yeti 1.2 TSI DSG

Bedankt voor je waarschuwing ouwehippie. Ik heb de Engelstalige gebruiksaanwijzing die ik heb gedownload inmiddels gelezen en kwam i.d.d. het berichtje tegen dat de eerste 1000 km geen aanhangwagen getrokken mag worden. Blijkbaar weet de verkoper dit nog niet want volgens hem was dit geen enkel probleem en zelfs goed voor het inrijden?? Die discussie ben ik al vaker tegen gekomen op het WWW.

Ik volg je raad op en heb mijn camping in Limburg verzet naar augustus zodat ik de week na pinsteren kilometers kan vreten met de verschrikkelijke sneeuwman. Kijken of ik het wit zwart kan krijgen.

Je hebt i.d.d. een prachtige (Nederlandse) caravan maar wel een stuk breder en zwaarder dan de onze (Kip Kompact van 2004 met hefdak) deze weegt met bagage ongeveer 900 kg en is door het hefdak een stuk lager en ook maar 1.82 m breed. Ik heb dus geen extra spiegels nodig en mag in Duitsland 100km. p.u.

Prima combinatie :xyxthumbs: die de volle 5 sterren krijgt bij de berekening op caravantrekker.nl. Daar heb ik vorig jaar ook een trainingsweekend gevolgd. Deze caravan is beslist geen 'sleurhut' en heeft een prima wegligging. Zeker achter de Yeti die ongeveer even breed en hoog is.

Hoe is je ervaring met de Yeti na de eerste duizenden kilometers? Luistert ie een beetje? En wordt ie niet te dik van het gebruik?

Alvast een fijne vakantie gewenst met hopenlijk wat beter weer dan hier. Hij zou nog een kou pakken.:baby012:
Ik heb alvast een paar foto's genomen die ik jullie niet wil onthouden. de verpakking zit er nog omheen, de strik ontbreekt. Recht van de vrachtwagen.

Bijlagen

• Yeti 1.jpg
    Yeti 1.jpg
    12,7 KB · Weergaven: 53
  • Yeti 2.jpg
    Yeti 2.jpg
    17,8 KB · Weergaven: 41
  • Yeti 3.jpg
    Yeti 3.jpg
    13,6 KB · Weergaven: 43
  • Yeti 4.jpg
    Yeti 4.jpg
    18,3 KB · Weergaven: 47

wimv

Actief lid
Ziet er gelikt uit. Schitterend !! Veel veilige (en plezierige) kilometers gewenst.

OuweHippie

Senior Member
Ik ken die Kip. Er stond er een jaar of 3 terug een op de Flaesbloem in Chaam met de Pinksteren.

Wij hebben een BIOD 350 TL uit 1986 die beladen ook maar iets van 1000-1050 mag wegen. De breedte is iets van max. 2.10 uit mijn hoofd en door de ei-vorm snijdt het ding lekker door de wind, dat schijnt aerodynamisch te heten maar in combinatie met de YETI wil ik dat woord eigenlijk niet gebruiken.

Mijn ervaringen ga ik zeker ook hier posten en dan kan ik makkelijk een copy/paste doen naar het BIOD-forum. Vanaf volgend week-end komen mijn berichten tijdelijk uit la douce France.

Ik ga nog steeds uit mijn grijze bol van de YETI. Ik vind het een geniale auto waarbij ik opmerk dat ik echt kritsch ben. Gisteren stond ik geparkeerd bij Karwei en ik heb niet eerder meegemaakt hoeveel mensen rondom de YETI liepen om te kijken "wat is dit nu voor merk?". Een heb ik zelfs doorgestuurd naar mijn dealer 500 meter verderop. Moet kunnen vond ik.

