Yeti problemen

pen

Lid
Erkens, datzelfde gebeurde bij mijn YETI ook , en heeft doordat het minder koud werd zich ook niet meer voorgedaan. Maar in sommige gevallen moet een tweede of derde update het probleem verhelpen, zo lees ik op het Duitse Skoda forum,

LenK

Forumguru
Komt de ecu software tegenwoordig soms uit Redmond?
Wat daar vandaan komt moet ook continu geupdated worden :D

Erkens

Lid
En nu was dat lampje vanmiddag weer aan, temperatuurverschillen zou het bijna niet aan kunnen liggen lijkt me? Echt kouder of warmer was het vandaag niet (enige verschil is dat ik vandaag een eindje gereden heb, lelystad->delft/schiedam)

Ik vind het allemaal maar vaag en ondanks dat er door de dealer gezegt wordt dat het geen kwaad kan rijdt het niet prettig. Even volhouden tot dinsdag dan maar :tongue:

cvegreen

Forumguru
Zou het ook niet aangenaam vinden als er een lampje brand in mijn splinternieuwe auto . Ik hoop dus met je mee dat het dinsdag verholpen kan worden he . Zouden de waarden te dicht bij het normale liggen misschien dat hij zo snel een zogezegd probleem aangeeft ? Als het maar opgelost raakt , is er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht .

YeMii

Senior Member
Even nog een laatste bericht over het bewuste lampje voor de firmware update van as. vrijdag. Nu we toch een aantal nachten met een temperatuur van boven de nul hebben gehad, brand bij ons het lampje nog steeds. Alle hoop is dus gericht op de update!

Erkens

Lid
Mijn lampje lijkt wel een knipperlicht, vanochtend was het lampje weer uit. Ik mag aannemen dat ze bij het uitlezen kunnen zien dat deze weer aan was geweest?

Erkens

Lid
En zojuist hebben ze nogmaals de update uitgevoerd, te zien was dat de storing iets van 4x was geweest sinds de vorige keer, wat ook ongeveer wel kan kloppen gezien de keren dat het lampje aan en uit is gegaan.

hemi24

Forumguru
Nou wordt het pas echt leuk: een update voor de tweede keer installeren en daarmee zou het probleem uit de wereld moeten zijn?
Houd ons op de hoogte! Ik heb er in ieder geval weinig hoop in... Sterkte!!!

Hougie

Lid
Komt allemaal in orde Erkens...... mijn wagen is ganse week binnen gemoeten omdat geen enkele update relaas bracht....... er gingen andere lampjes aan na de eerste update en motor deed raar,vandaar dat de dealer gewoon mij vroeg om de auto achter te laten.....Na heen en weer gemail en getelefoneer met Skoda Belgium en Tsjechië,is het dan toch gelukt!Ondertussen heeft mijn Yeti al een reis naar Oostenrijk en terug ondernomen en dat zonder problemen!!De auto loopt als een trein!

Erkens

Lid
Een auto die loopt als een trein wil ik niet :tongue:

Ik word er alleen nogal gestoord van dat auto's die ik bezit vage problemen moeten hebben, zo ook mijn vorige auto (Nissan Almera) welke ik slechts een jaar in bezit heb gehad maar daarvan bij elkaar opgeteld een paar maanden bij de verkoper terug is geweest omdat er startproblemen waren (wat gelukkig allemaal garantie werk was).

OuweHippie

Senior Member
Ik maak me ook wel een beetje zorgen om eerlijk te zijn en ik heb hem niet eens. Aan de andere kant, de motor en dus ook het managementsysteem, is nog relatief nieuw en jij weet als geen ander hoe software problemen kan geven.

Troost je met de gedachte dat ik ooit (in 1977) een splinternieuwe Mini kocht waar na 25 meter de complete uitlaat vanaf viel, remmen na 5 kilometer al nauwelijks meer kon en bij 1200 km de versnellingsbak in puin lag. Ik heb het kreng 3 maanden gehad. Dat zijn 65 werkdagen waarbij het ding bijna dagelijks werd "gerepareerd". Ik moet erbij zeggen dat ik toen slapeloze nachten had van het ding en hem uiteindelijk maar heb verkocht.

