Yeti problemen

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, hier schrik ik toch ook wel van. Rij tot nu toe met de 4e Toyota (in totaal zo'n 800000 km) en nog nooit ook maar iets aan gehad! Hoop dus maar dat het een incident is (heb Yeti reeds besteld). Vreemd dat al die dingetjes zich bij 1 auto voordoen. Alsof de betreffende fabrieksarbeiders toevallig collectief een enorme kater hadden.
 

CaseyBasey

Actief lid
Vanaf 1999 reed ik ook Toyota. Eerst een Carina, daarna Corolla, tezamen 210.000 km zonder een centje pijn. Dacht dat de kwaliteit van Europese auto's inmiddels die van de Japanners benaderd had; hoop nog steeds dat dat het geval is...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb ook mede voor de Yeti gekozen omdat Toyota helaas niets soortgelijks te bieden heeft (RAV4 te duur, Urban Cruiser te klein, Verso teveel "gezinsauto"). Heb nu een Yaris Verso 1.5, prima auto waarmee ik zeer tevreden ben (enorme laadruimte ondanks relatief weinig liters), maar wordt niet meer gemaakt.
 

corsaar

Senior Member
AVe@ dat is een mooi lijstje, natuurlijk verlies je dan het vertrouwen in de auto.
Pech komt nooit alleen. Maar dit komt bij elk merk voor. Sommige mensen ruilen de auto in na vele dealer bezoekjes met klachten.
Ervaring uit mijn omgeving met Toyota, Ford, renault,nissan mazda enzv
lees de forums maar eens na bij elk merk zitten pechauto,s, ik kan alleen maar hopen dat mijn Yeti het niet heeft,alles zit nog vast !!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou Corsaar, dat stelt me dan weer een beetje gerust. AvE, ik hoop van harte voor jou dat je je portie pech hiermee hebt opgesoupeerd en nu kunt gaan genieten van je Yeti.
 

CaseyBasey

Actief lid
AvE: het is zeker te hopen dat je vanaf nu zorgeloos kan blijven genieten van de Yeti.

Hougie, Erkens: zijn bij jullie de problemen nu definitief verleden tijd?

Alle anderen met probleempjes: geen softwareproblemen meer gehad na 1 of 2 updates?
 

YeMii

Senior Member
Hallo Yeti rijders (en aankomend), er staat nu zo'n 5700 km op onze teller en na de software update geen probleem meer gehad, geen rammeltje, niets. Het is nog steeds iedere kilometer genieten.
 

AvE

Nieuw lid
De binnenspiegel is ook weer vastgezet, gelukkig werken de sensoren nog.

Ik blijf nog steeds positief over de Yeti, heb een week lang een Corrolla gereden, jeetje wat een maaimachine, als je schakelt gaat eerst de toeren omhoog (dubbelklutsen???) niks geen relaxt rijden en een dashboard die gevaarlijk is tijdens rijden, slaapverwekkend.

De Yeti rijdt zowel relaxt als vlot zonder dat de motor door het dashboard heen giert, het is en blijft een heerlijke auto en ach op een gegeven moment zullen de probleempjes wel opgelost zijn. Ik ga nog steeds met vertrouwen ermee op vakantie (in totaal 3500km rijden)
 

CaseyBasey

Actief lid
Mijn Corolla was geen maaimachine, leek meer op een naaimachine.
Als de toeren bij opschakelen eerst omhoog gaan, moet je je voet van het gas halen voordat je de koppeling intrapt....
En de motor was zo stil dat ik me aan de afrolgeluiden van de banden ergerde.

Weet je zeker dat het een Corolla was die je te leen had?
 

Rosinfield

† In Memoriam
mijn ervaringen zijn idem dito, Toyota's staan er ook om bekend lekker te schakelen. Het geluid kan kloppen, hoge toeren motor hoor je natuurlijk meer. Bij mijn huidige Yaris Verso, die op zich uitstekend rijdt, is dat ook duidelijk het geval, tegen de 4000 toeren bij 120 km/u. Altijd het gevoel dan op te moeten schakelen, maar 5 is al de max. Naar verluidt is dat bij de Yeti slechts 2500, dat rijdt uiteraard een stuk rustiger.
 

