Ik vond dit oude draadje. Ik lees dat niet iedereen echt verschil merkt wat het XDS betreft.
Ik heb vanmiddag de sterkte van het XDS op mijn OC3 gewijzigd van 'standard' naar 'strong'. Vervolgens heb ik een klaverblad 'genomen', waarbij ik steeds het moment zocht waarop het binnenste wiel als het ware omhoog komt.
Mijn indruk is dat het aanpassen van 'standard' naar 'strong' wel degelijk flink wat uitmaakt. Met het XDS op 'strong' bleef de auto veel vlakker liggen dan met 'standard'.
Omdat ik me kan voorstellen dat inbeelding hier een rol speelt probeer ik te bedenken hoe ik dit enigszins betrouwbaar kan meten. Daarbij kwam ik op het idee om een digitale waterpas met tape op het dashboard te bevestigen en dan bij dezelfde snelheid af te lezen in hoeverre de auto vlak ligt bij verschillende instellingen van het XDS.
Mijn vraag aan jullie: levert dit volgende jullie objectieve en betrouwbare gegevens op of moet ik een ander experiment verzinnen?