Yeti problemen

Hougie

Lid
Wat naar zeg. Als ik het me goed herinner had Hougie enige tijd geleden ook last van deze verschijnselen. Weet niet hoe dat afgelopen is, want Hougie laat allang niets meer van zich horen

En hier is ze dan terug he..... is ook vakantie periode vandaar en met betere weer zit ik niet constant aan computer.....

De verschijnselen heb ik niet meer gehad en proberen we dit ook zo te houden! Het is geen lachtertje wanneer je auto zo begint te schokken en niet harder meer gaat dan 90km/h.....
Mijn Yeti heeft wel idd lange tijd in garage gestaan om alles compleet uit te pluizen....

Bij elk ding dat je voelt dat er misloopt, rij ik rechtstreeks naar de garage!!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hougie: Wat mij als toekomstig Yeti-rijder vooral interesseert is of jij wel tevreden bent over de afhandeling van je klachten. Het zou mij geruststellen wanneer de ervaring van Corsaar geen standaard-procedure zou blijken te zijn (1- uitslag diagnose apparatuur laat zien dat er niets aan de hand is; 2- zolang er geen lampje gaat branden kunnen wij niets doen).
 

Hougie

Lid
Rosinfield

Ik kan alleen maar met veel lof over mijn dealer/garage spreken!! Toen de problemen de eerste keer opdoken, moest ik asap van hen binnen komen,werd de auto idd ook "aan de computer" gehangen en daar zag men direct het probleem.... dat dachten ze toch want enkele weken later begon de miserie opnieuw..... toen ik naar de garage reed, brande er geen enkel lichtje meer en dan hebben ze er echt wel aan bezig geweest. De garagehouder himself heeft persoonlijk de auto onderzocht, ook weer de computer analyse gemaakt en er werden enkele kabels uit- en terug ingestoken...... ik werd achteraf enkele keren door de garage opgebeld om te vragen of alles normaal ging en/of er nog problemen waren. Mijn laatste problemen met de Yeti is ondertussen al enige tijd geleden, toen moesten er bougies_kabels vervangen worden omdat ze geoxideerd waren.... Ik kreeg hier toen nog de opmerking/vraag of ik de auto elke dag een douche gaf..... Ik heb er bijna 16000km mee gereden en ben nog steeds best tevreden met auto hoor!!Iedereen die met mij meerijdt of er zelf eens een tochtje mee maakt,schrikken allemaal van de vinnige motor en de soeplesse... Zelfs toen de problemen er waren, heb ik geen seconde gedacht wat een miskoop de auto wel was....is natuurlijk niet prettig dat je te maken krijgt met "kinderziektes" maar hopelijk hebben ze bij Skoda lessen getrokken uit deze problemen....
 

corsaar

Senior Member
Yeti staat voor veschrikkelijke sneeuwman.
Bij mij voor hinnekend paard.
Ondanks de klachten twijfel ik niet aan de goede afloop.
Vanmorgen geen centje last, maar niet de snelweg opgeweest, en dat
is echt wel nodig voor een goede test.
Verder heb ik getankt. Ander merk ! Het is nog te vroeg om er een
verder oordeel over te geven. Met kabel stroom of bobine storing is het
maar al te vaak ,het ene moment wel het andere moment niet.
Zondagochtend ga ik opnieuw de snelweg op voor een test.
Daarna meld ik het resultaat. Tot nu toe maak ik veel te veel km ters
gemiddeld op jaarbasis 18000 . Met de vorige auto 8000.
Het blijft natuurlijk jammer dat de garage je het Yeti bos instuurt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Waar het me om gaat is de approach. De dealer van Hougie vond het zelf duidelijk ook vervelend en toonde goede wil om het op te lossen. Blijkbaar kan dat nogal van dealer tot dealer verschillen, ook al gaat het om hetzelfde merk. Was me ook al opgevallen toen ik me ging orienteren. Bij de eerste dealer waar ik kwam werden wij ongeinteresseerd tegemoet getreden, moesten we zelf alles vragen. Bijna alsof de verkoper duidelijk wilde maken dat het laatste wat hij wilde was een auto aan ons verkopen. We zijn dan ook snel de showroom uitgelopen en hebben de auto uiteindelijk elders gekocht waar we wel prettig werden geholpen.
 

CaseyBasey

Actief lid
corsaar: bij Hougie is (denk ik) in eerste instantie een software update gedaan, en in tweede instantie zijn kabels vervangen. Die update heb jij waarschijnlijk niet nodig omdat jouw Yeti later geleverd is en dus al nieuwere software had. Maar als het probleem nog steeds optreedt loont het misschien de moeite om (even) andere bougiekabels te proberen. Misschien is dat een zwak puntje bij de Yeti...
 

