Yeti problemen

Melis

Lid
Ik vind het gebruik mee vallen gemiddeld is het 7.3 per 100 km dit is wel met veel meer stads kilometers dan snelweg. Ik denk zelf dat het nog zuiniger kan. Ik vind hem zelf ook met veel wind strak op de weg liggen helemaal niet het gevoel van zoeken of dergelijke.
 

THQ

Nieuw lid
Iemand nog (sofware)problemen met zijn nieuwe Yeti. Op de engelse forum staat vandaag dit bericht:
The same thing in Finland with Yeti 1.2 TSI. Problems do occur. The "yellow engine light " was on for one week right from the first start from the car shop. After two weeks a software update was installed, and the yellow engine light was again on and also the yellow "EPC" light turned on. So now two warning lights are constantly on. A second try for software update didn't work either. Now waiting for replacement of some control device, which would possibly accept the software update. Hopefully they will get these problems fixed after one month of driving.During this, the constant speed control is not working. I guess the reason for "yellow engine light "problems is not just the cold weather (-20...-25 C) as it was first told.
 

Hougie

Lid
Neen,geen problemen meer...... Ik had hetzelfde probleem als beschreven op het andere forum....Mijn auto is 10 dagen in garage geweest nadat de updates niet het gewenste resultaat hadden.Nu zit ik in Oostenrijk sinds woensdag en alles is perfect verlopen....Heb zelfs enkele keren het register van de Yeti opengetrokken en 150-160 km/h gereden :blush: en dat ging zeeer vlotjes hoor, verbruik lag wel direct wel hoger en zat rond 9/100km...
 
Ok Hougie, goed om te horen. Krijg als het goed is volgende week mij Yeti 1.2 TSI Ambition DSG, Black Magic Pearl, PDC achter, Admunsen radio met nav en trekhaak.
Ben heel benieuwd...m'n eerste Skoda
 

clapton

Senior Member
Laatste meting, daadwerkelijk aan de pomp, 1 op 13.75.
Rekening houden met rustig rijden (is nog nieuw), kou, en gebruik van stoelverwarming door moeders. Mogelijk zal hij zuiniger kunnen bij hogere temperatuur en ik heb begrepen dat de tsi na inlopen ook zuiniger wordt. Zal toch moeilijk worden want de tsi daagt wel uit tot pittig rijden. Fijne motor met veel trekkracht onderin.
 

Erkens

Lid
Ik ben sinds 8 februari ook in het bezit van deze mooie wagen (een zwarte 1.2 ambition), maar afgelopen maandag bleef het lampje van het motormanagement oranje branden. Dezelfde dag nog even langs de dealer en daar hebben ze de nieuwe software erop gezet.

Alleen nu bleef dat lampje vanochtend weer aan, nu maar hopen dat er niet echt iets mis is. Ze gaan me in ieder geval terugbellen als ze meer weten en ondertussen moet ik maar doorrijden met dat lampje aan: "kan geen kwaad".
 

pen

Lid
Na de update is het probleem van het beruchte gele lampje verholpen!! Ik en de Yeti zijn dus dik tevreden. Onder alle omstandigheden heb ik gereden. Vorige week in frankrijk met zware storm maar op de 17 inch Spitsberg velgen, licht de yeti strak op de weg (dat was wel anders met de Roomster),verder met aanhanger is de trekkracht onderin prima om mee te komen. Op steile hellingen (>7-8 %) op de E 25 in België moet je wel terug (in beladen toestand) naar de 4e gang, in de 5e en 6e versnelling gaat het dan traag. Al met al geniet ik in toenemende mate van de Yeti, reuze comfortabel, en zelfs in de sneeuw prima handelbaar.
 

Erkens

Lid
Bij mij was het lampje wel uit na de update, alleen gisterochtend bleef hij dus weer aan. Na de update heeft hij het dus slechts 1 dag uitgehouden.