AvE

Nieuw lid
Voor iedereen die reageert verder, forum gaat in principe over Skoda, ik gaf alleen mijn mening over de Corrolla om des te meer te bevestigen dat het rijden in een Yeti (tenminste voor mij) veel meer plezier geeft.
Moet je eerst het gas loslaten voordat je schakelt:ahum: en dat na 23 jaar rij ervaring:)
 

Erkens

Lid
Hougie, Erkens: zijn bij jullie de problemen nu definitief verleden tijd?

Ik hoop dat het definitief voorbij is, daar ga ik wel van uit in ieder geval :tongue:
Nee, ik ben inmiddels een paar duizend kilometer verder en geen problemen meer gehad, ik was het hele gebeuren eigenlijk al vergeten tot jij hier me er weer aan hielp herinneren :( ;)
 
@AvE: Je hebt gelijk het forum gaat over Skoda maar als Corolla rijder van meer dan 20 jaar herken ik me niet in je ervaringen. Dat het toerental omhoog gaat voor het schakelmoment kan je inderdaad als storend ervaren. Dit is destijds toegepast uit milieu oogpunt. De eerste VVT-I motoren hadden een minder fraaie afstelling dan de latere serie's Ik hoop dat ik na de inruil Corolla naar Fabia net zo enthousiast mag zijn als jij (behalve de kleine storingen, dan).

Eén ding is wel nadrukkelijk bij een corolla aanwezig: afrol geluid en banden die cuppen. Maar goed, zoals je al zegt het is een Skoda forum.
 

Wallie

Lid
Ik hoop dat het definitief voorbij is, daar ga ik wel van uit in ieder geval :tongue:
Nee, ik ben inmiddels een paar duizend kilometer verder en geen problemen meer gehad, ik was het hele gebeuren eigenlijk al vergeten tot jij hier me er weer aan hielp herinneren :( ;)
Eeej.. Tweakblogje schrijven man ;)
 

OuweHippie

Senior Member
Gisteren, op de dag dat de YETI 3 maanden werd. ging het mis.

Sleutel in het kontakt, starten en even sloeg de motor aan..... en weer af. Dat spelletje herhaalde zich een paar maal en uiteindelijk verscheen er het woord SAFE op de plaats waar normaal de totaal gereden kilometerstand te vinden is.

Ok, niks aan het handje, de dealer even bellen maar die kon niet anders dan me doorverwijzen naar de mobiliteitsservice. Deze zou de ANWB (?) sturen.

Ik stond midden in de polder en dan is het niet zo dat je even een huisnummer vindt. Terplekke dus maar een nummer verzonnen, je moet toch wat. Een half uurtje kater kwam de Wegenwacht die niet kon begrijpen waarom de YETI niet meer wilde. Bevangen door de hitte (34 graden) of zou de benzinepomp kapot zijn?

Ja hoor, de benzinepomp moest het zijn. Een paar flinke klappen met een hamer op de tank gaf geen soelaas en voor ik het wist liet de monteur een takelwagen komen om de YETI en mij naar mijn dealer af te voeren.

Al met al stond ik daar tegen sluitingstijd en ging de YETI aan de monitor met als resultaat 3 foutmeldingen. Dat was logisch want error 1 was dat de sleutel geen verbinding maakte waardoor een aantal andere functies uiteraard ook niet werkten.

Toen maar afgesproken dat de YETI daar mocht overnachten en ik de volgende morgen bij opening met de reservesleutel zou langskomen. Ik kreeg een demo ROOMSTER mee wat op zich ook niet verkeerd rijdt.

Zojuist om 8 uur was ik weer terug bij de dealer, reservesleutel in mijn YETI en starten maar. Probleem opgelost en weer op pad gegaan. Een nieuwe sleutel wordt bij de fabriek besteld dus voorlopig moet ik opletten dat ik hem niet kwijtraak en hopen dat ook deze niet stuk gaat.

Dat zal je maar gebeuren, niet kunnen rijden door een stukje electronica in een sleutel. Ik zou haast gaan verlangen naar een gat in de gril waar je een slinger doorheen kunt steken om hem aan te slingeren.
 

corsaar

Senior Member
Dan kan ik hier uit opmaken dat de sleutelfuctie palletje wegdrukken
en ontgrendelen niet alles meer is.
Maar dat de sleutel ook nog signalen of stroompjes doorgeeft ?
Via sleutel of draadloos.
Dat betekend bij een zwakke of lege batterij verder lopen !!
 
Bovenaan Onderaan