Xenonverlichting achteraf

Wesly

Senior Member
Nog een laatste keer offtopic:

erujudyh.jpg

Zo zou ik het willen denk ik

Rick

Senior Member
Ben heel benieuwd of je het mooi krijgt @Wesly . Ben er meestal totaal geen fan van van die after market rommel, maar je bent er wel heel diep ingedoken. Krijg je het ook qua elektra goed op de std lichtknop aangesloten? Succes!

intruder1400

Actief lid
Ben ook nieuwsgierig naar wat het ongeveer gaat kosten. Zowel kosten als tijd.
Heb zelf inmiddels toch voor de originele xenon/led gekozen, Maar blijf nieuwsgierig of er toch interessante en voor mij haalbare alternatieven waren geweest...

Misschien niet op de juiste plaats om dit te vragen maar toch, ik vond het niet nodig een nieuwe topic te openen en het gaat hier toch over lichten :)

Het valt me op dat mijn mistlichten of toch die lampen die mee draaien in bochten geen xenons zijn? Dat zijn in mijn geval van die "gelige" lichten. Is dat standaard zo bij iedereen? Ik heb dat bi-xenon licht pakket gedoe op m'n wagen zitten dus het verbaasde me toen ik vandaag richting een raam reed en in de weerspiegeling zag dat m'n gewone lampen van die mooie xenons zijn maar dat die lampen onderaan gewoon sjah, van die gelige gevallen zijn...

Ik vind dat gelig licht echt storend op m'n wagen, het botst als het ware met die xensons volgens mijn nederige mening, als dat dus niet standaard is en ook niet in het licht pakket zit dat ik al heb, kan ik daar geen xenons ofzo in droppen?

Is voor mij het enigste minpuntje op een super prachtige wagen.

Alvast bedankt voor enige respons.

intruder1400

Actief lid
Bij mijn weten is dat omdat xenon eerst op moet warmen en daarom niet af en toe kort aan kan (of in dat geval moet je erg vaak je lampjes verwisselen).
Ik ben wel benieuwd of deze lampjes niet te vervangen zijn door andere lampjes met een witte kleur, of misschien led. Ik vind dit namelijk afbreuk doen aan die prachtige koplampen... iemand?

intruder1400

Actief lid
Even off topic: ik zie de toegevoegde waarde van die mistlampen totaal niet. Al ik mijn mistlampen aan zet zie ik niet bijzonder veel meer aan de zij-/ voorkanten. Daarbij vind ik het als mede weggebruiker verwarrend. Het lijkt wat op richting aangeven én de richtingaanwijzer valt minder op door het extra tegenlicht dat geproduceerd wordt.

@Wesly toevallig geen linkje van de correcte lamp? Ik vind namelijk veel 6000k led lampen met H8 fitting op google... En ik ben maar een leek op dat gebied :)

Alvast bedankt hoor.

Groeten

andrehj

Forumguru
6000K is veel te blauw! Ten eerste omdat je standaard af-fabriek Xenonlampen rond de 4200K zitten (en je mistlampen dan dus enorm blauw zijn tov van de koplampen) en ten tweede omdat iets geliger licht een veel beter zicht opleveren in natte omstandigheden (dit licht wordt minder geabsorbeerd).

Wesly

Senior Member
Ik heb zelf H8 blue Vision van Philips, nergens te krijgen alleen bij een webwinkel in Duitsland (via eBay). Deze passen goed bij de xenons want ze zijn echt niet te blauw als ze branden. Ik zal het linkje nog eens opzoeken ;)

Bakkertje

Forumguru
Ik heb dat bi-xenon licht pakket gedoe op m'n wagen zitten dus het verbaasde me toen ik vandaag richting een raam reed en in de weerspiegeling zag dat m'n gewone lampen van die mooie xenons zijn maar dat die lampen onderaan gewoon sjah, van die gelige gevallen zijn...

bi-xenon wil zeggen dat zowel je dimlicht als grootlicht Xenon zijn.

cali05

Forumguru
Heeft iemand een beschrijving, bij voorkeur met afbeeldingen, hoe je de koplampunits kunt demonteren?
alvast dank.

Bovenaan Onderaan