Yeti problemen

Sant

Lid
En zijn er anderen die reeds ervaringen hebben met de Yeti 1.2 DSG?
Tijdens de proefrit vond ik dat de DSG snel doorschakelde, hetgeen natuurlijk prima is. Echter ik vond het wel storend dat het toch wel lage toerental een brommend (trillerig/bibberend) geluid gaf. Ik had het gevoel dat hij in een te lage versnelling reed.
Komt dit bekend voor?
 

OuweHippie

Senior Member
Ah.... ik had het daar kort even met de chef werkplaats over omdat ik dat ook merkte. 50-60 in D6 of vaker nog D7 geeft inderdaad een gevoel van hmmm wat is dat voor bromgeluid.

Ik vind het niet TE storend anders had ik wel om een oplossing gevraagd.

Mijn dealer kende dit "probleem" nog niet.
 

Sant

Lid
Ik zal bij mijn garage ook eens vragen of dit bromgeluid bij hen bekend is.
Ik maak er overigens ook geen hoofdzaak van. M.n. mijn vrouw viel het als eerste op tijdens de proefrit.
Heb jij trouwens geen van de problemen (falende lampjes, oude SW, e.a.) die ik op dit forum voorbij heb zien komen, gehad?

Je zou bijna gaan twijfelen met bestellen van de mooie Yeti!
 

OuweHippie

Senior Member
Welke problemen? Ik hóór van een enkel probleem, ik héb geen enkel probleem.

Los van de YETI, softwareproblemen komen óveral voor, van PC tot aan de autosoftware van alle merken.
 

Hougie

Lid
Terug problemen....

Ik wil niemand ontmoedigen maar ik heb terug problemen met de Yeti!
Eergisteren begon hij weer "raar" te doen, te schokken, enkele lichtjes gingen aan, kreeg meerdere meldingen "engine fault en ESP problem" de welgekende problemen van de eerste keer, alleen nu was ik in volle vaart op de autosnelweg en ik kon, na de meldingen, niet harder dan 100km/u..... gaspedaal volledig ingedrukt maar hij ging niet harder. Zo heeft die dat tijdens mijn rit naar en van de kust 5 keer gehad..... ben direct naar garage gereden, daar hebben ze hem aan de computer gehangen en maandag mag hij nog eens binnen......

Pff de eerste problemen kwamen er op 5500km en nu staat de teller op 12000km en alles begint opnieuw! (buiten dan dat de auto niet harder kon dan 100km/u)
 

Hougie

Lid
Auto vandaag aan de computer gehangen en grondige controle gehad.
Blijkbaar komen de problemen door geoxideerde kabels..... :smiley29:
Morgenvroeg moet terug om nieuwe kabels te krijgen...... hopelijk is hiermee het probleem opelost
 

hemi24

Forumguru
kan me van een eerdere discussie iets herinneren dat vervangen van bougiekabels daar (ook) een goede remedie was...
 

wimv

Actief lid
Ik ben het met Captain Hook eens; een heel vreemd verhaal ! Ik hoop dat met het vervangen van de kabels (welke ??) in ieder geval jouw problemen zijn opgelost.
 

Erkens

Lid
Ik zie nu dat ik vergeten ben te posten dat ze het storingslampjes bij mijn auto uitgekregen.

Ze (dealer in Lelystad) hebben hem een paar weken geleden een dagje naar Almere gebracht omdat ze daar blijkbaar wel de software correct konden updaten en tot op heden geen problemen meer gehad, ik hoop dat alles nu correct blijft werken :)
 

Hougie

Lid
Hallo iedereen

Eerst en vooral, ik ben geen automecanicien..... de auto heeft effectief aan de computer gehangen. Er werd direct een grondige controle gedaan (zie mijn vorige post).Na overleg met de hoofddealer in Brussel, werd er overgaan tot vervanging van bougiekabel en hoofdbobijn.
En ja, geoxideerd kabel en neen Captain Hook, hij heeft niet in een zoutwaterdouche gestaan maar wel 3 keer op wintersport gereden en een barre winter hier in eigen land gehad.....

