(zeer) beperkt zicht bij regen

inir

Lid
Men nemen de windgeleiders voor de voorruiten en je bent van het probleem verlost.
Want de wind wordt voorlangs het zijraam geleid !
!

Zijn er nog meer Fabiarijders met windgeleiders? Graag jullie ervaringen en kleven er ook nadelen aan?

nemo

Senior Member
Ik herken het probleem ook! Op de meeting had ik het er met Bobby nog over. Alle regendruppels komen bij elkaar en door de wind komen ze precies voor je spiegel!

Ik heb hier nog wel een flesje RainX liggen, zou dat spul nooit op mn voorruit smeren maar misschien is het wel iets voor op de zijruiten en/of spiegels.

EdK

Forumguru
RainX speciaal voor het visier van de motorhelm !?
Maar ik kom wel eens in een wasstraat (lappen) en daar wordt het ook op de ruiten gespoten.
En moet zeggen dat het wel helpt voor een kleine week maar dan is het effect al weer compleet verdwenen op de voorruit !
En die flesjes zijn nog puur aan de prijs ook !

Toch wel de nodige regen onderweg gehad de afgelopen 7300 kilometer, maar dit probleem herken ik niet. Bij mijn vorige auto (Yoyota Corolla) trad dit 'probleem' wel op. Het water bleef rond cirkelen over de zijruiten. Ik zal er eens extra op letten of dit bij de Fabia ook optreedt. Misschien wel ik door gewenning 'getraind' om hier doorheen te kijken.

wimv

Actief lid
@corsaar: niet om het een of ander, maar hoe kom jij aan een Fabia ? Je hebt zelf een Yeti. Heb je die van Jan weer gesto.. ehh sorry geleased ?

corsaar

Senior Member
@corsaar: niet om het een of ander, maar hoe kom jij aan een Fabia ? Je hebt zelf een Yeti. Heb je die van Jan weer gesto.. ehh sorry geleased ?

Ik rij in een Yeti, Fabia en in een superb dat mag van die jongens als dank voor de goede adviezen.

wimv

Actief lid
@corsaar: mazzelaar !!!
%FredV: ik wacht wel weer totdat er een antennedraadje voorbij komt hoor !! "This is so not me" om maar even een bekende slogan aan te halen.

wimv

Actief lid
@erik2907: Ron de Nijs zong: zachtjes tikt de regen op m'n zolderraam Vervang nu zolderraam door voorruit en je hebt je antwoord.:680:

FredV

Banned
@erik2907: Ron de Nijs zong: zachtjes tikt de regen op m'n zolderraam Vervang nu zolderraam door voorruit en je hebt je antwoord.:680:
Wim, je bent me net voor:) had de radio niet aan en de auto is zooo stil dat je inderdaad Rob de Nijs hoort...

wimv

Actief lid
@FredV: Neeeeeee !!! Die Dacia vind ik persoonlijk niks, maar die dame die erin zit is in behoorlijk contrast hiermee.

Bovenaan Onderaan