Yeti problemen

Erkens

Lid
Ik kan voor de ramen alleen instellen voor wat betreft het openen en sluiten dmv de afstandsbediening. Dit probleem gaat erom dat als je het knopje helemaal indrukt dat het raam automatisch open/dicht moet gaan, zoals de andere 3 ramen nog wel doen, lijkt me sterk als dit instelbaar is via de standaard boordcomputer settings, heb iig niks gezien bij het instellen gistermiddag (want alles was gereset)

Ronnie

Forumguru
Raam naar beneden laten gaan, dan naar boven en dan de knop 3 seconden vast blijven houden, dan zou het weer moeten werken.

Tja, volgende week 8 mei krijg ik de Yeti 1.8, mijn huidige Fabia 1.4 combi heeft geen problemen gehad, maar mijn vorige Seat ibiza 1.2 driepitter daar kan ik een boek overschrijven. Auto in september 2002 nieuw ,twee dagen later radio komt spontaan uit het Dashboard bij het nemen van een bocht, na 1 maand - Airbag lampje gaat branden, na 3 maanden airbag lampje brand weer..na 3 maanden doet de cruise control het soms niet...4x naar de garage voor cruise control...nog steeds niet opgelost..toen kwam ik erachter dat als je de motor uitzet en niet eerst de sleutel uit het contactslot haalt...dus motor uit sleutel laten zitten daarna weer starten en weg rijden dan weigerde de cruise control...eindelijk werd de computer van nieuwe software voorzien en het probleem was opgelost!...na zes maanden bobine defect...na 18 maanden linker raam valt in de deur...na 14 dagen raamt kraakt...opnieuw naar de garage ..modificatie aangebracht in raamgeleider.. na 20 maanden km stand 17.000 aircoklep van de climatecontrol defect..na 30 maanden rechter portierraam valt in deur reparatie Euro 125,-- na 31 maanden temperatuurmeter defect Euro 80,-- na 47 maanden aircoklep weer defect althans dat zegt de board-computer...auto ingeruild.

Erkens

Lid
Geweldig, de tip van Ronnie werkt! Mijn raam gaat nu weer automagisch :)

Dat is dus een feature? Grappig, maar ik zie het nut er alleen niet van om het uit te zetten (en ik vraag me af waarom ze dat dus uit gezet hebben, wellicht per ongeluk?)

corsaar

Senior Member
Citaat Jvdzwet@ Tja, volgende week 8 mei krijg ik de Yeti 1.8 hoop dat deze minder problemen heeft dan de 1.2.

De problemen die ik heb gehad zijn van een 1.2 drie-Cilinder motor en betreft niet alleen de motor op zich.. maar het was ook een Seat !

Natuurlijk heb ik vertrouwen in de Yeti !

Allemaal fijn weekend !

corsaar

Senior Member
Hoi Jan,
Acht weken geleden besteld ik weet niet wanneer hij komt.
1.8 tsi noemde ik inderdaad een monster vanwege zijn trekkracht.
Kan een flinke Caravan achter. Ik volg je bevindingen na 8 mei met belangstelling.

kcj

Actief lid
Dat is dus een feature? Grappig, maar ik zie het nut er alleen niet van om het uit te zetten (en ik vraag me af waarom ze dat dus uit gezet hebben, wellicht per ongeluk?)
Hoe het gebeurt is dat 1 raam het niet meer doet, weet ik niet.
Kan verschillende oorzaken hebben.

Onthoud deze handeling voor in de toekomst : als de batterij ooit wordt losgekoppeld of vervangen, kan het zijn dat je deze procedure voor de 4 ramen moet toepassen.
Of als je ooit windgeleiders aan de ramen plaatst : dit inleren moest ik dan ook doen bij de Roomster. (de windgeleiders vormden een 'hindernis' -> opnieuw inleren dat ze geen 'obstakel' waren / dus OK voor de veiligheid)
Deze 'feature' is ook bij andere automerken noodzakelijk / voorzien.

Koen

Erkens

Lid
Ik zag het al staan in de handleiding (stom dat ik die niet eerst gepakt had, maargoed als je al problemen hebt met de wagen dan zijn extra problemen geen aanleiding om de handleiding erbij te pakken) dat je dat moest doen.

Vrijdag 7 mei 2010 de Yeti 1.8 opgehaald bij de dealer in Purmerend
Active+ uitvoering met gewone airco
Dolomite 17inch LM Velgen
Kleur /Briljant Silver
Donker getinte achterramen
vaste trekhaak
Autoradio Swing
Caravan Dethleffs 1100kg

Nog in te bouwen Blue-Tooth Carkit:tongue:arrot MKi9200

25.000 euro voor 'n lelijke eend! het is nog al wat ! maar heeft maar 14 km gelopen!
voor dat geld heb ik 'n heel mooie caravan!

Sant

Lid
Hoi Yeti34,
Ik neem aan dat de Yeti 1.2 Ambition DSG inmiddels door jou naar alle tevredenheid wordt gereden. Geen problemen met lampjes die blijven branden? Wat is jouw ervaring tot nu toe met m.n. de DSG?
Wij willen zeer binnenkort ook een Yeti 1.2 Ambition DSG gaan bestellen na 3 jaar een Roomster 1.6 Automaat te hebben gereden. Wij zij overigens erg tevreden over de Roomster, maar willen graag hoger zitten in de stoere mooie Yeti.
Bedankt voor je reactie.

OuweHippie

Senior Member
Ik heet dan wel geen Yeti34 maar rij vrijwel net zo lang in een Yeti DSG hoor.

De DSG is een verademing na jarenlang een 4-trapsautomaat van Renault en Nissan te hebben gehad. Alleen CVT overtreft de DSG.

De Yeti leverde mij tijdens >2500 km geen problemen op en ik hang over een paar weken vol vertrouwen de caravan erachter om richting het zuiden te gaan.

Kwa uitrusting voegt de Ambition voor mij niets noemenswaardig toe. De extra's die ik wilde bespaarden me weer wat Euro's.

Bovenaan Onderaan