Yeti problemen

pen

Lid
Mijn dealer heeft na de update het codenummer van de herschrijving in het instructieboek geplakt = nodig bij voortgaande controles!!



_______________________________________________

voorheen Roomster 1.9 tdi, nu yeti 1.2 tsi vanaf medio 01, brilliant silver, panorama(schuif)dak, 17 inch Spitzberg velg, trekhaak.
 

Melis

Lid
De vraag over de autodeur ik weet nu het verschil waarschijnlijk bij de Yeti Active moet je hem software matig instellen via dealer. Maar ben er nu achter gekomen bij de Ambition uitvoering kan je hem via je uitgebreid mdf / boordcomputer paneel instellen.
 
Met het stijgen van de temperatuur begint het in mijn auto flink te piepen en te kraken. Met name de aansluiting van de deurpanelen op de rubbers kraakt behoorlijk irritant, zeker als je op een minder mooi weggedeelte rijdt (en die zijn er steeds meer). Heeft iemand anders deze "problemen" ook?
 

Erkens

Lid
Overigens heb ik ook een update geschreven over mijn problemen op mijn blog (tweede stukje)

Ik quote het hier even:
Motorstoringen


Maar nu de belangrijkste aanleiding van deze blogpost. Ik schreef het al in de inleiding van deze blogpost: Het storingslampje brand weer afgelopen vrijdag...
full.jpg

Dus ben ik die middag (nadat ik de dealer hierover had gebeld) direct naar de dealer gereden, daar hebben ze hem wat langer aan de computer gehangen en nog meer updates geinstalleerd. Blijkbaar klopte de melding op het scherm de vorige keer niet, want (zo vertelde de monteur) na de update wordt er door de computer aangegeven dat je het contact moet uit- en inschakelen, echter hiertussen moest een wachttijd zitten ofzo. In ieder geval ging dat deze keer wel goed. Maar het probleem bleef bestaan dit keer. Het lampje ging niet uit en de computer bleef een storing weergeven.

Sterker nog, er branden nu twee lampjes, die van motormanagement en een EPC lampje:
full.jpg


Ook staat er nu bij het inschakelen van de auto de melding "Engine fault: Workshop!" in het display ;(

Nu hebben ze direct een afspraak gemaakt met mij voor een dag waarop ze eens grondig kunnen gaan onderzoeken. Dit kon helaas pas over een paar weken en tot die tijd zou ik als het goed is er probleemloos mee moeten kunnen rijden...

Maandagochtend ging ik weer naar mijn werk (en negeerde de lampjes en de melding, incl geluidsignaal) en schakelde op de N302 de cruise control in op 110km/h. Wel erg vreemd om vervolgens langzamer te rijden :X

De cruise control werkt dus niet meer, maar het lampje dat aangeeft dat de cruise control is ingeschakeld brand wel (groen lampje) ;(
Met andere woorden, over anderhalve week kan ik pas terrecht en in tussen tijd moet ik met een auto rijden die niet 100% in orde is.
 

OuweHippie

Senior Member
Ik had het al op je blog gelezen en kan er niet bij dat de dealer dat niet direkt oplost.

Ik heb zelf totaal nog geen enkele ervaring met mijn dealer (toevallig wel dealer van het jaar 2010) maar in jouw geval had ik misschien toch nog iets scherper gereageerd.

Misschien is het een idee om direkt met after-sales o.i.d. van Pon kontakt op te nemen en hen het al maar blijvende probleem voor te leggen en keihard een directe en definitieve oplossing eisen. Wat dreigen om deze rampsoed aan de media te melden kan het e.e.a. vaak wel bespoedigen.

(Ouwe Hippie heeft in 1978 eens tegen een dealer gezegd dat hij zijn nieuwe auto (Toyota, ja toen ook) nogmaals voor reparatie langs zou brengen maar dan de auto niet vóór maar ín de de showroom zou parkeren waarbij het niets uitmaakte of de grote glazen schuifpui nu wél of niét open stond.)
 

kcj

Actief lid
Vervangwagen vragen - aandringen - eisen.
Ik zou met die meldingen bij een nieuwe ( ! ) wagen niet blijven rijden.
Wat met de garantie als er ondertussen iets écht helemaal stuk gaat ?


Koen
 

Erkens

Lid
Gisteren heb ik inderdaad mijn auto naar de dealer gebracht en kreeg een leen-yeti weer mee.
's middags weer opgehaald maar hij hing nog aan de computer, de monteur vertelde mij dat ze van de importeur de opdracht hadden gekregen om nogmaals de software van mijn auto te updaten ipv de sensor vervangen wat de monteur wilde doen om dat uit te sluiten.
Anyway, hij moest daarvoor eerst de software van zijn computer updaten en dat is blijkbaar niet goed gegaan want mijn auto werd niet goed meer herkend daarna dus hij durfde het niet aan om mijn auto te updaten want de kans zou groot zijn dat er iets fout zou gaan waardoor mijn auto het niet meer zou doen.
Dus moest ik wel een nieuwe afspraak maken voor a.s. maandag waar ze mijn auto naar Almere brengen om het daar te doen want daar hebben ze deze update al wel een keer succesvol uitgevoerd.

