Yeti preview

Bothje

Heel gewoon lid
Ik had een verhaal getypt over het dashboard van Yeti, maar toen keek ik nog eens even op de foto's en bleek dat ik uit mijn nek lulde..

Iets in de richting van "Aannames zijn dodelijk" :)
Ja, je trekt zo maar een klep open...............

Bijlagen

• IMG_3076.jpg
    IMG_3076.jpg
    88,8 KB · Weergaven: 58
  • IMG_3077.jpg
    IMG_3077.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 58
  • IMG_3081.jpg
    IMG_3081.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 57

Bothje

Heel gewoon lid
Als je dit zo bekijkt, was het toch best hoog. Zelfs de chauffeur, die dit toch al meerdere keren had gedaan, gaat niet blindelings naar beneden maar kijkt links uit het raam waar hij rijdt.
Hij had alleen wat hinder van de gordelpiep, die weer inkwam bij harder als ongeveer 30 km/h en volgens hem alleen maar stil te krijgen was door het contact uit en weer aan te zetten. Na mijn voor de hand liggende suggestie was die hinder er niet meer.........

Bijlagen

• IMG_2762.jpg
    IMG_2762.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 43
  • IMG_2767.jpg
    IMG_2767.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 32
  • IMG_2773.jpg
    IMG_2773.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 34
  • IMG_2781.jpg
    IMG_2781.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 37
  • IMG_2786.jpg
    IMG_2786.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 38
Als je dit zo bekijkt, was het toch best hoog. Zelfs de chauffeur, die dit toch al meerdere keren had gedaan, gaat niet blindelings naar beneden maar kijkt links uit het raam waar hij rijdt.
Hij had alleen wat hinder van de gordelpiep, die weer inkwam bij harder als ongeveer 30 km/h en volgens hem alleen maar stil te krijgen was door het contact uit en weer aan te zetten. Na mijn voor de hand liggende suggestie was die hinder er niet meer.........
Klik gordel vast en ga dan pas zitten?

Normaal wel ja. Maar hier ging het om een bestuurder die tijdens de rit uit het raam moet hangen. Dat lukt niet met een gordel om.

jaspernl

Actief lid
dus inderdaad eerst de gordel vast en dan pas zitten. Dan loopt de gordel achter je rug langs. Laat ze het maar niet horen bij NCAP... :D

Bothje

Heel gewoon lid
Het Haldex systeem werd gedemonstreerd op een soort rollenbaan links en een halve rollenbaan met plank rechts. De wielen begonnen flink door te slaan tot het rechter voorwiel de plank bereikte en de wagen alleen met dat wiel verder omhoog ging.
Af en toe kwam er een stukje hout los van de rollen en was er wat verschroeid hout te ruiken.

Bijlagen

• IMG_2874.jpg
    IMG_2874.jpg
    98,8 KB · Weergaven: 32
  • IMG_2877.jpg
    IMG_2877.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 27
  • IMG_2879.jpg
    IMG_2879.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 15
  • IMG_3187.jpg
    IMG_3187.jpg
    92,1 KB · Weergaven: 26
  • IMG_3189.jpg
    IMG_3189.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 23

Bothje

Heel gewoon lid
Al met al vond ik het een geslaagde happening waarvan jullie via een kleine selectie van mijn foto's een stukje mogen meegenieten.

:xyxthumbs: Pon-Skoda heel erg bedankt, en jullie mogen me meer uitnodigen voor iets dergelijks (bijv begin juli volgend jaar Rotterdam:winkie:).

:ot:Bij het verlaten van het terrein was er nog wat leuks te zien bij Audi. Daar was de introduktie te zien met proefrijders van de A5 sportline.

Bijlagen

• IMG_3217.jpg
    IMG_3217.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 22
  • IMG_3245.jpg
    IMG_3245.jpg
    100,5 KB · Weergaven: 25
  • IMG_3246.jpg
    IMG_3246.jpg
    100,5 KB · Weergaven: 30

Fabia

† In Memoriam
Ik zag gisteren bij Rijnwoud een witte Yeti staan. Misschien eentje van de demo in Leusden. Daar stond een witte Yeti.

Huyzen

Lid
Vandaag in Almere bij Holdinga een donkerblauwe proefritauto gezien en in de showroom nog eentje. Waren gisteren binnengekomen begreep ik.

reeseend

Forumguru
Vandaag even bij de dealer (Skodacenter leidscherijn)geweest voor een fix voor de PDC. Meteen even een proefritje gemaakt in een Yeti met een 1.8 TSI. Pff wat loopt zo'n ding soepeltjes zeg. Als die motor en Bak nou in mijn O2 kunnen dan is het nog completer :grin:.
Mooie complete uitvoering zoals mijn O2 is uitgevoerd en ingebouwde NAV.
Alleen ligt tie niet zo vast in de bochten als de O2 met sportonderstel, maar dat is begrijpelijk. Al met al een hele mooie auto die veel mensen gaat verbazen.

Bothje

Heel gewoon lid
Vepreda heeft 'm

De Yeti's komen in de showroom, zoals deze bij Vepreda in Spijkenisse.
Staat er al keurig gepoets bij, aan de presentatie wordt nog gewerkt....

Bijlagen

• IMG_5018.jpg
    IMG_5018.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 17
  • IMG_5027.jpg
    IMG_5027.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 33
  • IMG_5047.jpg
    IMG_5047.jpg
    85,4 KB · Weergaven: 22
  • IMG_5051.jpg
    IMG_5051.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 39

Bothje

Heel gewoon lid
Wat me nu wel opvalt is dat de Yeti niet overal dezelfde banden krijgt.
In Leusden bij de proefritdagen zag ik Goodyear en Dunlop, nu in Spijkenisse zie ik Pirelli banden. Ik dacht altijd dat dit vanuit de fabrikant geregeld werd met welke band de wagen aangeleverd wordt....

Bijlagen

• IMG_3087.jpg
    IMG_3087.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 111
  • IMG_3168.jpg
    IMG_3168.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 28
  • IMG_5020.jpg
    IMG_5020.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 24

Wallie

Lid
Ik dacht altijd dat ze bij PON zelf de banden verwisselen met die uit de fabriek geleverd worden, ze ze door verkopen, en hun gesponserde banden er onder zetten. Mijn vorige fabia stond overigens ook op Pirelli's.

LenK

Forumguru
Lekker dikke isolatie. De eerste Skoda zonder bandenlawaaioverlast?
attachment.php

Bovenaan Onderaan