Yeti preview

Fabia

† In Memoriam
Hij is nu hard aan het sparen. :ot: We hebben hem ook nog aardig voor de gek gehouden. We hadden hem verteld dat we hierna nog naar een andere Skodadealer in Renswoude gingen en hij geloofde dat. Wel onder protest. Wat hij niet wist dat het om een fietsenzaak ging waar ik gisteren fietsen aan het lossen was en een hele mooie tweedehands jongsfiets zag staan. Die was niet ingeruild en nog niet weg gezet. Zodoende zag ik 'm. Maar ja om nu een fiets te kopen zonder ff te kijken of het wel de juiste is. Vandaar dat de demodag bij Pon erg handig was en lekker dichtbij Renswoude is. Hij was erg verrast toen we bij de fietsenzaak stopte en vertelde van de fiets. Hij heeft proefgereden en is erg enthousiast over zijn fiets. We hebben 'm dus gekocht en ik ga 'm van week ophalen als ik daar toch weer ben vanwege mijn werk. Hij kan niet wachten tot íe 'm heeft. Zo is iedereen weer gelukkig, ik genoten van de Yeti en hij een nieuwe fiets.:baby012:
 

Bijlagen

  • Afbeelding 016.jpg
    Afbeelding 016.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 37
  • Afbeelding 018.jpg
    Afbeelding 018.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 26
  • Afbeelding 019.jpg
    Afbeelding 019.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 25
  • Afbeelding 020.jpg
    Afbeelding 020.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 22

Fabia

† In Memoriam
Ik zag buiten een Yeti in Rosso Brunello staan, wat een mooie kleur is dat.
 

Bijlagen

  • Afbeelding 030.jpg
    Afbeelding 030.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 43
  • Afbeelding 031.jpg
    Afbeelding 031.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 33
  • Afbeelding 033.jpg
    Afbeelding 033.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 32

Bothje

Heel gewoon lid

Bijlagen

  • IMG_3204.jpg
    IMG_3204.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 23
  • IMG_3206.jpg
    IMG_3206.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 13
  • IMG_3207.jpg
    IMG_3207.jpg
    81 KB · Weergaven: 10
  • IMG_3205.jpg
    IMG_3205.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 15
Ik heb vandaag gereden met de Skoda Yeti 1.8 TSI. Ik vond het een heel fijne auto om in te rijden. Het is fijn dat de auto zes versnellingen heeft. Dit houdt het toerental op de snelweg lekker laag en draagt bij aan het comfort. Ik had wel meer verwacht van de prestaties. Deze auto heeft 160 pk. Dit merkte ik niet. Het viel mij op dat de binnenruimte achterin krapper is dan de Roomster.
 

Bothje

Heel gewoon lid
Nee, ik bedoelde de tweede foto op de site van Sador. Daar zie ik alleen maar Yeti's staan. Daar stonden vroeger Octavia's en weet ik al niet meer. Die kunnen ze niet allemaal naar links hebben verschoven want daar is niet zo veel ruimte. Of ze hebben nu veel minder Octavia's staan natuurlijk.
Op deze dagen zijn binnen en buiten inderdaad alleen maar Yeti's te zien.... En voor zover ik heb gezien is er geen boven waar auto's geplaatst kunnen worden.
Aan de straatkant waar de partytent staat nog 3 verdwaalde andere modellen oa Octavia inderdaad.
 

Bijlagen

  • IMG_2728.jpg
    IMG_2728.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 34
  • IMG_2729.jpg
    IMG_2729.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 35
  • IMG_2732.jpg
    IMG_2732.jpg
    87,7 KB · Weergaven: 22
  • IMG_3063.jpg
    IMG_3063.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 29
  • IMG_3047.jpg
    IMG_3047.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 33

Bothje

Heel gewoon lid
De "tokkelbaan" waar de wagen ook veel te doorstaan heeft.
 

Bijlagen

  • IMG_3142.jpg
    IMG_3142.jpg
    98,3 KB · Weergaven: 24
  • IMG_3149.jpg
    IMG_3149.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 20
  • IMG_3153.jpg
    IMG_3153.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 17
  • IMG_3168.jpg
    IMG_3168.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 21
  • IMG_3131.jpg
    IMG_3131.jpg
    97,9 KB · Weergaven: 21

Bothje

Heel gewoon lid
De "tokkelbaan" vanuit de wagen gezien
 

Bijlagen

  • IMG_2899.jpg
    IMG_2899.jpg
    90 KB · Weergaven: 23
  • IMG_2894.jpg
    IMG_2894.jpg
    97,7 KB · Weergaven: 19
  • IMG_2896.jpg
    IMG_2896.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 17

Bothje

Heel gewoon lid
Het was een komen en gaan met proefrijders.
 

Bijlagen

  • IMG_3192.jpg
    IMG_3192.jpg
    96 KB · Weergaven: 45
  • IMG_3193.jpg
    IMG_3193.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 50
  • IMG_3195.jpg
    IMG_3195.jpg
    95 KB · Weergaven: 31
  • IMG_3200.jpg
    IMG_3200.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 33
  • IMG_3190.jpg
    IMG_3190.jpg
    97,9 KB · Weergaven: 35

Captain Hook

Forumguru
Wat bevindingen van het half uurtje proefrijden in de Yeti (ik heb gereden in de 1.8 TSI Elegance uitvoering)

-Één van de dingen die me wel opviel bij het interieur van de Yeti, is dat er harder plastic is gebruikt dan bij de O2.

