Xenonverlichting achteraf

tha a

Senior Member
het plaatje van peterbaarlo geeft een octavia met Xenon maar zonder LED weer = in NL niet leverbaar(standaard dan, wellicht los?)

Wesly

Senior Member
octavia front.jpg
Even snel een mockup gemaakt met photoshop (binnenste lenzen nog niet toegevoegd). Ik denk dat de configuratie ongeveer er zo uit gaat zien:

Buitenste plaats 1 set Bi-Xenon Mini H1 kit van retrofitlab
Binnenste plaats 1 set Bi-Xenon Mini H1 kit van retrofitlab
Beide sets geven gewoon- en groot-licht, dit wordt dan geschakeld dmv solenoids in de reflectors mits deze genoeg belastend zijn om de boardcomputer geen "defecte lamp" melding te laten geven.
In de behuizing van de mistverlichting wil ik de LEDFog+DRL van Osram inbouwen als de maten dit toelaten.

Misschien ook leuk om dan deze (zie foto hieronder) op de auto te plakken?
eyebrow.jpg

Wesly

Senior Member
Wat ik ook kan doen is de buitenste lens voor gewoon- en groot-licht houden en de binnenste lens voorzien van een Led lamp om als DRL te fungeren. Dan kan ik in de mistlampen gewoon mijn Blue Vision Ultra (4000K) lampen van Philips laten zitten of deze later vervangen voor 5000K Led's

Antera

Donateur
wellicht dat het DRL vanaf een andere plek moet komen, via de mistlampen als dit mogelijk is bij de Buisiness Line en icm bochtverlichting ingeschakeld (Antera?).

Dit is mogelijk. Heb dit ook al getest en kan de sterkte daarvan ook coderen

Wesly

Senior Member
Inmiddels de beslissing genomen om deze te bestellen:

3y3apy7a.jpg

Ik denk dat ik dezelfde look ga proberen als de oem xenon units, alleen zit daar een stuk fiber in welke vanaf de kop verlicht word met een blauw 5w5 lampje. Mijn versie zal dus echt full-led worden :) :)

te3e4esu.jpg

andrehj

Forumguru
Zijn die strips net zo fel als origineel? Daar ben ik erg benieuwd naar
Ik kan het me niet voorstellen. Origineel zitten er power-leds in met speciale optiek om precies recht naar voren te schijnen. Deze strips hebben dat over het algemeen niet en zijn misschien net fel genoeg om als stadslicht gebruikt te kunnen worden. Voor dagrijlicht zijn ze eigenlijk altijd onvoldoende.

turboturbo

Forumguru
Mijn 'ervaring' (als tegenligger) is dat aftermarket led's juist vaak eerder te fel zijn.... :pardon:

Nou ben ik van dit type nog geen (storend felle) varianten tegengekomen, dus het kan verkeren...

serum

Forumguru
de oem xenon units, alleen zit daar een stuk fiber in welke vanaf de kop verlicht word met een blauw 5w5 lampje
Dat is mooi om te weten; dan kan ik er dus een minder blauwe LED inzetten, zo begrijp ik :) ik vroeg me al af hoe ze deze verlichting hadden uitgevoerd; ik vind hem standaard zo blauwig. Wordt er 1 5w5 lampje gebruikt?

Wesly

Senior Member
Dat is mooi om te weten; dan kan ik er dus een minder blauwe LED inzetten, zo begrijp ik :) ik vroeg me al af hoe ze deze verlichting hadden uitgevoerd; ik vind hem standaard zo blauwig. Wordt er 1 5w5 lampje gebruikt?
Het grappige is dus dat het geen Led is. Het is een W5W Blue Vision lampje :) :)

@andrehj niks dus high power leds met speciale lichtbundel, gewoon een stukje glas (fiber) met ingegoten schotjes om het licht te laten stuiten en hier omheen een koofje om het niet in het reflectorhuis te laten schijnen?!

ypezyhyj.jpg

serum

Forumguru
Denk dat er sprake is van een misverstand/misprint; kijk maar eens bij 8 in het plaatje; "2x high power led TFL" (Tagfarlicht) met lichtleiter (zoek maar eens met google plaatjes op lichtleiter)

zou ook geen steek houden om het LED dagrijverlichting te noemen en er een w5w blue vision lampje in te hangen.

Bovenaan Onderaan