In ieder geval erg vervelend want ik heb nu nog steeds een auto die niet goed functioneerd en diverse errors geeft :(
 

Captain Hook

Forumguru
Als je zou leest over de 'avonturen' met deze Yeti, dan zou je haast gaan denken dat het geen auto meer is, maar gewoon een standaard Windows PC. :yeah:

ps: zeker weten dat het McAfee voudje niet in je Yeti is geslopen? :D
 

Captain Hook

Forumguru
Gisteren heb ik inderdaad mijn auto naar de dealer gebracht en kreeg een leen-yeti weer mee.
Ik weet bij welke dealer jij komt. En ook dat Gijs er alles aan gelegen is om je te helpen. Maar hier zie je ook weer hoe afhankelijk een monteur/dealer is van een software update die duizenden kilometers verderop in elkaar geknutseld wordt.
En hoeveel schakels daar tussen zitten voordat het uiteindelijk in jouw Yeti terechtkomt.

Als het probleem bij jouw auto nou uiteindelijk gevonden wordt, ben ik benieuwd of het exemplarisch was of algemeen voor de 1.2 TSI motor? Want dat belooft dan nog wat voor die grote aantallen TSI's die van de band gaan lopen in allerlei VAG producten. :smirk:
 

Erkens

Lid
O, ik geloof best dat Gijs er alles aan wilt doen om het op te lossen, alleen daar koop ik momenteel natuurlijk niks voor. Ik weet ook genoeg van software om te weten hoe dat werkt, en ivm de garantie etc moeten ze wel doen wat de importeur zegt, ook dat snap ik allemaal.

Ik mag hopen voor alle andere 1.2 TSI bezitters dat ik de enige heb die stom doet :tongue:
Daarnaast hoop ik ook dat alle nieuwe TSI's standaard met de nieuwste software worden uitgevoerd...
 

corsaar

Senior Member
Er zij al zoveel Yeti,s met 1.2 motoren afgeleverd.
In VW Polo zitten toch ook 1.2 TSI motoren dan kan het
probleen niet alleen bij deze 1.2 tsi voorkomen,er zouden dan veel meer
klachten moeten zijn. Is het wel de software?
 

Erkens

Lid
De monteur wilde de sensor wel vervangen maar moest eerst nogmaals een softwareupdate doen van de importeur. Het schijnt dat bij andere auto's deze update wel geholpen had.
 
Al kunnen kinderziektes bij een nieuw model opduiken, is het altijd toch
een vervelende zaak als jouw auto getroffen wordt.

Je zou toch onderhand verwachten dat men bij Skoda de voorkomende problemen
in kaart hebben gebracht en daar een passende oplossingen voor hebben.

Software updates welke op afstand uitgevoerd worden, kunnnen bij een slechte
verbinding wellicht problemen veroorzaken.

Ik hoop dat de dealer snel het probleem oplost en dat je zorgvrij de komende
tijd kunt gaan rijden.

Groet
 

Erkens

Lid
Ik kwam er zojuist achter dat het bestuurdersraam niet meer automatisch naar beneden gaat, ik moet nu het knopje ingedrukt houden (andere 3 ramen doen het nog wel goed) :(

Lijkt wel of er iedere keer een probleem bij komt :X

Dan het EPC lampje, dan de cruiscontrol en nu weer het raam...
 

corsaar

Senior Member
Oei het begint nu wel erg vervelende vormen aan te nemen.
Binnenkort heb je helemaal geen zin meer in die auto,hij
gaat je tegenstaan. Maar wat dan ?
 

Erkens

Lid
Been there, mijn vorige auto stond ook vaker bij de garage (voor hetzelfde probleem) dan dat hij voor de deur stond, uiteindelijk was dat wel opgelost, maar toen was ik die auto zat en kocht deze Yeti. Laten we hopen dat het nu niet zo ver gaat komen, het blijft een leuke en unieke auto, alleen moeten de kinderziektes er nog uit, ik heb er alle vertrouwen in dat het snel goed komt, alleen lekker rijden doe ik nu niet meer.
 

OuweHippie

Senior Member
Mijn geduld met een brakke auto, een Mini, duurde tot aan dag 60 dat het kreng bij de garage stond. Ding was ook splinternieuw.

Ik heb hem maar 3 maanden gehad. Wacht, dat zijn 65 werkdagen, kun je nagaan dat het altijd nog rotter kan.

Dat van dat raampje had ik ook een keer maar werkte daarna weer toen ik reed. Misschien dat dit iets is wat je zelf kunt instellen.
 
Bovenaan Onderaan