Hougie

Lid
corsaar: bij Hougie is (denk ik) in eerste instantie een software update gedaan, en in tweede instantie zijn kabels vervangen. Die update heb jij waarschijnlijk niet nodig omdat jouw Yeti later geleverd is en dus al nieuwere software had. Maar als het probleem nog steeds optreedt loont het misschien de moeite om (even) andere bougiekabels te proberen. Misschien is dat een zwak puntje bij de Yeti...

Klopt maar die update heeft toen niet echt geholpen..... Hij is een tweede keer binnen gegaan voor nog een andere update en daarna begonnen er een echte kerstboom van lichtjes te branden... Toen is hij een tijdje in de garage gebleven..... Achteraf zijn dan de kabels vervangen
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als met andere benzine het probleem over is, dan zou je denken dat die benzine geen "zuivere koffie" is geweest ....
 

wimv

Actief lid
@corsaar: ben vreselijk benieuwd hoe het op de snelweg gegaan is vandaag. Zijn de problemen er nog of is het allemaal inmiddels "opgelost" ?
Wim
 

corsaar

Senior Member
WimV vandaag de hele dag visite gehad dus niet weggeweest.

vier pagina,s terug opperde je, is het soms vervuilde benzine geweest,
die mogelijkheid sluit ik niet uit, ik wil nu nog niets roepen zolang ik niet zeker ben.
Na 100 km snelweg zal ik de bevindingen uiteraard direct melden.
 

Wimus

Actief lid
Ik loop met de gedachten om zelf een Yeti aan te schaffen, ben Nederlander maar woon, 5 km over de grens bij Maastricht, in Belgie en dus is een Diesel een goeie optie voor mij.
Nu lees ik hier allen maar problemen met de 1.2 TSI, mag ik daaruit concluderen dat er met de 81 KW Diesel geen problemen zijn, of rijden die niet veel in Nederland?
 

corsaar

Senior Member
Ik vind dat de problemen met de Yeti wel meevallen ik tel er 2
die van mij en Hougie . De problemen bij Hougie zijn opgelost.Dus geen reden om hem niet te kopen.

Die van mij hikt nog steeds het probleem is dat het niet permanent is.
Vanmorgen bij het maken van snelheid vanaf de vluchtstrook naar 100 leek het wel
een stijgerend paard, daarna 20 km lang 125 gereden en slechts 2 lichte schokjes.
Al met al wordt ik die auto goed zat. Er wordt van mij tijd en geduld gevraagd.
 

CaseyBasey

Actief lid
Dat is naadje (of naatje?) corsaar, dat ie nog steeds hikt. Echt balen.

Waar ik aan moet denken nu je de laatste ervaring beschrijft: is het misschien een DSG probleem? Je zegt dat ie bij snelheid maken wel een steigerend paard lijkt, bij constante snelheid niet of nauwelijks een probleem.
't Is maar een ingeving....
 

corsaar

Senior Member
CB @ alles is mogelijk natuurlijk, maar in stadverkeer schakelt hij
schokvrij van 1 naar 7 en weer terug. Dan heeft hij geen DSG probleem.
Bij snel optrekken pomp je er meer brandstof in.
 

ertromp

Forumguru
@corsaar:
Met mijn Octavia 1.4 TSI met DSG heb ik ook aanvangsproblemen gehad zoals je omschrijft.
Probleem bij mij: de mechatronic van de DSG-7
Binnen 400 km na aanschaf van de auto is deze vervangen door de dealer.
Als je rijdt en dan met name de hogere snelheden moet je eens goed kijken naar de schakelindicator in je maxi-dot. Als deze bijvoorbeeld op de stand 5 of 6 enz begint te knipperen is er iets mis. De versnellingsbak legt dan zomaar een versnelling lager in.
En inderdaad leek het probleem in stadsverkeer minder.
Probleem bij mij was de toerentalsensor op de inkomende as in de DSG versnellingsbak.
Aangezien een dergelijke sensor niet los te verkrijgen is heeft de dealer keurig de gehele mechatronic vervangen. Probleem is weg en inmiddels al 4800km gereden naar volle tevredenheid! Ook ik kan nu het genot van de DSG onderstrepen.
Onlangs een geweldige vakantie gehad in Italie en menig bergpas gereden waarbij de DSG perfect z'n werk deed.
Wel moest de mechatronic unit uit Duitsland komen dus keurig van de dealer 1 1/2 week een vervangende Octavia mee gekregen.
 
Bovenaan Onderaan