Motorstoringen
Maar nu de belangrijkste aanleiding van deze blogpost. Ik schreef het al in de inleiding van deze blogpost: Het storingslampje brand weer afgelopen vrijdag...
Dus ben ik die middag (nadat ik de dealer hierover had gebeld) direct naar de dealer gereden, daar hebben ze hem wat langer aan de computer gehangen en nog meer updates geinstalleerd. Blijkbaar klopte de melding op het scherm de vorige keer niet, want (zo vertelde de monteur) na de update wordt er door de computer aangegeven dat je het contact moet uit- en inschakelen, echter hiertussen moest een wachttijd zitten ofzo. In ieder geval ging dat deze keer wel goed. Maar het probleem bleef bestaan dit keer. Het lampje ging niet uit en de computer bleef een storing weergeven.
Sterker nog, er branden nu twee lampjes, die van motormanagement en een EPC lampje:
Ook staat er nu bij het inschakelen van de auto de melding "Engine fault: Workshop!" in het display ;(
Nu hebben ze direct een afspraak gemaakt met mij voor een dag waarop ze eens grondig kunnen gaan onderzoeken. Dit kon helaas pas over een paar weken en tot die tijd zou ik als het goed is er probleemloos mee moeten kunnen rijden...
Maandagochtend ging ik weer naar mijn werk (en negeerde de lampjes en de melding, incl geluidsignaal) en schakelde op de N302 de cruise control in op 110km/h. Wel erg vreemd om vervolgens langzamer te rijden :X
De cruise control werkt dus niet meer, maar het lampje dat aangeeft dat de cruise control is ingeschakeld brand wel (groen lampje) ;(