(zeer) beperkt zicht bij regen

wanderer

Senior Member
sjonge jonge, kan een mod hier misschien een klein beetje sturing aan geven .....wat een geleuter...

Mark

Banned
Beste medeforumgebruikers. Ik tuf nu inmiddels al een slordige 4 weken naar tevredenheid rond in mijn Fabia Greenline. Ik heb heerlijke stukken gereden in mooi weer en een klein regenbuitje kon de pret ook niet drukken...

Tot vanochtend...

Ik reed rond een uur of 11:00 op de snelweg en werd getrakteerd op een redelijk heftige regen/hagelbui. Dat zorgt er natuurlijk zowiezo voor dat het zicht beperkt wordt, maar ik schrok me toch een hoedje in de Fabia. Het gaat om het volgende: De afvoer van het water gaat (logischerwijs) via de zijranden van de vooruit, dat is niets nieuws. Maar bij de Fabia "stroomt" het water allemaal weg langs de zijruit, precies voor het stuk waar je spiegel zit.

Gevolg: ik zag NIETS meer door mijn spiegels. Invoegen op de snelweg moest ik doen door mijn hoofd ver te draaien en maar te gokken op het ontbreken van medeweggebruikers. Ik vind dit gevaarlijk!

Hebben jullie dezelfde ervaring? Is hier wat aan te doen?

Mijn Roomster had dit ook, en inderdaat zeer hinderlijk.

Greenliner

Senior Member
Tsja, als ik zo de laatste berichten lees vrees ik dat de oplossing voor het probleem met het slechte zicht niet lang meer op zich laat wachten. Vooral de waarde van de referentie aan Rob de Nijs is aanzienlijk !! Hahaha, gezellig hoor!

Vandaag heb ik helaas geen tijd gehad om een Nano-produkt te bemachtigen. Gelukkig zijn de winkels hier morgen open dus dan zou het moeten lukken. Ben benieuwd.

EdK

Forumguru
sjonge jonge, kan een mod hier misschien een klein beetje sturing aan geven .....wat een geleuter...

Reageren zul je wel weer niet doen zoals elke keer, daartegen commentaar leveren ben je echt goed in !
Maar met aller respect begin je nu een beetje irri te worden.
Als je dan sturing wil geven , doe dan een beroep op de moderators door je op te geven als moderator !

En als je de off topic berichten niet wil lezen ( sorry geneuzel is je term ervoor ) sla die dan over !! en lees alleen de berichten die je wil lezen, en reageer daarop !

Trouwens als je de help eens heel goed doorleest dan staat daar ergens iets over filteren van namen
Dus misschien kun je de mensen filteren waarvan je geen berichten meer wil lezen

Voor de rest wens ik je evengoed een fijn weekend en leesplezier op het forum, al betwijfel ik dat laatste wel eens bij je !!

mvg

EdK van de bruine billen

wimv

Actief lid
@greenliner : mctreb heeft vandaag zijn ruiten behandeld en is laaiend enthousiast (zie korte antenne in Yeti draadje). Koop het goeie spul en het werkt bij jou ook !
Suc7 (dat is 1 meer dan suc6)

corsaar

Senior Member
Ik lees zowel positieve als negatieve berichten over ruiten behandeling
De een zegt het is vlekkerig de ander vind het niks en de volgende is er tevreden
over. Wat is nu het juiste product ?

wimv

Actief lid
@corsaar: ik gebruik 2 doekjes (zitten in 1 plastic doosje) 1 voor het reinigen/ontvetten van de ruit en de 2e voor het aanbrengen van het nano produkt. Er bestaan ook flesjes met daarin een vloeistof. Voor beide produkten geldt: handel zoals in de gebruiksaanwijzing staat. Dat houdt ook in dat als er direct na het aanbrengen een (lichte) waas achterblijft je die met water kunt/moet wegspoelen. Ik kan me zo voorstellen als je dat niet doet je een poosje met een lichte vaas zou kunnen blijven zitten. Zelf heb ik dat echter nooit ervaren en ik gebruik het al jaren op diverse auto's.

corsaar

Senior Member
@WimV als het nou mislukt dan is er geen weg terug?
Je schijnt het er niet meer af te krijgen.
En als er insecten op de ruit uiteenspatten vlekken ?

wimv

Actief lid
@corsaar: niet doemdenken vriend. Het kan gewoon niet mislukken. Je kunt het bij wijze van spreken je kleinkinderen nog laten doen. En ja, ook insecten gaan er makkelijk af en laten geen vlekken na.

Bovenaan Onderaan