Yeti problemen

Erkens

Lid
Ik heb vaak dat na een paar liter tanken de tank al afslaat, daarna blijft hij wel goed door pompen. Buiten dat weet ik hoeveel liter er ongeveer in gaat dus ik stop ook pas als ik daar ongeveer ben (en hij dan afslaat)
Vacuum trekken van de tank heb ik met de Yeti nog niet gehad (wel met mijn vorige auto's).

corsaar

Senior Member
Helaas de klachten blijven, ik zal toch naar de garage moeten !
Het is nog nooit eerder voorgekomen dat ik voortijdig de gang naar
de garage moet maken. Maar eens moest de eerste keer komen !!

FredV

Banned
@corsaar: De dealer hangt je auto even aan de computer en leest een boel uit.
Wat ik nog van mn motortechniekkennis weet te herinneren, zou het met de lucht-massa-meter (LMM) te maken kunnen hebben. De waardes zijn simpel uit te lezen

FredV

Banned
@Corsaar:
Sotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven, dan is de kans 90% dat er iets aan de hand is met de LuchtMassaMeter of de turbo(druk).

corsaar

Senior Member
Vanmorgen bij de dealer geweest, probleem voorgelegd aan de receptioniste
een monteur krijg je niet te spreken. De auto wordt meegenomen en ik werd in de wachtruimte geparkeerd.
Iets wat me helemaal niet bevalt, ik wil gewoon de
monteur spreken en zien wat ze doen.
Na anderhalf uur komt de receptioniste terug papieren erbij, er is niets gevonden
alle testen zijn uitgevoerd en de auto is prima.

Ik denk dat ik niet spoor of zoiets dingen ervaar die er niet zijn.
Ik ga deze auto een paar uur uitlenen aan mijn zoon. Kan die even testrijden.

CaseyBasey

Actief lid
He, wat een vervelend gedoe. Ik wil er ook altijd bij zijn als er even naar m'n auto gekeken moet worden. En dan te horen krijgen dat er niets aan de hand is. Erg onbevredigend. Kan nu alleen maar hopen dat het verschijnsel niet meer optreedt.

wimv

Actief lid
@corsaar: uittesten tot ie er bij wijze van spreken bij neervalt en bij de geringste twijfel FF goed van de toren blazen. Ik ben blij dat er mij mijn dealer een fijne open sfeer is. Als ze met m'n auto bezig zijn loop ik altijd even de werkplaats in om even met de monteur te babbelen. Blijf hem niet de hele tijd op z'n vingers kijken maar af en toe even langs lopen kan helemaal geen kwaad en wordt ook niet als storend ervaren.

Rosinfield

† In Memoriam
Klinkt vrij belachelijk, vind ik. Alsof je naar het ziekenhuis gaat met een hartritme-stoornis, men een ECG maakt en je daarop de mededeling krijgt: "alles is goed, gaat u maar weer naar huis". Je mag dan toch op z'n minst verwachten dat men een mogelijke verklaring geeft voor de eerder wel degelijk optredende klachten?

sador

Donateur
Bij mijn dealer kun je ook gewoon even in de werkplaats kijken als men met je auto bezig is.
Vinden ze niet vervelend.

wimv

Actief lid
@sador: En zo hoort het ook vind ik. Waarom alleen communiceren met de commerciele mensen (verkopers) en niet met de mensen die jouw auto daadwerkelijk onderhouden. Daarbij komt dat het doorgeven van een eventueel probleem(pje) via een derde gewoon niet werkt. Jij weet precies wat er aan de hand is en jij kunt dat het beste aan de monteur uitleggen en omschrijven.

bobby45

Actief lid
Bij mijn dealer kun je ook gewoon even in de werkplaats kijken als men met je auto bezig is.
Vinden ze niet vervelend.
de mijne vindt het prima als je mee help/of codes op de vagcom geeft ze kunnen echt veel dieper in de ecu dan ik met mijn china cabel:aangenaam:
maar logs en fouten uit lezen gaat goed:1884:

Erkens

Lid
offtopic:
Vanmorgen bij de dealer geweest, probleem voorgelegd aan de receptioniste
een monteur krijg je niet te spreken. De auto wordt meegenomen en ik werd in de wachtruimte geparkeerd.
Iets wat me helemaal niet bevalt, ik wil gewoon de
monteur spreken en zien wat ze doen.
De laatste keren dat ik bij de dealer was moest ik de auto zelf maar even naar binnen rijden en gezellig met de monteur babbelen terwijl de computer zijn werk deed, ik ben blij dat mijn dealer zo makkelijk is.

corsaar

Senior Member
Rosinfield: corsaar heeft z'n auto vast nog niet terug. Z'n zoon wil 'm houden...

O wat zou hij dat graag willen, nee verder nog niets bekend vandaag alleen een paar stadsritjes en dan is er niets aan de hand. Morgen de snelweg op en hem even goed op zijn staart trappen. Dan is de tank ook bijna leeg, ik ga dan een ander merk tanken. Ik breng wel weer veslag uit.
Mocht de klacht er nog zijn dan eis ik dat de monteur mee gaat de snelweg op.

Bovenaan Onderaan