actief lid
H8 zijn toch de mistlampen, niet de DRL, niet?
Ik mag hopen dat die in de fitting van de mistlampen de boel niet doen smelten, ik heb er namelijk besteld... :ahum:

andrehj

Forumguru
Hm, ja ik denk dat je gelijk hebt en dat posting #41 over mistlampen gaat. Maar dan ben ik nog steeds benieuwd welk type lampen meyen01 nu heeft gebruikt om de fittingen van zen DRL's te laten smelten...

TTE

Lid
Dag, ik krijg een superb combi en wil graag de corner, mist en stadslicht vervangen door lampen die een witte kleur hebben. Ik lees van alles wat maar zie de juiste oplossing nog niet. Kan iemand mij helpen?

hans rene

Nieuw lid
fabia greenline met leddagrij lichten

Sinds een week , een fabia greeline, verrassende auto, nu de dagrijlichten ,wil ik graag veranderen in led , voordeel ,beter zichtbaar vanwege de kleurafwijking 6000-10.000 kelvin ipv 2200 voor gloeilampen,wegens,outbollig en hoog verbruik 42 watt en korte levensduur, wie heeft ervaring met dit soort led en waar te koop, het zal wel canbus worden

Hallo iedereen,

Binnen 2 weken (hopelijk) mag ik mijn suberb combi 1.8tsi ELB in ontvangst nemen. Nu wil ik graag de DRL vervangen door lampjes die beter passen bij de xenonkoplampen, welke ik daarvoor moet hebben is duidelijk vermeld in deze discussie (MTEC Xenon Super White). Echter voor de mistlampen en voor de stadslichtjes (bij de xenonlamp) is het mij niet geheel duidelijk welke lampen ik daarvoor precies kan gebruiken. Ik ben geen voorstander van LED lampjes, omdat ik dan weer met weerstanden moet gaan werken, ben meer voorstander van de oplossing van Ajan, vervanging door witter gloeilampen. Kan iemand mij helpen welke lampen ik voor de mistlampen en voor het stadslichtje kan gebruiken?

Is er tevens iemand die de lampjes die omlaag schijnen vanuit de spiegelbehuizing vervangen heeft door andere wittere lampjes? Of is de kwaliteit van deze lampjes goed genoeg? Wellicht dat een wittere kleur icm comming home/leaving home en LED-kentekenplaatverlichting mooier is.

Groet,

Baartje

SweetRevenge

Actief lid
baartje, ik heb voor mijn auto de volgende lampen gebruikt:

DRL: http://www.hids-direct.co.uk/mtec-x...e-style-natural-glass-382-p21w-12v-p-377.html
Mistlicht: http://www.hids-direct.co.uk/mtec-12v-55w-super-white-xenon-bulbs-p-393.html
Stadslicht: http://www.hids-direct.co.uk/mtec-xenon-super-white-501-w5w-bulbs-sidelights-p-369.html

Ik heb de DRL er al wat langer inzitten en die zien er prima uit, de mistlichten en stadslichten heb ik gisteren maar eerst vervangen en moet het resultaat nog eens goed bekijken. Het was nog niet echt donker dus kon ik het niet zo goed zien. dat komt dit weekend nog wel.

@SweetRevenge,

Dank je voor je reactie!
Is er iemand die andere lampen gebruikt heeft? Of hier goede of slechte ervaringen mee heeft?

@SweetRevenge,

Komt er van deze mistlampen niet teveel warmte af? Zover ik weet, zitten daar 35 watt lampen in en dit is 55 watt.

SweetRevenge

Actief lid
@baartje

De 55W lampen welke je op het web ziet zijn H1 lampen, onderaan de pagina zit een dropdown boxje en daar kan je H8 35W selecteren. Die heb ik erin zitten.

Bovenaan Onderaan