Jos en Ine
Lid
Een paar weken geleden de Yeti 1.2 tsi met DSG7 automaat besteld. Jammer genoeg niet in kunnen rijden. We vragen ons nu af of iemand al rij ervaringen met dit model heeft en met ons wil delen via dit forum? Hoe is ie in de praktijk?
Een paar weken geleden de Yeti 1.2 tsi met DSG7 automaat besteld. Jammer genoeg niet in kunnen rijden. We vragen ons nu af of iemand al rij ervaringen met dit model heeft en met ons wil delen via dit forum? Hoe is ie in de praktijk?
Waar moeten we aan denken bij 'hoog gebruik'. 1:12 bij stadsritten?Heb nu 4 weken de Ambition met DSG. De Yeti rijdt heel soepel en schakelt al bij een lage snelheid snel naar de 7e versnelling en heeft dan een laag toerental. Daardoor is de auto opvallend stil. Maar er is ook een turbo-gat in D, als je plots gas geeft. Dat is wel even wennen. Op dit op te lossen schakel ik soms handmatig of schakel terug in S.
De S-stand houdt de auto op toeren maar ook meer lawaai. Verder vind ik het gebruik best wel hoog.
Wat een toeval. Ouwehippie ruilt z'n scenic net als ons in voor een yeti. Op dit moment rijden we een scenic 2.0 aut uit 2002. die gebruikt gemiddeld ongeveer 1:10,5 met rustig rijgedrag. Dat zal met de yeti hoop ik toch beter worden?Tja, zoiets doet mijn huidige Scenic ook, het verbruik op een bepaald moment is niet echt interessant, zeker niet als je net een hoop gas geeft.
Het belangrijkste is het gemiddelde verbruik in de stad en buiten de bebouwde kom. Volgens de specificaties is dat resp. 7,8 en 5,7 oftewel 6,4 Ltr/100 Km maar dat interesseert mij persoonlijk niet en zie ik slechts als een indicatie wat mogelijk zou kunnen zijn. Een leuk verbruik om naar te streven.