De Yeti en ik zijn net terug van de dealer en het bewuste lampje is uit. De update heeft inderdaad goed een uur geduurd. E.e.a. is ook afhankelijk van de verbindingssnelheid tussen de computer van de dealer en Leusden en/of Duitsland.
Dat laatste is mij niet geheel duidelijk geworden. Er werd mij verteld dat de software eerst wordt uitgelezen, vervolgens wordt herschreven en daarna weer wordt weggeschreven in de ECU. Daarna moet de sleutel nog worden in gelezen en moet de auto nog een 10 tot 15 minuten blijven staan alvorens men hem mag starten. Dit is omdat de ECU van de auto ook alle data nog moet verwerken. Ik heb tevens de vraag gesteld of het met de nieuwe software weer mogelijk was om in de comfort module het openen van de deuren weer zo in te stellen, dat bij 1 x drukken het bestuurdersportier en bij 2 x drukken alle portieren weer open gaan. Tijdens aflevering in januari hebben ze dit ook al geprobeerd in te stellen, maar dat ging niet. Ik heb toen zelf op de computer gezien dat deze optie in de oude software niet aanwezig was. Nu dus wel, want het werkt. Informatie over wat er in de software nog meer was veranderd, konden ze mij niet geven want ook dat wordt de dealer niet verteld. Dus nu maar even afwachten of het probleem hiermee is opgelost, maar ik heb er veel vertrouwen in.