XDS - Automatisch Electronisch Sperdifferentieel

Gummie

Lid
In vergelijking met de V50 met de wegligging vergelijkbaar met die van een kart, is onze "comfort-Greenline- Sub" voor mij nu niet direct de auto die uitdaagt tot "dynamisch" rijgedrag maar vandaag is dan toch XDS geactiveerd. Het draagt bij aan veiligheid en dat telt!

Samen met XDS direct doorgepakt: Coming/leaving home op de mistlampen, eerder inschakelen dimlicht, koplampreiniging uitgezet, auto-Lock/unlock, noodremlicht en TSA...(hoewel bij dat laatste wel MK60 was te lezen en de monteur zei dat het geactiveerd was heb ik nav eerdere topics nog mijn bedenkingen).
Voorlopig gaan we het er weer even mee doen..
 
Laatst bewerkt:

Gummie

Lid
Tsja tis behelpen uiteraard, maar ja recessie he ?
Tsja...Leuk! Net als of het maar behelpen is met zo'n grote wagen :jaja:
Collega's van mij is vm. automonteur VW/Audi, die had zijn laptop bij zich en mijn verlanglijst lag al weken klaar.
Prettig geregeld toch?
 

Gummie

Lid
is er merkbaar verschil met XDS aan?

Dag Corné, ik heb eigenlijk geen idee..Veel van dergelijke systemen doen geruisloos hun werk..
Misschien dat het voordeel van XDS tov EDS zich meer openbaart bij gladheid?
Las hier op het forum iets over vanuit een rotonde accelereren met een caravan aan de haak maar om nu daarvoor de woondoos uit de stalling te halen? Ik zoek eigenlijk nooit de grenzen op dus het kan even duren
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

TooTall

Forumguru
Ter (late) aanvulling;
Het is mogelijk HHC (Hill Hold Control) en XDS (Sperdifferentieel) aan te zetten, indien je ABS pomp de juiste versie heeft.

1. Autoscan van mijn wagen;

Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Part No SW: 1K0 907 379 AJ HW: 1K0 907 379 AJ
Component: ESP MK60EC1 H30 0107
Revision: 00H30001
Coding: 843D601609250003210E06E5901C0042340000
Shop #: WSC 33361 790 00999
VCID: 7AFB3A0EF5913FC86EF
No fault code found.

2. Het lijstje met verschillende versies;

1K0-907-37?-AD ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
1K0-907-37?-AE ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-AF ; MK70M (PR-1AC)
1K0-907-37?-AH ; MK60EC1 (PR-1AT)
1K0-907-37?-AJ ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-AK ; MK70M (PR-1AC)
1K0-907-37?-AM ; MK60EC1 (PR-1AT)
1K0-907-37?-AN ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
1K0-907-37?-AP ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-AQ ; MK70M (PR-1AC)
1K0-907-37?-AS ; MK60EC1 (PR-1AT)
1K0-907-37?-AT ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-BA ; MK60EC1 (PR-1AT)
1K0-907-37?-BB ; MK60EC1 (PR-1AT)
1K0-907-37?-BC ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-BD ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
1K0-907-37?-BE ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-BF ; MK60EC1 (PR-1AT)
1K0-907-37?-BG ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-BH ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
1K0-907-37?-BJ ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-BK ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
1K0-907-37?-BL ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4[/QUOTE]

3. De uitleg

PR-1AT = Electronic Stabilisation Problem (ESP)
PR-UG0 = Hill Hold Control (HHC) OR Comfort Driving Assist NOT installed
PR-UG1 = Hill Hold Control (HHC) installed
PR-UG3 = Comfort Driving Assist installed = XDS
PR-UG4 = Hill Hold Control (HHC) & Comfort Driving Assist installed

4. Bijgevolg XDS aangevinkt in VCDS, en geen foutmeldingen. Of ik er echt iets van merk...
 

TBiRD

Lid
HHC en XDS zijn bij mij aangezet. HHC werkt perfect, dat is natuurlijk makkelijker testen. XDS vermoed ik werkt ook.
 

TooTall

Forumguru
Snoeihard en Superb passen niet in dezelfde zin vind ik :lezen::D ...al zeker niet met mijn echt plastic fake hout inleg...

Ook niet vergeten dat je de "hevigheid" van het XDS-systeem kan instellen;

ABS Brakes module > adaptation > channel 36
0 - OEM
1 - zwak
2 - sterk

Heb het nu op 0, eens proberen op 1 straks.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

TooTall

Forumguru
Ha, das een goeie. :D

Om even er los over te gaan, niemand interesse in het smaakvolle stuurtje uit de Superb Hao Rui (De chinese versie)?

Ik vind het wel iets hebben...maakt het net allemaal àf, zeg maar...1.300 Chinese Yuan en hij is van jou!

7ri7.jpg
 

Wesly

Senior Member
Ik vraag mij nu nog steeds af; is XDS op een 'gewone' O3 ook in te schakelen of alleen bij de RS?
 

TooTall

Forumguru
Laat je O3 even uitlezen, als je de juiste ABS pomp hebt wellicht wel...je kan niets misdoen met het te activeren, als je geen foutmelding krijgt werkt het, wel een foutmelding dan werkt het niet.

EDIT ik zie net dat je HHC hebt besteld? Zou me al verbazen dat je ABSpomp dan geen XDS zal ondersteunen...natuurlijk is het wel een nieuw chassis, dus of het nog allemaal zo werkt, durf ik niet 100% zeker zeggen. Testen en weten! :-)
 

CDK

Forumguru
Ha, das een goeie. :D

Om even er los over te gaan, niemand interesse in het smaakvolle stuurtje uit de Superb Hao Rui (De chinese versie)? Ik vind het wel iets hebben...maakt het net allemaal àf, zeg maar...1.300 Chinese Yuan en hij is van jou!
In mijn vorige S2 was het een optie geweest, want daar zat een borrelnoten houten dashboard in (heb'm ff gepikt van je hoor @Neptukker) ik kan dat wel waarderen, maar de meeste mensen vinden die nephout strips spuuglelijk
 

ertromp

Forumguru
Had die versie gekoppeld aan de module nog niet gezien! Nog bedankt @TooTall :thumbsup:
Altijd moeilijk om te constateren of die vink inderdaad werkt. En inderdaad ook een juiste component.
Bij deze een stuk uit mijn log file:

Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Part No SW: 1K0 907 379 AJ HW: 1K0 907 379 AJ
Component: ESP MK60EC1 H30 0107
Revision: 00H30001
Coding: 113B201C09250002881204EC901A0040350800
Shop #: WSC 73430 790 12345
VCID: 7AFB05E0F5209DCEDA7-802F

No fault code found.
 
Bovenaan Onderaan