Yeti problemen

Tank altijd Shell 95 of V-Power
Bij rustig rijden 1:13
Snelweg 120 1:10

Yeti 4x4
Zondag 1 augustus met de Caravan weg.

corsaar

Senior Member
De klachten met de Yeti nemen toe(schokken stoten) nu ook al bij 50/60 km
net richting scheveningen zo'n 20 keer het maakt niet uit of
hij op cruise control staat of gewoon.
Dus maar weer terug naar de garage.

CaseyBasey

Actief lid
Wat naar zeg. Als ik het me goed herinner had Hougie enige tijd geleden ook last van deze verschijnselen. Weet niet hoe dat afgelopen is, want Hougie laat allang niets meer van zich horen.

P.S.
Een van haar berichten gevonden:

31 januari 2010, 21:03 #20 Hougie
Junior Member

icon1.gif

Stilstaan deed hij nog niet maar bij mij "stottert" de motor precies...... zeker na een tijdje te hebben gereden en constante snelheid via cruise control,begint hij te schokken. Het is niet constant die schokjes maar het voelt net alsof hij adem te kort heeft (terwijl cruise vast op 125km stond)..... Had daar al eerder een post over gezet maar die is blijkbaar verdwenen.......dus ook nooit het eventuele antwoord van iemand gelezen.....
Mss allemaal kinderziektes van deze nieuwe TSI 1,2.

Rosinfield

† In Memoriam
Da's balen, zeg! Nu zullen ze je toch wat serieuzer moeten nemen, lijkt me!
Begin me langzamerhand een beetje af te vragen in hoeverre ik er nog onderuit kan en niet beter m'n trouwe Toyotaatje kan oprijden.........

corsaar

Senior Member
Ach Rosenfield, maak je geen zorgen het probleem word wel opgelost
ik heb net het draadje van Hougie gelezen en die Yeti rijdt ook weer
als een duivel. En die had vrijwel dezelfde klachen die auto is wel drie weken in
de garage geweest. Dat lijkt me minder tenzij ik gratis een leenauto krijg.
Ga jii nou maar rustig met je Mazda op vakantie.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, ik ben eigenlijk best blij dat ik nog daarmee ga. Stel je voor ik haal mijn nieuwe Yeti op en ga daarmee op vakantie en krijg dan onderweg dergelijke klachten....

corsaar

Senior Member
Ik kom net bij de garage vandaan voorlopig kunnen ze niks doen omdat
de display bij uitlezing geen fout aangeeft.
Ze hebben wel de hobbel gesignaleerd.
Eerst moet er een lampje gaan branden en dan kunnen ze er wat mee.
Er zijn nu te veel mogelijkheden Bobbine verstuiver enzv.
Dus doorhobbellen maar !

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, er gaat bij mij geen lampje branden! Zoals bekend ben ik volkomen a-technisch, maar begrijp ik nu goed dat men tegenwoordig als monteur niet meer zelf op zoek kan gaan naar de oorzaak, maar moet wachten op een lampje? Zie het al helemaal voor me, je strandt op de snelweg, belt de WW, deze constateert dat er geen lampje brandt en vervolgt zijn weg, jou daar in verwarring achterlatend.......

CaseyBasey

Actief lid
Domper op de Yeti-vreugde, corsaar! Het is om sip van te worden.

Je meldde dat het nu erger aan het worden is. Is misschien maar goed ook, want dan wordt de kans ook groter dat er een lampje gaat branden (denk ik). En als ie helemaal niet meer een beetje normaal wil rijden moet de garage wel aan de slag om de diagnose te stellen en vervolgens het probleem op te lossen.

Wallie

Lid
Nou, ik zou daar toch niet mee akkoord gaan, ze hebben het notabene zelf ook geconstateerd! "Zoek 't maar uit" zou ik zeggen, de rest is aan hun. Dat het voor hun niet makkelijk is omdat er niks in hun logfiletje staat is niet jouw probleem.

Rosinfield

† In Memoriam
Zoiets zou je idd wel verwachten: laat u de auto maar hier, hier hebt u een leen-auto en wij zoeken het zsm uit.......

corsaar

Senior Member
Mijn gedachte is, er zit een stevige storing in de auto laat er zo
snel mogelijk naar kijken en voorkom erger.
Nee zegt de garage draai hem eerst in de soep en dan gaan we kijken wat
het is. De auto vind dat geschok en gestoot niet fijn er zijn dan
meerdere onderdelen die op hun donder krijgen.

Ronnie

Forumguru
Ik heb het vermoeden dat er ergens valse lucht wordt aangezogen, misschien een losse/niet helemaal dichte onderdruk/vacuumslang.......

Rosinfield

† In Memoriam
Corsaaar: ja, bizar! Als je mijn eerdere vergelijking doortrekt, krijg je iemand die met pijn op de borst en benauwdheid naar de 1e hulp gaat en wordt weggestuurd omdat hij nog geen hart-infarct heeft!

CaseyBasey

Actief lid
corsaar: ik dacht ie een beetje inhield, maar als ie stoot en schokt dan voelt dat zeker niet lekker. De vraag is nu hoe je dealer zo ver krijgt dat ie er mee aan de slag gaat!

hemi24

Forumguru
schokken? waren er al niet eerder diverse problemen met de bougie-kabels van andere 1.2 TSI's?!?

CaseyBasey

Actief lid
Er waren inderdaad eerder kabelproblemen bij Yeti's: 1x aangetast door pekel, 1x door marters.
Is hier (voor zover ik de situatie kan inschatten) geen sprake van.

Bovenaan Onderaan