Ik ook, maar ik denk dat ie over een paar jaar ook wel aan particulieren wordt verkocht (geen enkele weldenkende particulier koopt een auto die nog maar net uit is, die wacht liever tot de kinderziektes en opstartproblemen zijn verholpen).
En gezien een van de andere topics op dit forum misschien wel terecht. Ik ben trouwens zelf wel verbaasd door dat topic, alsmede door de topics betreffende leveringsproblemen, onduidelijke paketten, etc.Getuigd niet van veel vertrouwen in de autoindustrie en hun kwaliteitscontrole systemen...
En gezien een van de andere topics op dit forum misschien wel terecht. Ik ben trouwens zelf wel verbaasd door dat topic, alsmede door de topics betreffende leveringsproblemen, onduidelijke paketten, etc.
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat dat kinderziektes en dergelijke inderdaad tegenwoordig niet of nauwelijks meer zouden voorkomen. Als ik aan een nieuwe toe zou zijn zou ik evenals Pollewop ook best een O3C besteld hebben. Maar gezien wat ik hier allemaal lees ben ik toch stiekem blij dat mijn huidige auto nog een paar jaar mee mag/moet, zodat ik tegen die tijd "veilig" een O3C prive kan bestellen.
Overigens, als antwoord op de oorspronkelijke vraag, ik heb mijn O2C particulier gekocht, als vervanging voor een lease-Zafira nadat bij ons bedrijf de leaseregeling werd afgeschaft.
Nu lijken me de kinderziektes tot nu toe niet van die aard dat ze niet door de dealer in orde gebracht kunnen worden. Er is toch twee jaar garantie. Zulke kinderziektes vallen daar toch onder? En niet elke wagen heeft kinderziektes, laat staan alle kinderziektes tegelijk.En gezien een van de andere topics op dit forum misschien wel terecht. Ik ben trouwens zelf wel verbaasd door dat topic, alsmede door de topics betreffende leveringsproblemen, onduidelijke paketten, etc.
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat dat kinderziektes en dergelijke inderdaad tegenwoordig niet of nauwelijks meer zouden voorkomen. Als ik aan een nieuwe toe zou zijn zou ik evenals Pollewop ook best een O3C besteld hebben. Maar gezien wat ik hier allemaal lees ben ik toch stiekem blij dat mijn huidige auto nog een paar jaar mee mag/moet, zodat ik tegen die tijd "veilig" een O3C prive kan bestellen.
Overigens, als antwoord op de oorspronkelijke vraag, ik heb mijn O2C particulier gekocht, als vervanging voor een lease-Zafira nadat bij ons bedrijf de leaseregeling werd afgeschaft.
Nu lijken me de kinderziektes tot nu toe niet van die aard dat ze niet door de dealer in orde gebracht kunnen worden. Er is toch twee jaar garantie. Zulke kinderziektes vallen daar toch onder? En niet elke wagen heeft kinderziektes, laat staan alle kinderziektes tegelijk.
Zelf gekocht, daarom ook maar een 1.2 tsi
En gezien een van de andere topics op dit forum misschien wel terecht. Ik ben trouwens zelf wel verbaasd door dat topic, alsmede door de topics betreffende leveringsproblemen, onduidelijke paketten, etc.
Is inderdaad een waardeloze opmerking; heb ik in een eerder draadje ook al commentaar op geleverd .Nou, ik heb de Octavia toch echt als particulier gekocht hoor..., en ik zie mijzelf niet als "onweldenkend".
Bizarre uitspraak eigenlijk... Getuigd niet van veel vertrouwen in de autoindustrie en hun kwaliteitscontrole systemen...
Dat moet je mij eens uitleggen dat begrijp ik niet.Lease-auto hier. en financieel niet veel verschil met privé rijden.
Ik ook, maar ik denk dat ie over een paar jaar ook wel aan particulieren wordt verkocht (geen enkele weldenkende particulier koopt een auto die nog maar net uit is, die wacht liever tot de kinderziektes en opstartproblemen zijn verholpen).
Dat moet je mij eens uitleggen dat begrijp ik niet.
Volgens mij is een lease-auto veel goedkoper dan een auto zelf kopen. Vaak krijg je zo'n auto in bruikleen van je werkgever. En hoef je alleen de bijtelling te betalen. Een privéauto is veel duurder.
Afschrijving, verzekering, MRB, onderhoud en reparatie, brandstof, winterbanden eventueel de rente van je lening. Zet het maar eens naast elkaar, en vergelijk het maar eens.