Ten minste ten opzichte van mijn eigen O2 Elegance (pre-FL) merk ik dat het kunststof op de deurpanelen, het dashboard en ook het gedeelte van het stuur (waar de airbag onder zit) harder plastic is en ook zo aanvoelt dan in mijn eigen auto. Maar bij de O2 kun je zeg maar het kunststof in de portieren induwen (er zit een soort van zacht schuim onder), in de Yeti is het gewoon hard. :(
En dat geeft (helaas) een wat matigere indruk van de kwaliteit. Ook heb ik het idee hoe harder het plastic is, des te eerder het gaat kraken en knarsen bij temperatuurverschillen en/of torsie van de carosserie.

Nu weet ik dat latere O2's (die van mij is van 2005) bijvoorbeeld de handgrepen op de deuren ook al niet meer van softlack werden voorzien, maar wat 'gewoner' harder kunststof.

-1.8 TSI motor trekt goed door, maar ik had meer verwacht. Ben zelf gewend aan een 2.0 (103KW) TDI en dan vond ik de 125KW TSI eigenlijk wat 'tam' aanvoelen. Terwijl op papier zou die 1.8 TSI er rapper vandoor moeten gaan.
-Nadeel t.o.v. b.v. een O2 4x4 is de veel slechtere aerodynamica van de Yeti. Dit zie je nadrukkelijk in de topsnelheden v.d. auto's terug. En ongetwijfeld in de verbruikscijfers (al vind je nergens ooit het verbruik bij b.v. 160km/h of 180km/h terug)
-Voordeel van zo'n hoekige carosserie is het gebruiksgemak en het makkelijke in- en uitstappen zonder dat je je hoofd stoot. Zeker als je ruim 1.90m lang bent.
-Kofferbak is wat kleiner dan die van de O2 combi, maar zeker ook praktisch. Jammer van de tildrempel.
-Zit achter het stuur is goed. Wel prettig dat je wat hoger zit, beter overzicht over het overige verkeer.
-Elektrische verstelbare stoelen vind ik niet handig. Duurt mij te lang voordat je de stoel instelt.
-De middenconsole is net iets te breed, want ik zit met mijn rechteronderbeen tegen een hard gedeelte van de middenconsole aan. Daar hadden ze een net iets grotere kromming in moeten zetten.
Bij de O2 heb ik dit ook, maar minder. (zal wel door mijn lengte komen)
-Instrumentarium is vertrouwd, wel prettig dat het zo'n beetje allemaal uniform is en de knoppen daar zitten waar je ze verwacht.
-Prettig dat de motorkap korter is dan die van een O2.
-Ik heb ff wat bruuske remproefjes gedaan en geprobeerd de Yeti op drie wielen door de bocht te trekken. Maar (dankzij alle elektronische helpers) ging dat allemaal zonder enig angstzweet. Hulde voor de heren ingenieurs!
Was onder de indruk van de stabiliteit.
-En dan de prijs! :biggthumpdown: Een gelijkgemotoriseerde Yeti 4x4 is duurder dan een O2 combi 4x4.
 
Het kwaliteitsverschil qua deurpanelen herken ik: toen ik van een Fabia Elegance overstapte naar Roomster viel mij ook gelijk op; je kunt de armsteunen niet meer indrukken. Ik denk dat ze het plastic van de Roomster overgenomen hebben in de Yeti. Jammer, net als de stoffen deurbekleding die nu vervangen is door plastic.
Ook jammer om te horen dat de middenconsole tegen je onderbeen aan komt. Als ik iets negatiefs over de Roomster moet melden dan is het dat wel. Ik had gehoopt dat ze dat bij de Yeti hadden verholpen.
 

Falcon

Donateur
Ik had een verhaal getypt over het dashboard van Yeti, maar toen keek ik nog eens even op de foto's en bleek dat ik uit mijn nek lulde..

Iets in de richting van "Aannames zijn dodelijk" :)
 

Aiii

Lid
Heb niet in de Yeti gereden, maar er wel in gezeten en ik vond het middenconsole niet echt in de weg zitten, maar misschien heeft dat met je eigen lengte en de instelling van de stoel te maken?
 

Bothje

Heel gewoon lid
Nee, ik bedoelde de tweede foto op de site van Sador. Daar zie ik alleen maar Yeti's staan. Daar stonden vroeger Octavia's en weet ik al niet meer. Die kunnen ze niet allemaal naar links hebben verschoven want daar is niet zo veel ruimte. Of ze hebben nu veel minder Octavia's staan natuurlijk.

Aan de straatkant waar de partytent staat nog 3 verdwaalde andere modellen oa Octavia inderdaad.

Het bewijs gevonden tussen de vele foto's
 

Bijlagen

  • IMG_3210.jpg
    IMG_3210.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 41
  • IMG_3213.jpg
    IMG_3213.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 43
Bovenaan Onderaan