yeti 1.2 TSI DSG

corsaar

Senior Member
Niet duidelijk is of de Yeti Dsg7 nu een B label heeft met 149 G/Km uitstoot
Of een C label met 154 Km uitstoot. Bij de voorraadmodellen op de Skoda site staat B label in de prijslijst staat C label. Wie helpt me uit de brand ?
 
De verkoper bij mijn garage (Verdaat Eindhoven) heeft me uitgelegd dat de Yeti 1.2.DSG 7 eerst door de RVD een C label heeft gekregen. Na aanpassing in het motormanagement heeft Skoda het voor elkaar gekregen de uitstoot verder te reduceren waardoor deze nu het B label heeft. Ik heb het verhaal alleen nog niet kunnen verifieren.
 

OuweHippie

Senior Member
Als ik bij het RDW zoek op mijn kenteken dan zie ik dat hij vanwege de 149 g/km onder "B" valt.

Voor wat betreft de middenarmsteun, het is de bedoeling dat je hem langzaam een stukje opent en weer sluit, dan blijft hij in die hogere stand staan. Ook weer opgelost dus.

Het anti-hi-jack systeem (autom. deuren sluiten bij 15 km/u) wordt binnenkort geactiveerd. Daarvoor moet de Yeti naar de dealer.

Spiegelverstelling neerklappen rechts zodra je in de P-stand schakelt kan niet worden geactiveerd omdat er wat electronika ontbreekt die er wel inzit als je de optie elec.stoelverstelling hebt gekozen.
 

YeMii

Senior Member
@OuweHippie
Misschien wist je het al/of niet, maar je kunt bij wat je noemt het "anti-hi-jack" systeem, het openen van je deuren ook in laten stellen. Dat wil zeggen: bij één keer drukken op de afstandsbediening alleen het bestuurdersportier open en bij twee keer drukken de overige portieren.
Groet Mctreb (Bert)
 

OuweHippie

Senior Member
Ik kan op de sleutel drukken wat ik wil, er gebeurt niets. Dat komt omdat ik geen afstandsbediening heb. :)

De reden daarvoor is simpel, ik moet toch naar de auto lopen als ik weg wil rijden of er iets in wil doen. Het stukje gemak was mij geen extra € 190 waard. :)

Echt iets missen op de Active+ DSG7 doe ik niet, maar er hadden van mij gerust wat meer "dingen" op gemogen. Het prijsverschil met de Ambiance is dermate groot en de extra-opties zodanig onvoldoende dat ik van die uitvoering af heb gezien.
 

EdK

Forumguru
goh ik moet echt in mijn auto instappen wil ik wegrijden !!
maar ja dat is ook een RR.
 

Erkens

Lid
Het is niet alleen het gemak dat de deuren open kunnen zonder de sleutel in het slot te steken, maar met de afstandbediening kan ik ook de ramen weer dicht doen (en zelfs open 8)7 ) echt ideaal, want ik vergeet altijd mijn raam weer dicht te doen voordat ik het contact uitzet :tongue:

Overigens is het soms ook erg handig dat de verlichting aangaat zodra je de auto van slot haalt/op slot doet.
 

corsaar

Senior Member
Ouwe hippy bevestigd dat de yeti DSG onder de B label valt.
De prijslijst die gehanteerd wordt is van 01-01-2010.
De DSG wordt daarin weergegeven als C label met 154 uitstoot.
Zoals nu blijkt is dit gecorrigeerd naar een B label .
Mijn bestelling dateert van begin maart de aflevering over een aantal weken.
De dealer hoeft dan minder BPM af te dragen aan de belastingdienst.
Ik kan dus bij de dealer restitutie vragen van deze paar honderd Euro zonder dat het de dealer geld kost !!!
 

CaseyBasey

Actief lid
Yeti DSG goede keuze?

Hallo,

Op zoek naar een nieuwe auto kwam ik ook terecht bij Skoda en dit forum. De Yeti 1.2 DSG lijkt mij een goede keuze, maar ik zit nog met een paar vragen die hier hopelijk beantwoord kunnen worden.

De belangrijkste eisen die ik stel aan een auto zijn:
- hoge instap
- stilte (motor, rijwind, banden)
- genoeg power om goed mee te kunnen komen op de snelweg.
Vraag 1: in hoeverre voldoet de Yeti 1.2 DSG aan deze eisen?

Vraag 2: gaat over DSG.
Als ik het juist heb kan je met de DSG bak ook handmatig versnellingen kiezen. Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Ik ken alleen conventionele automaten. Kan je met een DSG automaat bij willekeurige snelheid/toerental overgaan op handmatig en kan je dan uitsluitend telkens 1 versnelling op- of afschakelen (zoals bij motorfietsen) vanaf de versnelling waar hij in zat toen je op handmatig overging? Kan je niet op zo'n moment direct een bepaalde versnelling steken?

