Yeti problemen

CaseyBasey

Actief lid
Na het antwoord van Ronnie dat het injectorreiniger moest zijn ben ik eens gaan googlen. Er is erg veel over te vinden. Er zijn tal van automobilisten die het standaard regelmatig in hun tank gooien om zo betere prestaties te krijgen.
Werkzame bestanddeel schijnt kerosine te zijn en er wordt daarom ook gewaarschuwd tegen veelvuldig gebruik omdat het allerlei kunststoffen aantast (afdichtingen, ringen e.d.)

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, zie ons al op 100 ft boven de snelweg scheren en lachen om al die sukkels in de file die ons geheim nog niet ontdekt hebben. Ik heb niets gebruikt hoor....

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, straks met z'n 3-en in onze Yeti's formatie-vliegen! Nee, hoor CB, ook dat heb ik alweer jaren geleden opgegeven. Was er weer aan begonnen vanwege positieve ervaringen van vroeger (Nepal, Rooie Libanon, etc. ), maar dat hier gekweekte spul met een X maal zo hoog THC-gehalte beviel me toch bepaald niet. En het werd toch ook al gauw weer een dagelijkse gewoonte en dat is niet echt bevordelijk voor het hardlopen (en de gezondheid in het algemeen)

CaseyBasey

Actief lid
Ja ja ja!

Ik wist niet wat me overkwam toen ik een jaar ofzo geleden voor het eerst sinds decennia weer wat gekocht gehad. Gaf zo'n sterke fysieke reactie dat het tegelijk ook de laatste keer was. Werd bepaald geen dagelijkse gewoonte.

CaseyBasey

Actief lid
Juist niet Marco! Als er geen Yeti-problemen (meer) zijn schakelen we rustig over op andere onderwerpen. En eigenlijk is het geen overschakelen, want het loopt gladjes van het een in het ander over.

Rosinfield

† In Memoriam
Nee hoor, tegenwoordig doe ik alles op de lichaams-eigen opiaten (endorphinen), aangemaakt door een dagelijkse dosis hardlopen. Heb echter nergens spijt van en zeker niet van Cannabis. Ben nog steeds van mening dat alcohol volkomen ten onrechte niet als (legale) drug wordt gezien en een die veel gevaarlijker is (verkeersslachtoffers, huiselijk geweld, allerlei ziekten bij langdurig misbruik, enz.). Zelfs de problemen met hard drugs als heroine vallen hierbij in het niet, zeker als je daarbij bedenkt dat die vnl teweeg worden gebracht door de met de illegale status samenhangende hoge prijzen, waardoor gebruikers niet meer goed voor zichzelf en hun gezondheid kunnen zorgen en hun toevlucht moeten nemen tot criminele activiteiten.

CaseyBasey

Actief lid
Ben het (vanzelfsprekend?) eens met je, Rosinfield. Toch is er een trend waarin cannabis als erg gevaarlijk wordt beschouwd. Een psychiater als Bram Bakker zegt dat er door cannabisgebruik een 2x zo grote kans is op optreden van schizofrenie. En het aantal verslaafden schijnt ook enorm toe te nemen.
Maar ik als leek denk ook nog steeds dat alcohol vele malen gevaarlijker is, niet alleen voor de gebruiker maar vooral ook voor de omgeving: je gaf al wat voorbeelden.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, precies, ik wil ook niets bagatelliseren. Zeker met dat hoge THC gehalte is het een soort hard drug geworden. Alleen in termen van aantallen slachtoffers/probleemgevallen valt het volkomen in het niet bij Koning Alcohol. En dat vind ik zo ontzettend hypocriet; je kunt het gewoon overal kopen, het wordt niet als drug beschouwd en de staat verdient er enorme bedragen aan en toch maar zeuren over die gevaarlijke drugs. Gevaarlijk voor een heel groot deel alleen maar vanwege de illegale status. Zou m.i. best iets aan te doen zijn, maar dat vergt politieke wil en vooral moed en dan weet je het wel. Zo, wat zijn we weer lekker bezig, iedereen is inmiddels alweer afgehaakt, denk ik.

CaseyBasey

Actief lid
En we zijn nog niet eens op onze vingers getikt door een moderator. Zijn misschien nog op vakantie?

Enfin, momenteel geen Yeti problemen. Hartstikke mooi!

Rosinfield

† In Memoriam
Yep en als we nog lang moeten wachten kennen we inmiddels alle evt problemen/kinderziekten, dat is dan wel weer een voordeel. Ik probeer het maar van de positieve kant te bekijken.

Bovenaan Onderaan