Yeti problemen

corsaar

Senior Member
ertromp @ Langzamerhand begin ik te geloven dat het een DSG probleem is.
Nu je dat zo omschrijft ga ik er op letten.
Vraag kreeg je ook een foutmelding ?
De garage onderneemt namelijk niets zonder foutmelding.
 

ertromp

Forumguru
Op het dashboard zie je verder niets behoudens de schakelindicator die sporadisch knippert zoals ik aangaf.
De dealer heeft een behoorlijk stuk gereden met de auto en gelukkig na ca. 30 km rijden ook het probleem ondervonden.
Hierna hebben ze de auto aan de computer gehangen en een foutcode kunnen ontdekken in de regelunit van de DSG versnellingsbak. De foutcode gaf dus het probleem aan met de toerentalsensor.
 

corsaar

Senior Member
Vanmorgen hebben we (mijn zoon en ik) de yeti uitgebreid getest,
En wat nauwkeuriger vastgesteld waar de problemen zitten.
Ik wil gewoon niet verder met deze auto, de garage monteur zegt wij kunnen
pas wat doen als er een lampje gaat branden, voor mij is dat onacceptabel
Dit kan nog wel 6 maanden aanhouden.

De test: de DSG 7 loopt soepel schakelt prima.
Tot en met 50/60 km zijn er geen problemen.
Snel naar de 70/80 gaat de motor stoten/schokken.
Tussen de 115 en 120 km stoot/schokt de motor frequent.
De DSG display beweegt niet de stand blijft op 7 staan.
De toerenteller staat dan tussen de 2100/2200 en gaat tijdens de schokjes flipperen.

Zijn er nog deskundigen die aan willen geven wat er nu aan de hand kan zijn,
Zodat ik de garage monteur duidelijk kan uitleggen wat het kan zijn.

Ik word er nu echt moedeloos van!
 

ertromp

Forumguru
Je analyse heb je al helder opgezet! Het gebeurt dus echt binnen afgebakende gebieden (toerental/snelheid)
Kan je dealer geen testrit doen met aangekoppelde lap-top aan de obd-stekker?
Een dealer die alleen maar aktie onderneemt op brandende lampjes getuigt niet echt van professionaliteit. Het klinkt als een of ander sensor probleem bijvb een toerentalsensor. Op het dashboard hoeven met dergelijke storingen geen lampen te gaan branden aangezien andere sensoren bijvoorbeeld de abs sensoren e.d. deze functies (tijdelijk) kunnen overnemen.
De auto zal echt aan de computer moeten m.i.
 

CaseyBasey

Actief lid
Corsaar, of de analyse van etromp kan kloppen weet ik niet, maar ik deel wel zijn conclusie. Hier MOET de garage serieus naar kijken.
 
De dealer dient gewoon dit probleem op te lossen, willen ze dit niet
dan kan je ev. direct e-mailen met de Skoda Klanten Service.

Je kunt uiteraard ook naar een andere dealer gaan, maar dat is de
weg van de minste weerstand.

Deze dealer moet er voor zorgdragen dat het probleem zonder verdere
vertragingen of niets zeggende opmerkingen (we kunnen er niets aan
doen etc.) verholpen wordt.

Hoop dat ze het snel voor je oplossen en dat je van deze Yeti kunt
gaan genieten.

:)
 

corsaar

Senior Member
De Yeti is vanmorgen onderzocht.
Eerst de garage in en aan de monitor,
In tegenstelling tot voorgaande keren ging ik mee
en kon ik op de monitor meekijken.
Er werd geen storing gevonden.
Dus met de monteur mee de snelweg op, al vrij snel waren
de stoten/schokken waarneembaar. Terug in de garage zijn de vier bougies
vervangen opnieuw een proefrit de klachten waren er nog steeds.
Terug naar de garage monitor mee bij de monteur op schoot.
De schokken en stoten waren op de monitor zichtbaar maar waren zo
kort dat ze niet geregistreerd werden op de pc. Cilinder 2 en 4 Storing
De monteur heeft een speciale vloeistof in de tank gedaan en gevraagd
of ik een ander merk benzine wil tanken. (ik tankte bij witte pomp)
Als de klachten er nog zijn dan worden de verstuivers onderling verwisseld om
te kijken of de klachten met de verstuivers meegaan. (voorschrift Skoda voor de garantie.)
Blijven de klachten dan nog dan worden de vier verstuivers vervangen.
Een tijdrovende klus volgens de monteur.
 

CaseyBasey

Actief lid
Mooi, de garage gaat er mee aan de gang. Hoop nu dat het euvel snel verholpen zal zijn.
Problemen met verstuiver is 1x eerder gemeld op het forum. Bij Erkens is er 1 vervangen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Corsaar: wat een ellende en ongelofelijk hoe zo'n dealer zich opstelt! Ik zou sowieso naar een ander overstappen, want dat het ook anders kan, las ik in een reactie een stukje terug. Lijkt mij ook volkomen vanzelfsprekend zoals ik al eerder meldde: ze zoeken het maar uit en in de tussentijd een vervangende auto.
 

corsaar

Senior Member
Al weer een week geleden dat ik bij de garage was.
Daar werd een halve liter spul (wat moet ik nog even navragen)
in de tank gedaan. Vrij snel is de storing verdwenen.
En niet meer terug geweest, de montuer zij dat de verstuivers hiermee schoongemaakt werden.
Zondag heeft mijn zoon nog even over de A9 laten rossen
ook hij heeft geen storing meer gevonden.
Het lijkt erop dat er vanaf de fabriek vuil in de tank of in het systeem heeft gezeten.
Het is nog te vroeg om het sein op groen te zetten eerst nog maar eens een tank leegrijden.
 

FredV

Banned
Dus toch verstuiver probleem.
Hoop dat alle problemen nu achter de rug zijn en je echt helemaal van je voiture kunt gaan genieten!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat hoop ik ook Corsaar, die ellende heeft nu lang genoeg geduurd. Enig lichtpuntje is dat de adspirant Yeti rijders nu weten waar het probleem te zoeken als hun Yeti begint te stuiteren
 

CaseyBasey

Actief lid
Ben heel benieuwd naar dat "halve liter spul". Wel mooi als dat inderdaad geholpen heeft.
Ben nu ook benieuwd of je brandstofgebruik anders (beter) wordt.
 

corsaar

Senior Member
Dit is waarschijnlijk "injectorreiniger", dit wordt aan de brandstof toegevoegd.
Klopt Ronnie Forte brandstofsystemen injectorreiniger 400 ml.
Vanmorgen de garagemonteur gemeld dat alles in orde is na het toedienen van het middel Forte.
Nieuwe auto's worden voorzien van 15 liter brandstof, en regelmatig enkele meters verplaatst
en zodoende kan er makkelijk aanslag op de verstuivers vast komen te zitten.
In de meeste gevallen lost dat wel op in de eerste 1000 km heel soms ook niet.
In ieder geval het probleem is opgelost !!
 

ertromp

Forumguru
Goed dat het probleem opgelost is!
En nu maar genieten na de valse start.
Storingen kunnen erg complex zijn.
Niet alleen ons forum hangt van dit soort items aan elkaar maar ook onze Duitse buren kunnen er wat van zie bijvoorbeeld:
http://www.octavia-forum.de/forum/
Alleen de Octavia II kent onder techniek al ongeveer 4.300 items (gelukkig niet allemaal problemen)

Is er ook al een Duits Yeti forum?
 
Bovenaan Onderaan