Inmiddels sluiten bij mijn Active+ de deuren bij 15 km/u dankzij een aanpassing van de dealer. Scheelt knopje indrukken wat ik als Ouwe Hippie meestal vergat. Ook de constante stroomdraad werkt nu als het goed is. De YETI heeft 13-polig en de caravan een 7-poilige. Met een verloop erop en de aansluiting van de mistlamp als constante naar de 7-polige is een goede oplossing. Als het niet werkt merk ik dat onderweg vanzelf wel.

Het benzineverbruik staat nu op 7,3 bij KM-stand 2700. Moet erbij zeggen dat de laatste weken erg veel korte dorps- en polderritjes zijn gereden wat niet meehelpt aan zuinig rijden.

Ik heb totaal geen probleem gehad met de YETI en we hebben met hem afgesproken dat die er ook niet gaan komen.

Ik wens jullie alvast een leuke overdracht van jullie YETI en veel veilige kilometers.

corsaar

Senior Member
Eindelijk is het zover, de yeti word afgeleverd op zaterdag 29 mei
Besteld op 6 maart levertijd precies 12 weken.
Langer dan een aantal anderen onder ons. !!

wimv

Actief lid
Iets om naar uit te kijken ! Eindelijk !! Veel plezier en heel veel veilige kilometers.

Tallguy

Forumguru
@Jos en Irene: maak anders een eigen topic aan onder "Mijn Auto". Anders ben ik bang dat dit topic gaat verwateren en dat het eigenlijke onderwerp, de DSG, niet meer goed naar voren kan komen.

corsaar

Senior Member
Foto-OYGQTGMQ-D.jpg

Wachten tot ik aan de beurt ben !!
vanaf 29 mei Yeti 1.2 TSI DSG 7- Elegance -platin gray
17 inch Annapurna Velgen /Spatlappen / Chroomsierstukje uitlaat/ Park assist

Sant

Lid
Afgelopen week hebben wij de YETI Ambition 1.2 DSG besteld. Onze laatste 2 auto's (Renault Scenic en Roomster) waren reeds automaten. Wij willen niet meer anders. Toch ben ik benieuwd naar ervaringen met de DSG. De twee testritten overtuigden ons. Wie kan mij ervaringen doorgeven en in 't kort opsommen wat de voor- en evt de nadelen zijn?

OuweHippie

Senior Member
Persoonlijk zou ik me liever vóóraf oriënteren wat voor- en nadelen zijn en pas daarna een auto kopen.

Maar goed, een DSG is een automaat van een bepaald type, zoals ook andere fabrikanten hun eigen uitvoering hebben. Ik reed al jaren automaat van Nissan en Renault maar dat waren totaal andere versnellingsbakken. De overeenkomst is dat ze voor je schakelen, het verschik zit hem in de manier waarop.

Voor- of nadelen? Tja... wat moet men daarop zeggen? Geen en geen?

Nog 3 nachtjes slapen en dan.....
rijden we in onze nieuwe yeti. Vandaag naar de garage geweest voor de verzekeringsgegevens en daar stond ie dan. Spatlappen er al op, trekhaak er al onder en net bezig de stootstrips op de deuren te monteren. Wat is ie mooi! Een echte witte verschrikkelijke sneeuwman.

Maar ja, ook voor mij zal het een verrassing worden. Je kunt veel vooraf opzoeken, maar als er geen 1.2 met DSG beschikbaar is om uit te proberen zoals bij velen zal je het toch van de ervaringen moeten hebben zoals van geluksvogels als ouwehippie. Zeker als ook hij ook in een scenic automaat heeft gereden net als ons.
Ik verwacht toch zeker (positieve) verschillen t.o.v. de oudere types 4 traps automaten met koppelomvormers zoals bij de scenic, of niet?

Wel waren op caravantrekker.nl vanaf april de trekkracht berekeningen voor de 1.2 met DSG beschikbaar ter vergelijking, en deze waren verrassend beter als die van de scenic 2.0 automaat. Maar ja, toen hadden we hem toch al gekocht.

