Yeti problemen

Hilbert

Nieuw lid
Ik heb met beide 1.2 en 1.8 gereden en voor mij was de keuze snel gemaakt. Ik hou van een veilige auto die snel en allert doet reageren op het gaspedaal. De 1.2 viel daarin tegen. Kun je nagaan met vrouw, kinderen en een volle kofferbak, dan kun je van Utrecht tot Dachstein op de linker rijbaan blijven kruipen. Ik denk dat de 1,4 met 20 pk meer en 200NM beter geschikt zal zijn voor een auto als de Yeti, die niet echt licht is, maar bovendien ook erg veel wind vangt. Of is de Yeti 1.2 voor ouderen in de markt gezet?
 

Melis

Lid
Als de 14 TSI uitkomt dan praten we waarschijnlijk over de 122 pk versie met 200 nm bij 1500 toeren ik betwijfel of je dit echt gaat merken. Het enige wat zou kunnen is dat hij wat meer aanhanger gewicht mag hebben ik denk aan zo 1400 kilo.
En misschien is dat voor een hoop mensen een uitkomst vanwege het feit dat heel veel caravans oven het gewicht van 1200 kilo uitkomen. Maar ook daar zit natuurlijk weer een prijskaartje aan en wordt hij dan wel leverbaar met vierwiel drive. Ik denk dat verschil motor zo 2000 tot 3000 euro verschil zal zijn. En kom daar vierwiel drive bij dan ben je volgens mij nog duurder uit.
 

Melis

Lid
Hilbert rare opmerking alleen voor ouderen want dat zeggen ze over alle Yeti want skoda zegt een auto voor mensen van vijftig dus hoe oud ben je dat je ook al in een wagen gaat rijden bestemd voor een bepaalde doelgroep. Ten eerste heb ik een Opel Astra coupe gehad die had 125 pk maar minder nm en dit was pas beschikbaar bij een hoger toerental. Deze opel viel in dezelfde klasse als mijn yeti qua gewicht. Maar ik heb niet het idee dat ik nu minder heb integendeel het lijkt wel of ik sneller ben vanwege dat het hoge koppel eerder beschikbaar is. Ja jouw 18 tsi is een heel stuk zwaarder die weegt dik over de 1400 kilo. Maar de 12 tsi weegt maar 1245 kilo. En ook ik zit er in met vrouw en kinderen en dat doet hij voortreffelijk.
Dat geld trouwens ook voor je opmerking ben je lid van de ANWB ik dacht dat wij een gezellig forum hadden.



Ik heb met beide 1.2 en 1.8 gereden en voor mij was de keuze snel gemaakt. Ik hou van een veilige auto die snel en allert doet reageren op het gaspedaal. De 1.2 viel daarin tegen. Kun je nagaan met vrouw, kinderen en een volle kofferbak, dan kun je van Utrecht tot Dachstein op de linker rijbaan blijven kruipen. Ik denk dat de 1,4 met 20 pk meer en 200NM beter geschikt zal zijn voor een auto als de Yeti, die niet echt licht is, maar bovendien ook erg veel wind vangt. Of is de Yeti 1.2 voor ouderen in de markt gezet?
 

Kick

Lid
@Melis.
Het prijsverschil bij een O2 tussen een 1.2 tsi en 1.4 tsi is 1250 euro. Ik denk niet dat dit bij de Yeti veel anders zal zijn.

Hopelijk (maar waarschijnlijk niet) kan er ook gekozen worden voor 4wd. Dat zou een meerprijs van zo'n 3000 euro zijn.

Prijs voor een Yeti 1.4 tsi 2wd elegance komt dus op 26570 en voor de 4wd op 29570.
 

Hougie

Lid
Ik hou van een veilige auto die snel en allert doet reageren op het gaspedaal. De 1.2 viel daarin tegen. Kun je nagaan met vrouw, kinderen en een volle kofferbak, dan kun je van Utrecht tot Dachstein op de linker rijbaan blijven kruipen. Of is de Yeti 1.2 voor ouderen in de markt gezet?

Dus mijn 1.2 is niet veilig volgens jou??:crazy: Mmm,mss ben ik zo geen laagvlieger dan jij en begeef ik mij zelfs veiliger op de baan??
Ieder moet voor zich uitmaken wat hij of zij wil, ik wou de 1.2 en niet 1.8 gewoon om het prijskaartje en voor de belastingen hier in Belgie!

Ik heb, in tegendeel tot wat jij hier verkondigd, niet moeten kruipen op het linkse rijvak.....en op de Dachstein al even min!! Ik had 4 personen aan boord en de koffer was geladen en de skibak op het dak! Heb je ooit al eens van Schladming over Ramsau richting Dachstein gereden? Er zijn daar stukken met stijgingspercentage om U tegen te zeggen...... zelfs daar liet mijn Yeti me niet in de steek!

Ik ben 38,ben ik dan oud?

Soit, zoals eerder gezegd, ieder heeft het recht op zijn/haar mening maar toch blijf ik er van overtuigd dat je GROTE ogen zou trekken wanneer je mee zou rijden in mijn (maar) 1.2 Yeti in de bergen....Ik nodig je graag uit en dan kunnen we daarna :473: :smirk:

Oh ja, ik ben lid van Touring en ik heb deze nog niet moeten opbellen!

Hey Melis, jaja ik ben echt blij dat alles weer draait zoals voorheen!! Ik geef mijn Yeti idd de voordeel van de twijfel!
 

