Geen O3, wel lease, maar niet van de zaak. Oftewel particuliere lease.
Het scheelde niet eens veel met zelf kopen, en 4 jaar lang weet ik op de cent af waar ik aan toe ben.
Maar hoe zit het dan met service monteurs (ben ik zelf ook geweest), daar begint hun werk vanuit huis. Dus geen km vergoeding neem ik aan.Yups, maar omdat ik veel op de weg zit, wil ik een stevig omhulzel. Rijden heb ik geen probleem mee, woon werk is 40min voor mij, mijn keuze, maar dan wel comfortabel dat is de rede en berekening voor mij, die ik accepteer.
Mensen die altijd roepen dat lease rijders zoveel goedkoper uit zijn, weten soms niet wat je soms moet inleveren of niet krijgt.
Het kan voordelig uitpakken, maar soms is het gewoon net zo duur. Vroeger kreeg je sollicitatie in de showroom (meegemaakt) maar tegenwoordig is het een keuze pakket, waarvan vaak minder loon een lease auto inhoud.
Mijn keuze is gewoon omdat ik altijd pech heb met autos... En niet tegen onverwachtte kosten wil aanlopen. Gewoon een stukje makkelijkheid en zekerheid.
Als ik op de hoek zou werken en weinig km's zou maken, zou ik net als mijn vriendin een simpele maar goede auto nemen van 1/3 van deze. (Zij rijdt in een yaris, nieuw, prive, en dat rijdt ook prima... Heerlijk voor mij om af wn toe mee te scheuren en schakelen)
Hier een kleine berekening voor de privé rijder:
Precies... Kijk, ik heb jaren allerlei grote leasebakken gereden, en voor mij hoeft het niet meer zo snel... Het maakt toch heel weinig uit allemaal. Of ik nu in 10,4 of in 8,7 sekonden op 100 zit...What the Hell.. Zo snel trek ik toch niet op..., en 180 vind ik hard zat... Rij ik voor de kick toch niet vaker dan 1 - 2 x jaar.
Voor het geld dat ik extra zou moeten betalen voor een grotere motor besteed ik liever aan b.v. een extra vakantie...
Hoezo "door deze mensen"?Door deze mensen heeft de lease auto een een slechtere naam gekregen [...]
Ik heb de auto zelf gekocht. Nou ja, besteld dan...... En helemaal van mij alleen want de vrouw heeft een lease Alto. Ontvang slechts km vergoeding van de baas als compensatie. Daar kun je niet van rijden natuurlijk, maar zie dit als een ongemak in vergelijk met die verschrikkelijke NS.
Valt gewoon onder "auto van de zaak", lijkt me?Mijn baas heeft hem zelf gekocht...
Valt gewoon onder "auto van de zaak", lijkt me?