Vanaf eind volgende week kan ik erover meepraten, dan hebben we er de eerste duizend km. op zitten zodat de caravan erachter gehangen kan worden. Ik popel nu al om de ervaringen te delen in dit forum. Daar is dit medium uiteindelijk voor bedoeld denk ik.

Tallguy

Forumguru
@Jos en Irene: Idd...graag je ervaringen delen. Maak dan aub even een nieuw bericht aan onder "Mijn auto" met daarin jouw/jullie ervaringen.

corsaar

Senior Member
Eindelijk hij is er. 12 weken gewacht
Nu snel wegwezen eerst maar even een rit maken van 600 km.
Ik ben zo terug !!!!

CaseyBasey

Actief lid
Proefrit

Na 2 weken vakantie vandaag een proefrit gemaakt in de 1.2 Expedition, handgeschakeld. Liever had ik met DSG gereden, maar voor een proefrit met DSG werd me verwezen naar de importeur.

Eerste indrukken:
Hoewel de stoel goed zit, kon ik toch niet m'n ideale zitpositie vinden. Omdat ik relatief lange benen heb staat het stuur wat te ver van me af. En bij de gewenste hoogte van de stoel wordt het dak wat laag waardoor je bij stoplichten moet "bukken" om deze te zien.
De rijwindgeluiden vielen niet echt tegen, bandengeluid ook niet. Er zaten Pirelli's onder. Het motortje vond ik wel wat rumoerig bij optrekken.
Voor 't overige geen klachten, maar ik ben nog niet echt "verkocht". Nog maar even broeden...

Wasmachineman

Forumguru
Misschien dat een van onze forummers die een Yeti 1.2 DSG hebben deze even willen laten zien en testen onder begeleiding anders ?
En CaseyBasey, het is maar net wat gewend bent (qua motor) of waar je aan moet wennen. Lees maar eens een paar "draadjes" van Yeti gebruikers hier en dan maar naar de showroom. Om te bestellen. Het is een topwagen, zeker als je er ook nog eens DSG in krijgt.

Maar goed, we zien wel wat de tijd brengt. Succes !!:winkie:

PS: Corsaar, ook uit Noord Holland, is nog even bezig met zijn eigen auto inrijden !!
Die kan jou wel wat info geven als hij weer thuis is !!

EdK

Forumguru
Hoewel de stoel goed zit, kon ik toch niet m'n ideale zitpositie vinden. Omdat ik relatief lange benen heb staat het stuur wat te ver van me af....

En heb je wel tijdens het zoeken en verstellen van de stoel ook bezig geweest met het verstellen van het stuur in hoogte en diepte !??
Ben zelf ook een lang persoon en tijdens introductie ook eens achter stuur aan het spelen geweest , maar kwam wel in de goede standen terecht.
Vandaar dus de vraag mbt stuurverstelling

CaseyBasey

Actief lid
EdK: zeker, het stuur heb ik maximaal naar me toe getrokken.

Wat me opviel was dat het stuur in maximaal uitgetrokken stand eigenlijk "normaal" gepositioneerd lijkt te zijn; als je hem indrukt zit ie nogal vreemd bijna helemaal tegen het dashboard aan geplakt.

Wat mijn zit waarschijnlijk nog wel zou kunnen verbeteren is als de zitting zou kunnen kantelen zodat er meer steun onder m'n dijen is en de stoel misschien iets naar voren zou kunnen.

EdK

Forumguru
Heb zelf de roomster met in hoogte verstelbare stoelen en ga er eigenlijk blind vanuit dat deze stoelen vergelijkbaar zijn met de Yeti
En heb de hoogte in laagste stand waardoor ik iets naar achter val en dan de rugleuning ook iets naar achter gezet maar stoel niet volledig naar achter op slede
En dan het stuur in stand geheel naar voren en in hoogte ongeveer op de helft
En in deze stand is het voor mij bijna perfect, maar moet er wel eerlijkheids halve bij zeggen dat het even geduurd heeft voor ik deze zitpositie gevonden had !

Bovenaan Onderaan