Yeti problemen

Die zelfde Duitse vond het ook heel vervelend dat de auto geen
automatische pilot had.

Want dan kon ze rustig onderweg haar nagels lakken.

wimv

Actief lid
@Rosinfield: ja, dat is schrikken he ? Als je dit van tevoren geweten had ...
@Polypenko: breng haar niet op een idee. Straks wordt het nog een te bestellen optie. We hebben al de parkeerhulp. Misschien maar 1 stapje verder ...

Rosinfield

† In Memoriam
Toch is dat de toekomst, je stapt in, zegt waar je heen wilt en off you go! Blij dat wij nog een beetje zelf mogen sturen!

wimv

Actief lid
@Rosinfield: net als bij muziek ! Een (beetje) gebrek aan techniek maakt het absoluut niet minder leuk. Het houdt de charme erin.

corsaar

Senior Member
Krakend rubber kan soms irritant zijn vooral als ik mijn latex pakje aan heb.
In de Yeti hangt het af van de temperatuur. Ik weet niet hoe het zich
gedraagd als het echt koud is. Soms is het echt Storend.
Erger vond ik bonken van de stootrubbers als ik te hard over een drempel
rij (scheur)

Rosinfield

† In Memoriam
Zeker! Geldt zeker voor veel zangers/zangeressen in het genre dat ik ook zelf beoefen (Americana). Qua zang-techniek vaak bedroevend slecht, maar dat geeft niet want het gaat om de soul, the feel, het randje gruis op de stembanden. Je weet wel meteen wie het is als je het hoort, hetgeen niet geldt voor veel technisch geschoolde "mooi-zangers". He, maar nu lopen er 2 draadjes door elkaar, als dat maar goed gaat!

Tja, misschien een liliputter 3x springen en dan pas het koortje te pakken.

eerlijk gezegd...automatisch met 'n druk op de afstandsbediening en klep naar beneden had toch ook handig geweest!

corsaar

Senior Member
Vandaag op de snelweg begon de Yeti wat bonkerig te rijden
bij snel optrekken en later ook bij een snelheid van 120/125 km/u
voelde ik telken wat schokjes. Net of er een vuiltje in de benzine zat.
Het was niet constant, maar over een afstand van 150 km , heb ik het minstens 25 keer gevoelt. Kan het echt niet thuisbrengen wat het is. Ik ga het morgenochten nog een proberen. Tank was vol. wordt vervolgd

OuweHippie

Senior Member
Het zou kunnen zijn dat de benzinetank vacuum trekt. Met een volle tank en warm weer is mij dat met in Citroën BX ook weleens overkomen.

Even tankdop losdraaien en weer vastdraaien en kijken of het probleem is verholpen.

Met de huidige hoge temperaturen is het verstandig de tank niet helemaal vol te gooien.

wimv

Actief lid
@OuweHippie: dat was vroeger inderdaad een vrij veel voorkomend probleem. Maar met de huidige technieken en het feit dat het vandaag weer eens een normale temperatuur was ... Maar ja, jenever can tell. Het valt in ieder geval heel simpel te
controleren. Goeie tip !

wimv

Actief lid
@corsaar: ik zat nog even verder te denken (en denken is vaak een kwestie van geluk) Je hebt toch niet toevallig getankt op een plaats waar recent tijdens een wolkbreuk de boel blank heeft gestaan? Het wil namelijk nog wel eens voorkomen dat er dan water in de ondergrondse tank lekt. Met die combinatie is een motor over het algemeen ook niet echt blij.

Rosinfield

† In Memoriam
Hoop in elk geval dat het om zoiets "externs" gaat dat snel is opgelost en niet iets meer structureels! Ben benieuwd naar het vervolg!

corsaar

Senior Member
Twee dingen kloppen: Het probleem doet zich voor na een tankbeurt,
en ja ik tank altijd voller dan vol.
Het is ook juist dat hier een wolkbreuk is geweest, en het tankstation is op
+/- 1 km afstand.
Ik heb besloten om de volgende keer ergens anders te gaan tanken.
Straks na de ontluchting van de tank ga ik 50 km rijden om te testen.

Rosinfield

† In Memoriam
Dus niet meer voller dan vol doen, denk ik. Al vind ik "vol is vol" in ander opzicht een verwerpelijke uitspraak hoor!

CaseyBasey

Actief lid
Lange tijd heb ik altijd getankt tot "vol is vol" (eigenlijk vreemd dat zo'n gewone uitdrukking zo'n lading gekregen kan hebben). En dan ook echt vol zodat er ook wel 's een beetje gemorst werd. Laatste jaren houd ik meteen op als de pomp voor de eerste keer afslaat.
Al zal het nauwelijks te meten zijn: ik rijd nu toch zuiniger! Immers geen verspilling door morsen en minder gewicht meetorsen na elke tankbeurt...

Als ik m'n tank goed leeg rijd en de dop eraf draai wordt er flink wat lucht ingezogen. Mijn tank trekt dus ook behoorlijk vacuüm. Maar problemen heb ik daarmee nooit ondervonden. Ik vrees dan ook corsaar, dat dit niet de oorzaak van het stotteren bij jou is. Temeer daar het nu pas optreedt.

Bovenaan Onderaan