Met een beetje pech heb ik dus wel een echt defect. Hopelijkt belt de dealer vandaag nog, want het rijdt niet prettig met zo'n waarschuwingslampje aan...
 

clapton

Senior Member
Hallo Erkens,
ik heb ook zo'n zwarte 1.2 Ambition, ik heb de dealer al gevraagd of alle 1.2's een update krijgen. Volgens hem alleen als het lampje daadwerkelijk gaat branden. Vraag ik mijzelf af waarom heeft de een wel en de ander geen last van dat lampjessyndroom. Je zou toch zeggen dat ze in het bezit zijn van dezelfde sofware.
Hou ons s.v.p. op de hoogte over het verloop.
 

LenK

Forumguru
"Don't fix what isn't broken".
Zo'n update kost natuurlijk tijd en dus geld.
En als je de post van Erkens leest dan is het misschien ook niet eens de definitieve oplossing.
 

YeMii

Senior Member
Dit is tot nu toe mijn ervaring met het "Control system for exhaust" (volgens de engelse manual) lampje. Na aflevering van de auto in januari ( het was toen ook vrij koud) ging dit lampje al vrij snel branden, computer uit laten lezen (de foutmelding was "valse lucht?") , ge-reset en weer de weg op. Na een paar dagen weer aan, met dealer gebelt, antw.: er waren in middels al meer meldingen van dit probleem. Enige dagen later een telefoontje gehad dat er een update voor kwam, had te maken met een sensor (temp.) Kan geen kwaad en heeft ook geen invloed op de rij- motoreigenschappen. Toen onlangs de temeratuur 's nachts even niet onder nul kwam ging het lampje ook van zelf weer uit en bleef uit. Sinds het de afgelopen tijd weer stevig heeft gevroren, is bij onze Yeti het bewuste lampje weer gaan branden. Onze Yeti heeft nog geen update gehad. Daarom ben ik benieuwd of het nu ook weer uit gaat als binnenkort de nachttemperatuur weer boven nul blijft. Ik krijg nu tijdens het schrijven van dit berichtje een telefoontje van de dealer voor een afspraak i.v.m. de software update. Deze gaat volgende week worden uitgevoerd. Plus/minus een uurtje werk. Wordt vervolgt........
 

Erkens

Lid
Een uurtje werk? Dan vraag ik me af of ze bij mij wel een update hebben gedaan. Ik was met een kwartiertje weer weg.
 

pen

Lid
Ja dat duurt een half uur, heb het zelf meegelezen op de manual bij de dealer, aansluiting op de computer en de update van de uitlaatcensor via de computer in Wolfsburg uitgelezen, en in mijn Yeti gewist en herstelinvoering uitgevoerd. Heb nadien 2500 km gereden en geen herhaling van de storing gekregen.

______________________________________________________________________

voorheen Roomster 1.9 tdi, nu Yeti 1.2 tsi ambition brillant silver, panoramadak, 17 inch Spitsberg , trekhaak
 

Erkens

Lid
Dan vraag ik me af waarom ze bij mij zo snel klaar waren. Volgens het computerscherm werd er wel iets geupdate (sleutel moest ook nog een tijdje van contact etc) en daarna moesten ze enkele gegevens uploaden naar de fabriek.
 

van inkel

Forumguru
Je zou toch zeggen dat ze in het bezit zijn van dezelfde sofware.

Je hoeft bij de zelfde motor niet altijd de zelfde Ecu te hebben. Dit hangt ook af van hoeveel toeters en bellen er af fabriek op zitten.
Zit er wel of geen Hillhold, ESP etc. op bijv.
 

Erkens

Lid
Zojuist de dealer even gebeld, maar helaas moest de monteur vanmiddag naar het ziekenhuis ofzo dus of ik dinsdag even langs wil komen om de boel weer uit te laten lezen...

To be continued...
 
Bovenaan Onderaan