LenK

Forumguru
Met mijn O2 1.6 was het ondermaats in de echte bergen, maar als ik zie dat het koppel van de 1.2 Yeti een stuk hoger is en afgeleverd wordt bij een lager toerental dan moet het met een Yeti 1.2 in de bergen wel lukken.
Weet niet of die 6 bak nog iets oplevert tov de 5 bak in mijn O2, dat hangt van de verhoudingen af.
 

Hilbert

Nieuw lid
Ik zeg niet dat de 1.2 slecht is, maar het is precies als bij een vrouw, je hebt vrouwen met cup A en vrouwen met cup C. Ik prefereer het laatste
Ik vind een motor belangrijker dan een leger aan opties. Ik zie soms auto's behangen met alle mogelijke opties en onder de kap is niks daar.
Ik weet uit ervaring dat je met 100 pk niks hoeft te verwachten in een bergachtig gebied met een volle auto. Rechts aansluiten achter de caravans en naar de radio luisteren.
Not my cup of tea. Maar ieder zijn eigen mening, toch?
 
Andersom vind ik een auto met een dikke motor waarbij je zelf je raam open moet zwengelen ook jammer. Voor mij moeten motor en opties in balans zijn. Maar dat is inderdaad persoonlijk.

Overigens denk ik dat koppel belangrijker is in de bergen dan pk's.
 

LenK

Forumguru
je hebt vrouwen met cup A en vrouwen met cup C. Ik prefereer het laatste
Ik vind een motor belangrijker dan een leger aan opties.
Ik wist niet dat daar de motor zat :yeah:

Maar zonder dollen. Als je 48 vd 52 weken in NL rijdt dan is een pittige motor nog steeds prettig, maar niet essentieel tenzij je vaak geld wilt overboeken naar het CIJB.
 
Ik heb pas een gevaarlijke auto in Hilbert zijn denkwijze... Ford Focus 1.4 old school benzine toeren blok met 70 pk. Met de juiste rijstijl komt hij best vooruit maar verwacht geen top prestaties. Bij 165 km/h houd het echt op. Maar een gevaarlijke auto vind ik het zeker niet...
 

Hougie

Lid
Beste Hilbert

Ik respecteer je mening maar wat je hieronder schrijft en een vergelijking maakt met een vrouw, vind ik er over! Sorry!:mad:
Ik ben een vrouw en ik dacht dat dit een leuk en tof forum was waar men over zijn ervaringen als Skoda rijder kon praten...blijkbaar heb ik iets gemist want dit zal dan ook mijn laatste post zijn aangezien ik mij zo niet laat kleineren!
Spijtig voor degene die het goed menen maar dit gaat er echt over....

Met vriendelijke Yeti 1.2 groeten!
 

Falcon

Donateur
Hougie,

Kijk even naar de datum van registratie, dan zul je zien dat Hilbert niet "skodaforum.nl" is. Ik wil je dan ook op het hart drukken om niet door deze opmerking weg te blijven door 1 persoon.

Ik ben dan ook van mening dat Hilbert zijn excuses aanbied.
 

Hilbert

Nieuw lid
Hougie en de anderen, mijn verontschuldiging. De vergelijking was enigzings als grapje bedoeld, maar het was zeker niet mijn bedoeling om vrouwen met kleine borsten te beledigen. Mijn oprechte excuus.
 

Maarten

Forumguru
[MODERATORBREAK]Ik had al een opmerking gemaakt over de vrouwonvriendelijk toon van het bericht van Hilbert. Hij heeft zijn excuses aangeboden. Laten we die accepteren en verder gaan waar het Topic over gaat![/MODERATORBREAK]
 

Falcon

Donateur
Fijn Hilbert..

Even ontopic.. ik lees in dit topic over maar 1 probleem en dat is nu verholpen met een softwareupdate. Is er dan echt niks anders mis met de Yeti? :)
 

Captain Hook

Forumguru
Is er dan echt niks anders mis met de Yeti? :)
Ik heb serieus de Yeti overwogen als opvolger van de O2. Maar een tweetal zaken houden me tegen:

-stroomlijn van een baksteen en het daaruit volgende hoge brandstofverbruik.
-prijs vind ik te hoog t.o.v. een O2 combi.
 

Hougie

Lid
Beste hilbert,excuses aanvaard
Ik hoop dan ook dat we hier terug discussies kunnen aangaan dat te maken heeft met onze auto.
Ik hou jullie verder op de hoogte van mijn ervaringen met de Yeti.
 

Melis

Lid
Ja er is een ding verschrikkelijk mis nog op dit moment hij rijd zo lekker en dat kost je gewoon geld. Maar ach het verbruik is goed dus lekker rijden.

Fijn Hilbert..

Even ontopic.. ik lees in dit topic over maar 1 probleem en dat is nu verholpen met een softwareupdate. Is er dan echt niks anders mis met de Yeti? :)
 

YeMii

Senior Member
Melis, ik ben het helemaal met je eens. Hij rijd verschrikkelijk lekker. Onze Yeti heeft nog geen software update gehad (krijg ik nog bericht over), maar ben er inmiddels achter dat het met de koude te maken heeft. Yeti een aantal keren met neus uit de wind geparkeerd, niets aan de hand. Nu weer met neus in de wind gestaan en lampje weer aan. Gaat dan ook na een paar keer starten en temp. boven nul weer uit. Merk verder niks aan motor prestaties en/of verbruik.

PS. HOUGIE - Ik ben blij dat je op dit forum blijft.
 
Bovenaan Onderaan