Dat laatste zal zeker bij de Yeti niet gebeuren, tegenwoordig zijn er meer mogelijkheden zaken op te lossen dankzij het internet.

YeMii

Senior Member
De Yeti en ik zijn net terug van de dealer en het bewuste lampje is uit. De update heeft inderdaad goed een uur geduurd. E.e.a. is ook afhankelijk van de verbindingssnelheid tussen de computer van de dealer en Leusden en/of Duitsland.
Dat laatste is mij niet geheel duidelijk geworden. Er werd mij verteld dat de software eerst wordt uitgelezen, vervolgens wordt herschreven en daarna weer wordt weggeschreven in de ECU. Daarna moet de sleutel nog worden in gelezen en moet de auto nog een 10 tot 15 minuten blijven staan alvorens men hem mag starten. Dit is omdat de ECU van de auto ook alle data nog moet verwerken. Ik heb tevens de vraag gesteld of het met de nieuwe software weer mogelijk was om in de comfort module het openen van de deuren weer zo in te stellen, dat bij 1 x drukken het bestuurdersportier en bij 2 x drukken alle portieren weer open gaan. Tijdens aflevering in januari hebben ze dit ook al geprobeerd in te stellen, maar dat ging niet. Ik heb toen zelf op de computer gezien dat deze optie in de oude software niet aanwezig was. Nu dus wel, want het werkt. Informatie over wat er in de software nog meer was veranderd, konden ze mij niet geven want ook dat wordt de dealer niet verteld. Dus nu maar even afwachten of het probleem hiermee is opgelost, maar ik heb er veel vertrouwen in.

Erkens

Lid
Dan vraag ik me wederom af of ze het bij mij wel hebben geupdate? Dinsdag heb ik hem weer laten uitlezen en toen heeft de monteur weer opnieuw de update uitgevoerd, ook hier was het ruim een kwartiertje werk. Waarbij ook gegevens naar de fabriek werd gestuurd.

YeMii

Senior Member
Op die vraag kan ik je ook geen antwoord geven, maar neem mijn verhaal(ervaring) is mee naar je dealer. Ik heb het zelf onder het genot van twee kopjes koffie mogen aanschouwen.
Suc6.

Melis

Lid
Dat van de deur is dit een standaard iets of moeten zij wat instellen. Of kan je dat via de boordcomputer doen.

YeMii

Senior Member
Dat heeft de dealer vanmiddag na de update via de computer ingesteld. ook zij wisten niet dat het nu wel mogelijk was. Wij hadden het op onze vorige twee Skoda's ook en daarom verbaasde het mij dat het op de Yeti niet mogelijk was. Ik vindt het toch een stukje veiligheid. Maar nu na de update was de mogelijkheid er wel.

Wallie

Lid
Dan vraag ik me wederom af of ze het bij mij wel hebben geupdate? Dinsdag heb ik hem weer laten uitlezen en toen heeft de monteur weer opnieuw de update uitgevoerd, ook hier was het ruim een kwartiertje werk. Waarbij ook gegevens naar de fabriek werd gestuurd.
Wel je tweakblog nu ff updaten he ;)

Vreemd dat de software niet beschikbaar is op een DVD / USB Stick of op de laptops bij de dealers.

Een on line verbinding kan traag zijn en fouten kunnen daardoor
makelijk onstaan.

De enige reden die ik zo snel kan bedenken om het on line te doen
is dat de Software aanpassingen / verbeteringen recentelijk geprogrammeerd zijn en daardoor nog niet in een andere data vorm
beschikbaar zijn.

hoop dat de problemen na de update geheel verholpen zijn, mijn 2 weken oude Yeti 1.2 tsi heeft nog geen problemen geven, hoop dat dit
ook zo blijft.

LenK

Forumguru
On-line is de enige manier om het beheersbaar te houden en geen logistieke adminstratie te hoeven voeren.
Op 1 plek staat de meest actuele data, as simple as that.

Bovenaan Onderaan