(zeer) beperkt zicht bij regen

FredV

Banned
Nano techniek heb je ook voor autowax, zelfde werking, maar dan op de lak. SuPerglad en lange houdbaarheid

corsaar

Senior Member
Hmnn we steunen hier de autohandel behoorlijk eerst een spurt
naar korte antennes en nu zijn morgen alle nano producten
weer uitverkocht. Als het werkt, en dat doet het een prima idee.

namleop

Actief lid
Dan rij je niet hard genoeg denk ik: ik heb ook de stromen water over de zijruit, maar die gaan bij mij zo hoog over het zijraam dat ik de spiegel prima kan zien.

Wel bijzonder, dit heb ik nog bij geen een auto gehad, de Fabia is de eerste.

Over dat nano-spul, ik heb ooit mijn voorruit behandeld met rain-x en dat werke vrij goed, maar het gevolg was wel dat toen ik een sterretje in mijn ruit had de Carglass het niet meer kon repararen omdat het spul wat ze gebruiken niet meer zou hechten. Eenmaal erop krijg je het er dus niet meer zo makkelijk af...

corsaar

Senior Member
@namleop Over dat nano-spul, toen ik een sterretje in mijn ruit had de Carglass het niet meer kon repararen Eenmaal erop krijg je het er dus niet meer zo makkelijk af...

Bij een sterretje in het gezichtveld is een nieuwe ruit misschien wel beter
tegen zo,n mat vlekje aankijken is ook niet prettig.
Ik ga het zeker proberen.

Fabia

† In Memoriam
Bij rode knorretje FII heb ik ook last van gehad. Niet altijd even erg, volgens mij hing het ook af van de hoeveelheid regen, wind etc. Met mijn RR nog geen last van gehad maar die heb ik pas een paar weken.

FabiaGL

Actief lid
Bij mij gaat de regen ook over de zijruit, maar het zicht op de spiegels blijft uitstekend. het meeste regenwater gaat net boven de midden van de zijruit naar achteren.

Bij mij net zo als bij FabiaGL, het water stroomt er wel, maar geen last van bij het kijken in de spiegels, stroomt ook over het midden van de ruit ongeveer....

Ik gebruik deze producten. Werkt perfect.
Met de scrub maak je de ramen eerst zeer goed schoon waarna je ze met de rain clear behandelt.

Google maar eens op carclean.
't is geen reclame hé, gaat om onze veiligheid, haha

Bijlagen

• ProVision Ruitbehandeling.jpg
    ProVision Ruitbehandeling.jpg
    19,8 KB · Weergaven: 71
We hebben een fabia hatchback. En toen we de auto ophaalde bij de dealer regende het ook enorm. Ik vond het zicht juist uitstekend.

Combiron

Actief lid
Ligt wellicht aan de intensiteit van de regen en zeker ook aan de windrichting. Elke omstandigheid is weer anders.

Net als Greenjosh gebruik ik ook al jaren Rain Clear (vroeger RainX). Een echte aanrader. Niet alleen de voorruit maar ook de zijruiten en spiegels behandelen. Flacon bij Halfords te koop 8,95

LenK

Forumguru
Heb het een tijd geleden eens gebruikt. Beviel me niet helemaal omdat bij weinig regen er na een wisserbeweging een heel fijne waas achterbleef waardoor het zicht verminderde.
Het heeft lang geduurd voordat het spul van de ruit was gesleten.

Slecht zicht

@ Roppie, wij hebben hetzelfde probleem met slecht zicht bij veel regen! Vooral de 1e keer toen het donker was en zo hard regende was het zicht super slecht!
Het baart mij wel zorgen voor de komende donkere en natte periode!
Ik heb mijn Skoda dealer hierover geïnformeerd. Hij beweert dit nog niet eerder gehoord te hebben. Hij heeft de importeur (Pon) gebeld hierover. Zij willen hier niets aan doen en erkennen het probleem niet.Ik denk dat het alleen werkt als er meer mensen hierover gaan klagen bij hun dealer of direkt bij de importeur.
Wij hebben dit nooit eerder bij een auto gehad, blijft volgens mij gewoon een design fout. Nano spul hebben wij met een eerdere auto wel eens geprobeerd, gewoon vanwege het feit dat de sneeuw ook eerder van je ruiten verdwijnt vanwege de gladheid. Wij vonden het geen succes, het was erg vlekkerig Heeft heeeel lang geduurd voordat het spul er af sleet. Ben bang dat het toch kappen op de ruit monteren wordt al betwijfel ik of het helpt.Wij vinden het een behoorlijk minpunt van deze auto.

LenK

Forumguru
Is er iets veranderd met de FL of bij de GL waardoor dit verschijnsel zich voor doet?
Mevr LenK zegt dit probleem niet te herkennen.

EdK

Forumguru
Men nemen de windgeleiders voor de voorruiten en je bent van het probleem verlost.
Want de wind wordt voorlangs het zijraam geleid !
Bij mijn RR heb ik dit probleem geheel niet meer, en bijkomend voordeel is dat als je met meerdere mensen in de auto zit met een regenachtige dag je toch nog het raam open kan hebben ( 3 a 4 cm max ) zonder dat het water naar binnen komt
En voor de kosten hoef je helemaal niet te laten want die vallen reuze mee !

FredV

Banned
wij hebben hetzelfde probleem met slecht zicht bij veel regen! Vooral de 1e keer toen het donker was en zo hard regende was het zicht super slecht.
Ik vraag me af wie er wel goed zicht heeft bij veel regen en donker, Is dat niet altijd zo???
of slecht zicht bij weinig regen....
Ik zal het wel verkeerd begrijpen....

Nano spul hebben wij met een eerdere auto wel eens geprobeerd
Had je het probleem dus ook bij een andere auto? dus is het niet specifiek voor de GL?

Gezien je naam en je opmerking over behoorlijk minpunt, misschien beter je naam wijzigen?

Bovenaan Onderaan