Ben benieuwd naar de reacties!
 

OuweHippie

Senior Member
Alle vragen zijn met JA te beantwoorden.

Hoge instap.......... reken maar
Stil............... stiller dan mijn vorige Scenic
Genoeg Power.......... zeker weten

De DSG kun je op elk moment vanuit D naar manueel schakelen omdat de bak vanzelf in de bijbehorende manuele stand staat.

Tikje naar voren is een van de zeven versnellingen omhoog, tikje naar achter is naar een lagere versnelling.

De bak heeft ook een S stand waarbij de auto wat verder doortrekt in zijn versnellingen en dus meer toeren maakt. Ook tussen D en S kan er geschakeld worden.

Eenmaal een DSG? Je bent er voor jaren toe veroordeelt.
 

CaseyBasey

Actief lid
Bedankt voor de snelle respons en antwoorden, OuweHippie.

Ik las ergens dat iemand de stoel nogal ver naar binnen vond staan, zodat z'n broekspijpen langs de drempel schuren bij in- en uitstappen. Heb jij die ervaring ook?

Nog wat anders: ik vind de radio's die je kunt kiezen nogal duur. Omdat ik er wat minder hoge eisen aan stel, zou ik een goedkopere willen (laten) installeren. Dus eventueel een Yeti bestellen zonder radio. Maar zitten er dan wel speakers in??
 

corsaar

Senior Member
ja de Yeti DSG 7 bestaat in de active plus uitvoering en heeft alleen radio
voorbereiding met 4 speakers voor.
 

OuweHippie

Senior Member
Tja, staat de stoel ver naar binnen of is de drempel zo breed?

In verhouding tot andere auto's zie ik niet echt het verschil. De kans dat je met je broekspijpen de dorpels raakt is groot maar ik heb er totaal geen last van.

Wel is het te overwegen RVS-lijsten op de drempels te monteren. Doordat de drempel relatief hoog zit is er een kans dat je met schoenen de lak wat beschadigd. Overigens had ik dat ook met een Primera Sport en een Almera Sport wat niet bepaald auto's waren met een hoge instap.

Misschien is anders een kilt gaan dragen wel een oplossing maar dan heb je het nadeel van koude knieën door de airconditioning.

Over de radio, er bestaat een mogelijkheid tot inbouw van een standaardautoradio dan wel radiovoorbereiding. Raadpleeg hiervoor een dealer.
 

CaseyBasey

Actief lid
Dank, dit betekent weer een stapje richting positieve beslissing.

Overigens is een kilt dragen wel een oplossing tegen vieze broekspijpen, maar dan worden van m'n lange kousen weer vuil. Bovendien, als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel kouwe knieën. Een proefrit t.z.t. zal moeten uitwijzen hoe ernstig de situatie is.
 
Hiep hiep hoera!

Zaterdag 5 maart besteld, vanochtend 11 mei afgeleverd bij de garage en vrijdag 21 mei staat ie voor ons klaar. De verschrikkelijke sneeuwman in het wit uit gevoerd met DSG, cruise control, radio met 8 speakers, middenarmsteun, airco, spatlappen (zeker bij dit weer nodig) en op afstand te openen. Hang er meteen de caravan achter en ga de heuvels in Zuid Limburg onveilig maken.
Je wilt niet weten hoe blij we zijn. Meteen uitproberen waarom de Yeti 1.2 tot caravantrekker van het jaar gekozen is.
Zodra ik weet hoe je foto's in kunt voegen zal ik er een paar plaatsen.
En voor CaseyBasey: twijfel niet langer, maak een proefrit en je bent verkocht. daarna begint het lange wachten en hunkeren.
 

OuweHippie

Senior Member
Hiep hiep hoera!
Hang er meteen de caravan achter en ga de heuvels in Zuid Limburg onveilig maken.
Hmmm, als het meezit rij ik dan ergens in La France met voor het eerst dé Caravan, een BIOD, achter de YETI.

Het is niet verstandig om een nieuwe auto direct zwaar te belasten met een caravan erachter, zie hiervoor ook de handleiding. Om die reden hebben wij diverse grote ritten gemaakt naar o.a. Luxemburg en de Achterhoek zodat de YETI goed is ingereden voor we op vakantie gaan.

Hou alvast rekening met de spiegels. Mijn oude pasten nl niet op de YETI. Elders op dit forum staan 2 merken goed passende spiegels.
 

CaseyBasey

Actief lid
@Claude: bedankt!
@Jos en Ine: er speelt nog een niet gering issue, en dat is van budgettaire aard. Hopelijk kan dat getackeld worden...
 
Bovenaan Onderaan