Zo, ik probeer jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden en of dit nu een vreemd verhaal is of niet, hopelijk is dit de oplossing en komt het bij jullie Yeti niet voor.
 

OuweHippie

Senior Member
Wat dan voor de toekomst handig is, spuit alle kabels, aansluitingen, accupolen e.d. regelmatig in met een siliconenspray van bijv. WD40 of van welk merk dan ook.
 

EdK

Forumguru
WD 40 is een soort van kruipolie en is zeker geen op siliconen basis product !

zie hier een citaat van WD 40

Wat is WD-40? Waaruit bestaat WD-40?
De exacte samenstelling van WD-40 wordt nog steeds streng geheim gehouden. Slechts twee personen hebben toegang tot de door Norm Larson ontwikkelde formule. Deze formule is al meer dan 50 jaar onveranderd.
WD-40 bevat geen siliconen of water, echter ook geen was, grafiet of andere chemicaliën die kanker kunnen veroorzaken.

 

OuweHippie

Senior Member
Multispray zoals zij dat noemen. Of er nu wel of geen siliconen in zitten het is verrekte goed spul.

Vraag in een goede automaterialenzaak maar om eeen goede siliconenspray en je krijgt geheid WD40.

Wat zeggen ze zelf:
WD-40 Multispray:
Even spuiten...zo gepiept!
Roestverwijderaar, smeermiddel, contactspray, anticorrosiespray en onderdelenreiniger in één!
 

AvE

Nieuw lid
Sinds 24 april dit jaar in trotse bezit van een Yeti, mede voor Skoda gekozen omdat ik hiervoor 4,5 jaar probleemloos met een Octavia TDI gereden heb.

NU na 4450km te hebben gereden volgende stand van zaken:
-- bij aflevering lakschade aan deur bestuurderskant net boven handgreep, deur is overnieuw gespoten
-- 2000km deurrubber rechter achterportier is los, moet een nieuw rubber besteld worden (duurt in totaal 6 weken)
-- 2600km rubber van de rechter ruitenwisser laat los en tijdens rijden is het rubber tot ver voorbij de vooruit naar buiten geschoven, blikt rubber niet te klemmen en een nieuw blad erop
-- 4430km tijdens rit op snelweg gaat acculamp branden en direct daarna lampje vam de koelvloeistof, blijkt multisnaar verbrand te zijn door olielekkage waardoor olie op de snaar gedruppeld is. Nieuwe pakking niet direct te leveren (dealer heeft alles en iedereen in Nl afgebeld binnen VAG groep), ben de auto een week kwijt
-- 4460km stap in de auto, doe de deur dicht laat mijn binnenspiegel los, hangt alleen nog aan 2 draaitjes

Tot nu toe al meer probleem(pjes) gehad dan in de 4,5 jaar daarvoor. Toch ben ik verder heel blij met mijn Yeti, op de dealer is niets aan temerken doet zijn uiterste best om alles op lossen en ach ook dit is een soort van klantenbinding met mijn bezoekfrequentie aan de dealer
 

MarcoO2

Forumguru
Oei, dat is wel balen, zoveel probleempjes! Maar gelukkig blijf je er positief bij en doet je dealer goed werk!
 

CaseyBasey

Actief lid
Heb ik zojuist de Yeti besteld, lees ik hier alle problemen nog 's door en begint het toch een beetje te knagen. Ik rijd m'n hele leven vrijwel probleemloos 3e, 4e, 5e en 6e hands auto's en nu lijkt de kans toch heel reëel dat m'n eerste nieuwe auto allerlei problemen krijgt...

Alsjeblieft, mede-forummers, zeg me dat het goed komt!
 
Bovenaan Onderaan