Die lichten onderaan draaien niet mee, die gaan alleen aan als je een bocht neemt of wanneer je je knipperlicht inschakelt. Dit alles beneden een bepaalde snelheid, ik geloof iets van 30 of 40 km/u. Het is ook geen xenon, maar een reguliere halogeenlamp.Dus die 2 lichten onderaan, die mee draaien in de bochten, zijn standaard geen xenons dan? Bij niemand?
Volgens mij draaien "die 2 lichten onderaan" helemaal niet mee. Dat zijn de mistlampen die als "bochtverlichting" worden aangestuurd door knipperlichten en/of stuurhoeksensor(*). Ik blijf het een ontzettend raar gezicht vinden, vooral overdag en zou dit voor mezelf absoluut laten wegcoderen. Zó wil ik niet gezien worden...Dus die 2 lichten onderaan, die mee draaien in de bochten, zijn standaard geen xenons dan? Bij niemand?
Ik blijf het een ontzettend raar gezicht vinden, vooral overdag en zou dit voor mezelf absoluut laten wegcoderen. Zó wil ik niet gezien worden...
Volgens mij draaien "die 2 lichten onderaan" helemaal niet mee. Dat zijn de mistlampen die als "bochtverlichting" worden aangestuurd door knipperlichten en/of stuurhoeksensor(*). Ik blijf het een ontzettend raar gezicht vinden, vooral overdag en zou dit voor mezelf absoluut laten wegcoderen. Zó wil ik niet gezien worden...
Wat ik wel een mooie en zinvolle oplossing vind, is het in bochten meedraaien van dim/grootlicht (indien ingeschakeld). Ik vermoed dat dit alleen in combinatie met xenon is, maar dat weet ik niet zeker.
Op mijn Fabia zit het in elk geval niet. Als ik op de bochtige en donkere landweggetjes naar ons dorp rij, zet ik gewoon grootlicht én mistlampen aan. Dan zie ik tenminste ook die roedels reeën op tijd die vaak op bepaalde punten van het bos naar de weilanden v.v. oversteken...
(*)
<edit> Antera en anderen gaven dat ook al aan - die posts had ik nog niet gezien (effe weg geweest).
Aan de buitenkant is niet te zien of iemand al of niet een AUTO-stand heeft/gebruikt. Kan me trouwens ook niks schelen; zelf heb ik tot aan de komst van de DRL zo'n jaar of 40 altijd (dus ook overdag) met minstens dimlicht aan gereden. Dáár kijk ik dus niet zo van op.Dus overdag beetje vreemd al het dan meedraait of aangaat als je een AUTO schakelaar hebt.
vandaag even xenonset los van de koplampen (niet lampjes niet in koplamp gemonteerd) geprobeerd. geen canbus foutmelding of zo iets dergelijks. als ik volgende week tijd heb gaat de set er in.
ik heb een kingco plus pro canbus (slim ballast) set van 59,95 (navaudio)