Gisteren, op de dag dat de YETI 3 maanden werd. ging het mis.
Sleutel in het kontakt, starten en even sloeg de motor aan..... en weer af. Dat spelletje herhaalde zich een paar maal en uiteindelijk verscheen er het woord SAFE op de plaats waar normaal de totaal gereden kilometerstand te vinden is.
Ok, niks aan het handje, de dealer even bellen maar die kon niet anders dan me doorverwijzen naar de mobiliteitsservice. Deze zou de ANWB (?) sturen.
Ik stond midden in de polder en dan is het niet zo dat je even een huisnummer vindt. Terplekke dus maar een nummer verzonnen, je moet toch wat. Een half uurtje kater kwam de Wegenwacht die niet kon begrijpen waarom de YETI niet meer wilde. Bevangen door de hitte (34 graden) of zou de benzinepomp kapot zijn?
Ja hoor, de benzinepomp moest het zijn. Een paar flinke klappen met een hamer op de tank gaf geen soelaas en voor ik het wist liet de monteur een takelwagen komen om de YETI en mij naar mijn dealer af te voeren.
Al met al stond ik daar tegen sluitingstijd en ging de YETI aan de monitor met als resultaat 3 foutmeldingen. Dat was logisch want error 1 was dat de sleutel geen verbinding maakte waardoor een aantal andere functies uiteraard ook niet werkten.
Toen maar afgesproken dat de YETI daar mocht overnachten en ik de volgende morgen bij opening met de reservesleutel zou langskomen. Ik kreeg een demo ROOMSTER mee wat op zich ook niet verkeerd rijdt.
Zojuist om 8 uur was ik weer terug bij de dealer, reservesleutel in mijn YETI en starten maar. Probleem opgelost en weer op pad gegaan. Een nieuwe sleutel wordt bij de fabriek besteld dus voorlopig moet ik opletten dat ik hem niet kwijtraak en hopen dat ook deze niet stuk gaat.
Dat zal je maar gebeuren, niet kunnen rijden door een stukje electronica in een sleutel. Ik zou haast gaan verlangen naar een gat in de gril waar je een slinger doorheen kunt steken om hem aan te slingeren.